Gå til innhold

Jeg vil ikke være som damene på KG.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Madelein

Jeg blir helt sjokkert over hvor mye møkk og drit VOKSNE damer her inne klarer å vrenge ut av seg selv!

Jeg er bare 24 år, og har alltid trodd (inntil jeg sjekket ut KG) at man ville forbedre oppførselen sin ang. høflighet, arroganse, frekkhet o.l. jo eldre man ble. Men jeg tror virkelig jeg tar feil jeg, for det virker som om jo eldre man blir jo verre blir man :-?

Damene her er sure og slenger ut spydige personangrep altfor ofte! I tillegg så virker det som om flere damer her er i en drømmesitasjon og når da andre spør om råd kommer de brølende med: "gjør det slutt dette hadde jeg aldri godtatt" og lignende. Ja særlig...lett for dere å si som sitter der i den såkalte drømmesituasjonen deres (som antageligvis ikke finnes) å gi råd. Det eneste dere klarer å gi råd om inne på samlivsforumet er gjør det slutt, pakk kofferten, og inne på velværeforumet der er alle fjortisser :roll:

Jeg begynner å tenke på hva som får dere folk her til å holde på sånn?

Har dere det kjipt ellers i livet?

For de fleste skjønner at de som er mest bittre og aggressive er de som sliter mest her i livet.

Vil det da si at KG er stedet for sure damer med masse personlige problemer?

Det værste er at flere her klarer å bli sjalu på andre via debatter. Hvor sykt er ikke det? :o

Man merker jo godt det hvis en eller annen skryter litt om gaver eller kjæresten sin, ja da kommer sjalusien og bitterheten frem.

Jeg syns det er greit at folk bruker dette som et slags pusterom, men det å konstant være på drittslenginga er uintelligent og barnslig, spesielt siden det er mange voksne folk her.

Hva får man ut av å sitte å hevde seg selv sånn? Dette er INTERNET jo!!

Gud forby, jeg vil aldri bli sånn og det mener jeg virkelig det er en stor skrekk for meg. Takk som lærer meg å bli et bedre menneske...

Og nei, det er ikke bare innlegg mot meg som har vært personangripende. Det ser jeg OFTE hos mange andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på KG, tror jeg, som alle andre steder man tilbringer tid, på nett eller IRL; vi er forskjellige.

Jeg føler meg ikke spesielt truffet av det du sier. Men jeg må vel kanskje få si at rådene jeg kan gi nå, bærer preg av at jeg har levd litt lenger enn 24 år og kanskje har erfart litt mer, skjønner litt mer og ser tilbake og tenker at jeg kanskje skulle ha tenkt litt annerledes.

Jeg vet også at da jeg var akkurat 24 som du, så levde jeg et liv hvor jeg hadde hatt svært godt av noen av rådene som jeg selv kan gi i dag, men jeg hadde neppe hørt på dem og oppfattet dem helt feil.

Erfaring og livet gjør noe med oss heldigvis.

Og her som ellers, jeg tror det negative synes bedre enn det positive. Og her er det da jammen meg overvekt av det positive - totalt sett! Selv har jeg blitt kjent med masse flotte folk her, noen på nett og der er vi, andre har jeg møtt og har videreutviklet forholdet til. Den store massen her, er nok ikke mine bestevenninner, så godt vil jeg aldri kjenne dem. Men jeg setter pris på at de er her.

Ja, noen innlegg kan helt sikkert oppfattes som negative. Men dette er da vanlig å oppleve der ute i verden også, noen kollegere fx knytter vi til oss, andre holder vi oss unna. Noen på trening blir vennene våre, andre ønsker vi ikke å tilbringe tid med. Det betyr ikke at de er dårlige mennesker, men at vi har ulik smak og preferanser.

Dessuten tror jeg at det er mange som sitter og skriver på nett og tenker at de kun snakker med tastaturet. Det gjør de ikke, vi trenger alle en påminnelse om at det er mennesker som skriver og leser her inne og at normal folkeskikk er helt på sin plass.

Men å skjære alle over en kam, skal du ikke gjøre, hverken hva gjelder oppførsel, råd eller alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelein

Jeg syns det også er positive folk her, for all del.

Men jeg ser mye negativitet også.

Og jeg ser gjerne innlegg hvor folk rett og slett mobber når enkelte spør om noe...Det ser jeg ofte, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Madelein jeg. :Nikke: Og jeg er enig med Tusenfryd. :enig_animasjon: Sure kjerringer kan gå et annet sted. Men alle damer her inne er jo ikke sånn heller.

Det går også an å si fra til moderatorer om det mobbes. Jeg har nok også sett endel rotting og hønsekalling her. For etter hva jeg forstår er ikke det lov her inne. I motsetning til andre forum. sol. for eksempel. Der er det fryktelig. Vi skal være glad for at det ikke er sånn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelein
Jeg er enig med Madelein jeg. :Nikke: Og jeg er enig med Tusenfryd. :enig_animasjon: Sure kjerringer kan gå et annet sted. Men alle damer her inne er jo ikke sånn heller.

Det går også an å si fra til moderatorer om det mobbes. Jeg har nok også sett endel rotting og hønsekalling her. For etter hva jeg forstår er ikke det lov her inne. I motsetning til andre forum. sol. for eksempel. Der er det fryktelig. Vi skal være glad for at det ikke er sånn her.

ja. på sol er det grusomt.

må ærlig talt si at KG er mye bedre ja.

greit å være sure, men at folk konstant skal hakke og rakke ned på er uhøfflig. jada man er på internet, men det betyr ikke at man har full rett til å skrive hva man vil om andre for det.

tviler også på at disse hadde sagt det samme i RL... da hadde folk virkelig reagert. det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det bare er noen få gjengangere her inne som er konsekvent negative. Og deres innlegg hopper jeg bare over.

De aller fleste er ganske hyggelige synes jeg. Noen synes at folk er negative når de har en annen mening og det blir jo litt rart. Dette er et diskusjonsforum så så lenge folk klarer å diskutere ulike sider av en sak uten å gå til personangrep så er det helt greit. Målet kan ikke være å få alle til å bli enige hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.... Synes det er en god blanding av hurper og mer eller mindre snille damer her' date= jeg. :wink:

:Nikke:

Og sånn er det ute i den store virkelige verden også, har jeg erfart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Jeg er helt enig med hovedinnlegget, syns folk er sa kritiske til dags, og hvis man tenker annerledes er man alltid i skuddlinjen. Men sann er det med alle internett forum som jeg har forsokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelein
Jeg har inntrykk av at det bare er noen få gjengangere her inne som er konsekvent negative.  Og deres innlegg hopper jeg bare over.

De aller fleste er ganske hyggelige synes jeg.  Noen synes at folk er negative når de har en annen mening og det blir jo litt rart.  Dette er et diskusjonsforum så så lenge folk klarer å diskutere ulike sider av en sak uten å gå til personangrep så er det helt greit.  Målet kan ikke være å få alle til å bli enige hele tiden.

Men kjære... det er da en selvfølge at ikke alle har like meninger. Hvor får du det fra at jeg mener målet er at vi alle skal være enige? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg egentlig ikke igjen i trådstarters beskrivelse av Kg jeg da, men det er mulig at jeg ikke er på Kg ofte eller lenge nok så jeg får fulgt med på alt som skrives her.

Jeg har inntrykk av at folk på Kg stort sett er høflige og fornuftige. Selvsagt forekommer det mindre hyggelige kommentarer også, men kan man forvente annet - sånn er det jo IRL også.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelein

Ja, men ute i den store verdenen hadde det ikke blitt godtatt sånn som enkelte her holder på... Da hadde eventuelle mobber fått seg en skikkelig en (verbalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelein
Jeg er helt enig med hovedinnlegget' date=' syns folk er sa kritiske til dags, og hvis man tenker annerledes er man alltid i skuddlinjen. Men sann er det med alle internett forum som jeg har forsokt.[/quote']

Vel, jeg tror det er enklere for folk å si (skrive) ting rett ut her. Ting de aldri hadde turt å si IRL. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig - jeg tror også man tør ytre mer på nett enn man gjør IRL - men det er jo det som er så bra syns jeg - på nett kan man være seg selv 110% ! :)

Er selvsagt i mot at folk skal slenge dritt bare for drittens skyld, men at vi har forskjellinge meninger, ja det er bare positivt syns jeg!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk hvor dere er da... :roll:

Dette er et DISKUSJOONFORUM, Da pleier ikke folk å jatte med hverandre, og bare være enige. Men jeg er enig i at man likevel skal være HØFLIG, selv om man er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Men dette er ikke den virkelige verden. Folk kan slippe løs andre sider av seg selv, som de kanskje ikke ville gjort ellers, uten at det gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Folk kan slippe løs andre sider av seg selv' date= som de kanskje ikke ville gjort ellers, uten at det gjør noe.

Jeg er uenig med deg. Det gjør faktisk noe noenganger. Vi er mennesker som sitter bak skjermene og tastaturene, og du finner ikke noe som helst i netiketten at det er ålreit å slenge undøvendig drit.

Og uansett hvor mye alle nå strømmer til for å forsvare seg, så skjer det. Det kan du ikke nekte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelein
Men dette er ikke den virkelige verden. Folk kan slippe løs andre sider av seg selv' date= som de kanskje ikke ville gjort ellers, uten at det gjør noe.

Nei da. Men man må da vel kunne stå for ting man skriver her vel?

For det tror jeg noen ikke kunne gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...