Gå til innhold

Hva gjør du på når du skal slappe av/"koble ut"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som har et ganske stabilt humør for det meste. Men noen ganger så føler jeg at jeg ikke klarer å slappe helt av. Noen ganger får jeg masse energi og kan f.eks begynne å vaske hele leiligheten eller drive med andre ting som jeg plutelig får energi til å gjøre. 

Men innimellom, ikke så ofte, så føler jeg meg sliten. Og jeg vet jeg da trenger å koble av litt og slippe mas og kjas. 

Men hva gjør dere da? Jeg trenger inspirasjon. Noen mediterer, noen maler, noen leser, noen går tur osv...

Anonymkode: f7af0...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger meg i armkroken til typen og ser på serie/ filmer og spiser god mat. 

Anonymkode: 6d2ce...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt rart ut kanskje, men jeg går på trening - eller tar en økt hjemme. :fnise: Det er jo det helt motsatte av å "slappe av", men hvis jeg føler meg rastløs og ikke klarer å få ro i kroppen/sjela, så hjelper det å få energien ut. Hvis ikke samler det seg opp og jeg blir stressa. Jeg løper omså en runde rundt nabolaget, eller tar litt yoga på stuegulvet/en kort og svett intervalløkt, eller liknende. Etter det dusjer jeg i vaarmt vann og slapper helt av. Det er så deilig! 

Ellers så liker jeg å slå på en film sammen med samboer. Å ligge i sofa i armkroken hans er den beste formen for avslapping for meg. Å lese bøker hjelper dessverre ikke meg, jeg må enten få ut energien ved f.eks. trening eller ta det HELT med ro og ikke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper. 

Altså - når det er hodet som trenger en pause er det løping som funker best for meg. Full fokus på pust og puls, steg og rytme. Utrolig deilig.

Om jeg er sliten i kroppen, hviler jeg. Lydbok/podcast og en halvtime på sofaen for eksempel. Men det skjer sjeldnere - ofte ikke «sliten nok» til en sånn hvil før det nærmer seg leggetid uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør alt mulig rart. Tegner, kryssord, strikker, surfer meningsløst rundt på nettet, hører på lydbok eller ser en serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker, eller ser en litt hjernedød film eller serie. Eventuelt går jeg meg en tur. En periode broderte jeg litt, veldig fint når hodet trenger en pause, siden det krever en viss konsentrasjon.

Anonymkode: 718c5...85b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...