AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #121 Del Skrevet 16. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tvilsomt, når TS har påstått at billig olivenolje kan inneholde store andeler av både eddik, vann og sesamolje (!). Anonymkode: aaa53...ec1 Og der gjorde jeg visst den klassiske feilen å ikke lese hele tråden før jeg svarte. Dette er jo grundig adressert allerede. Anonymkode: aaa53...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #122 Del Skrevet 16. mai 2018 Nå har jeg Googla landlord olivenolje, en billig olje (I klar flaske til og med). Den inneholder som følge: Raffinert olivenolje (80 %), extra virgin olivenolje (20 %). Altså kun olivenolje, ingen eddik eller vann. First price olivenolje er googlet tidligere. Nå har vi kommet med to eksempler. Du har kommet med påstanden om at lavprisede olivenoljer inneholder andre ting en olivenolje, denne påstanden er bevist feil. Anonymkode: 518c0...435 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #123 Del Skrevet 16. mai 2018 På 7.5.2018 den 23.02, AnonymBruker skrev: Linker er at du går i dagligvare og ser på ingrendienslistene til olivenoljer. DA vil du se at: ''Oi... det var kanskje litt mer enn bare oliven oppi her, ja!'' Til dere andre: forstå hvordan ingrendienslisten er rangert. Ta dere ekstra tid til å se neste gang, om den mest ''logiske'' ingrendiensen dukker først, eller sist opp. Anonymkode: e88d6...392 I tilfelle du hadde glemt hva du først ba andre i tråden om AB 392: Vi skulle sjekke varedeklarasjonen (eller "ingredienslistene" som du velger å kalle det ) i olivenolje fra dagligvare. Det gjorde vi. DA fikk vi se: "Oi! Det var ikke noe annet enn olivenolje oppi her". Det var ETTER DET at du begynte å snakke om forskning og etterlyse lenker. (Som du har fått, også feks fra forskning.no, uten at du gidder å forholde deg til det). Men ingen forskningsrapporter vil hjelpe oss å finne innholdet i en flaske olivenolje. Det skjønner du vel hvis du anstrenger deg litt? Anonymkode: 9e370...955 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #124 Del Skrevet 16. mai 2018 I tillegg: Oppfordrer alle som har noen minutter å avse (som vi aldri får igjen, men sånn er nå det) til å lese starten av tråden på nytt. Der hevder feks AB392 at billige olivenoljer fra dagligvare inneholder eddik og VANN. Altså. Hvis man vet det aller, aller minste ikke bare om olivenolje, men om olje i sin alminnelighet, så vil man vite at vann og olje ikke lar seg mikse, som det gamle ordtaket sier. Det skiller seg, og man må lage en emulsjon, som feks i en vinaigrette, for å få kombinere de to. En slik emulsjon får som kjent en helt annen farge og konsistens enn flytende olje, dvs den mister gjennomskinneligheten. Så at olivenolje skulle kunne inneholde vann og/eller eddik er en så stupdum påstand at bare en idiot eller et troll kan framsette den, Just sayin'. Anonymkode: 9e370...955 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 16. mai 2018 #125 Del Skrevet 16. mai 2018 TS, du har bevisbyrden her. Enten hoster du opp et eksempel på olivenolje som inneholder noe annet enn olivenolje eller du legger deg langflat og tilstår at du tok grusomt feil (og i tillegg dummet deg ut noe så ettertrykkelig i din etterfølgende "argumentasjon". ) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #126 Del Skrevet 16. mai 2018 Hvilken extra virgin olivenolje kjøper dere og fra hvor? Anonymkode: 1a71c...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #127 Del Skrevet 17. mai 2018 På oliviers & co eller olivenlunden. Da kan jeg smake på oljen før jeg kjøper også, så jeg vet jeg får en etter min smak. Anonymkode: 33048...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #128 Del Skrevet 17. mai 2018 Kom igjen da, ts. Kom med en olje som inneholder 5% oliven eller 0,5 olivenekstrakt ( ) og som i stedet er fylt opp av vann, eddik eller sesamolje. Anonymkode: 1804f...1c9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #129 Del Skrevet 17. mai 2018 På 5.5.2018 den 22.58, AnonymBruker skrev: Forskjellen på Oliviers og Co og Olivenlunden 1830 vs. masseproduseringen Rema og Kiwi f.eks. tar inn: er jo nettopp masseproduseringen. Men ok: sjekk ut disse to forskjellene neste gang du kjøper: - Verdikjede! Hvor detaljert ned på opprinnelsessted står det at oljen er fra? Hint: Du er flink hvis du finner noe i dagligvare hvor du har navnet på bonden. - Ingredienser! Bare se: står det vann, olivenolje: eller olivenolje, vann. I de fleste masseproduserte flasker står det vel type vann, eddik, aroma, ekstrakt av oliven (0,50 %) osv., ja. Anonymkode: e88d6...392 Her ser vi altså hva ts hevder. Anonymkode: 1804f...1c9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #130 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Innlegg ryddet for sitering. På 18.5.2018 den 0.03, AnonymBruker skrev: På oliviers & co eller olivenlunden. Da kan jeg smake på oljen før jeg kjøper også, så jeg vet jeg får en etter min smak. Anonymkode: 33048...0e5 Så utrolig sant! Da smaker man genuint hva kvalitet er vs. dagligvare, ja. Helt enig! Anonymkode: e88d6...392 Endret 19. mai 2018 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 19. mai 2018 #131 Del Skrevet 19. mai 2018 Tråden er ryddet for kommentar til moderering, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå