Gå til innhold

Hvor lenge står shampoer og div hårprodukter i butikken før det kastes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kan det stå i mange år, eller kastes det  til slutt? Hva er årsakene til at det kastes? Kastes det mye?

Anonymkode: d4208...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett i ny og ne at de selger såper til halvpris eller en tier. Så tror kanskje de ikke kaster de. Har vel veldig lang holdbarhet skulle jeg tro.

Anonymkode: b793e...47d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kjøpte tamponger på datosalg en gang, så det er vel en frist på slike produkter

Anonymkode: 716a6...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdbarheten på såpeprodukter starter først når produktet er åpnet, og da har de tolv måneder generell holdbarhet. Det er sjelden sånt står så lenge i butikken, og det som blir priset ned er som regel utgående vare som ikke lenger skal være i sortimentet.

Eneste tampongene jeg kan tenke meg blir solgt på datosalg kan være Ellen-tampongene, da de inneholder melkesyre og faktisk har en holdbarhetsdato printet på boksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sjampo og balsam på nett en gang hvor begge luktet harskt fett. Hårprodukter kan bli for gamle selv om de ikke er åpnet.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på at mange åpnet shampo/balsam/såpe flasker for å lukte på dem. Jeg har gjort det til en vane å alltid ta en som står litt bak for å få en som ikke har vært åpnet. Skjønner ikke hvorfor sånne ting ikke er forseglet.

Anonymkode: aac58...4f9

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på at mange åpnet shampo/balsam/såpe flasker for å lukte på dem. Jeg har gjort det til en vane å alltid ta en som står litt bak for å få en som ikke har vært åpnet. Skjønner ikke hvorfor sånne ting ikke er forseglet.

Anonymkode: aac58...4f9

Er nok desverre en av de selv. Skulle vært mulig å ha en lukteprøve på alle. Spesielt "mannesåper". Stinker grusomt av de fleste, så kan ikke kjøpe før man har luktet. ( sender med ungdommen på skole, enklere med 1 flaske enn 2) Finnes det slik 2 i en produkt som er nøytral? Til nå tatt den som lukter minst.

Anonymkode: b793e...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kariannne

Til det blir solgt. Vi kaster aldri hygiene produkter. Heldigvis er det god rullering så de blir solgt før de har stått alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Dette er et veldig sent svar. Vet ikke om det er ok. Jeg er forholdsvis ny er.

Jeg fikk nylig et hårprodukt fra en frisørsalong som viste seg å være 7 år gammelt. Sjekket batch koden litt tilfeldig pga at mens jeg skulle lese om anmeldelser av produktet fikk opplysning om at produktet var gått ut av sortimentet hos merket. Da fikk jeg vite at det var 7 år gammelt. Jeg sjekket så på tre ulike nettsider, med samme resultat (samme dato for produksjonsdato).  Jeg tror at produktet kun har endret utseende og navn litt.

Jeg har sendt en melding til frisørsalongen om det. Varen var på tilbud, men jeg fikk likevel ikke beskjed om at det var et såpass gammelt produkt. Den er uåpnet selvfølgelig, men mener å ha lest at holdbarhet generelt regnes for å være tre år på uåpnede hårprodukter. Jeg kjenner ikke noe om kjemien bak produktene, så jeg kan ikke si noe om jeg er enig i det eller ikke. Jeg går ut ifra at det vil være litt forskjellig mellom ulike produkter.

Så denne salongen kastet iallfall ikke det produktet. Det kan ha vært et uhell. 

Anonymkode: 0b729...d7d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Coop Prix er eg bur har dei no serviettar og papirtallerkenar til halv pris på grunn av holdbarhet!

Anonymkode: 65e45...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Perelandra skrev (På 2.5.2018 den 20.38):

Jeg kjøpte sjampo og balsam på nett en gang hvor begge luktet harskt fett. Hårprodukter kan bli for gamle selv om de ikke er åpnet.

Var det sånn organisk sjampo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 9.20):

Jeg fikk nylig et hårprodukt fra en frisørsalong som viste seg å være 7 år gammelt.

Og der mistet jeg litt respekten for frisørsalonger. Mener at de reklamerer for at produkter de selger er «trygge» i forhold til holdbarhet og kvalitet…men der kan man se ja.

Jeg tror det er like bra å kjøpe hårprodukter på butikk/apotek, i alle fall i litt sentrale strøk, siden de har god rullering. Og man kan lukte 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år fra produksjon. Se batch tall på pakka. Starte med 7 betyr produsert i 2017.Vi selger produkter ut lenge før 3 år er gått. Ellers er det gjerne 12 mnd etter du har åpna produktet. Det går mange år før produktet er ødelagt etter åpning

Anonymkode: e2e1d...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlige Ærna skrev (11 minutter siden):

Og der mistet jeg litt respekten for frisørsalonger. Mener at de reklamerer for at produkter de selger er «trygge» i forhold til holdbarhet og kvalitet…men der kan man se ja.

Jeg tror det er like bra å kjøpe hårprodukter på butikk/apotek, i alle fall i litt sentrale strøk, siden de har god rullering. Og man kan lukte 😉

Lukte??! 
litt voldsomt og miste respekt for frisørsalonger fordi anonym bruket på kg har opplevd og kjøpe gammelt produkt i en ukjent frisørsalong. 

Anonymkode: 9ad9e...bed

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...