Gå til innhold

HJERNEDØD får leve videre...


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Harmonie

Så lenge en kropp holdes kunstig i live, kan den gjøre det en levende kan, altså gråte, smile... Men det er ikke personen selv som gjør det. En hjernedød er nettopp detden er, nemlig DØD. La de stakkars kroppene få slippe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en kropp ikke lenger kan fungere uten at maskiner puster og får blodet til å gå rundt, det som er mest viktig for en kropp.... hvorfor tvinge denne kroppen til å leve? Det er naturens gang. Og etter 15 år burde man jo vite hvor landet ligger. At vedkommende smiler og ler kan likegodt være et ønske fra foreldrenes side.

Etter min mening har dette gått for langt.

enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kropp ikke lenger kan fungere uten at maskiner puster og får blodet til å gå rundt, det som er mest viktig for en kropp.... hvorfor tvinge denne kroppen til å leve? Det er naturens gang. Og etter 15 år burde man jo vite hvor landet ligger. At vedkommende smiler og ler kan likegodt være et ønske fra foreldrenes side.

Etter min mening har dette gått for langt.

Såvidt jeg har forstått, puster hun på egen hånd.

Det man vil gjøre, er å slutte å gi henne mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en kropp holdes kunstig i live' date=' kan den gjøre det en levende kan, altså gråte, smile... Men det er ikke personen selv som gjør det. [/quote']

Ja, det kan også skyldes spasmer, og overhodet ikke ha noe med følelseslivet å gjøre. Hjernedøde mennesker har ikke noe følelsesliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kropp ikke lenger kan fungere uten at maskiner puster og får blodet til å gå rundt' date=' det som er mest viktig for en kropp.... hvorfor tvinge denne kroppen til å leve? [/quote']

Det var en dokumentar om en mann som hadde en maskin til hjerte for noen få uker siden. Han var ellers frisk og oppegående, men han hadde altså denne maskinen koblet til kroppen (i hele SJU år) i påvente av organdonasjon. Uten maskinen ville han dø. Burde de koblet av denne maskinen også?

Dette synes jeg er veldig viktig i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Slik jeg forstod så er hun ikke hjernedød nei, men legen har svært liten tro på at hun kan bli bedre.

Hun er ikke tilkoblet til en maskin for å leve, det hun er avhengig av er å få mat gjennom en sonde, da spiserøret hennes er helt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så forresten på nyhetene på tvnorge det har blitt bestemt at hun skal dø om tre uker.

Så video av henne, og hun virket helt i live for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forrige

Jeg tror virkelig ikke det er hans motiver en bør henge seg opp i, i slike situasjoner. En bør på grunnlag av tilstanden til den syke, evaluere hva som er det beste å gjøre.

Jeg er for så vidt enig i det du sier, men frustrert over hvilke trivielle ting pårørende har en tendens til å henge seg opp i. Bare fordi foreldrene er uenige i det han sier, leter de frem mulig motiver han kan ha, som kan svekke hans stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

vannskelig situasjon. men har sagt til mine nermaste at om eg havnar i ei ulykke som medfører at eg må leve med respirator, så må dei la meg få dø.

Dette har dei respektert. Og det samme seier mi mamma.

Veldig trist å tenkje på :( men er nok i mot respirator/kunstig i live.

Men det får vel bli dei enkeltes avgjernad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men hun lever ikke i en respirator. Hun lever av mat gjennom en sonde, siden spiserøret er ødelagt.

Hun er ikke hjernedød. Hun er hjerneskadet, med liten mulighet for å bli bedre.

Hun puster selv, bæsjer selv, ler, og smiler og gråter. Det mannen mener, er at konen ikke ville ha ønsket å leve livet som tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pøstmannen
Men hun lever ikke i en respirator. Hun lever av mat gjennom en sonde, siden spiserøret er ødelagt.

Hun er ikke hjernedød. Hun er hjerneskadet, med liten mulighet for å bli bedre.

Hun puster selv, bæsjer selv, ler, og smiler og gråter. Det mannen mener, er at konen ikke ville ha ønsket å leve livet som tilbakestående.

Når avisene sier hun er "hjernedød", så er hun basta-bom "hjernedød". Og "kom ikke her å si at virkeligheten er annerledes enn det som står i avisene"

:ironi:

Selv om hun er fullt levende.....

PS. Her ser man et typisk eksempel på hvordan media kan hjernevaske folk. :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...