Gå til innhold

Oppgaver i bryllup - jeg synes ikke dette er greit!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy søren TS, du er helten min!

Anonymkode: 75dc5...d0b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville forøvrig link til denne tråden til dama, så hadde hun sett hvor mye støtte du får og hvor idiotisk hun selv er :nordvesta:

Anonymkode: 75dc5...d0b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Cheerypie said:

 Flere de snakket med i løpet av kvelden sa at de også synes dette var merkelig, og da hadde min svigermor fortalt dem hvordan det hele hang sammen. Mange var rystet - men ikke overrasket - da de fikk høre hvordan bruden har holdt på. Både mann og svigermor dro for øvrig tidlig hjem.

Veldig glad på dine vegne. Jeg selv er konfliktsky person og har blitt offet for personer som "luktet" det og prøvde å utnytte og tråkke på meg, så jeg kunne lett havnet i din situasjon. At folk ikke var overrasket over brudens oppførsel sier jo sitt. Hvis hun var normal og oppegående person, ville hun ikke satt deg i den posisjonen i det hele tatt.

Anonymkode: a2e2d...007

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering, TS! Bruden har forlver og toastmaster som er like forskrudde som hun selv. Men du har en flott mann og svigermor sm står opp for deg, og det er det som er avgjørende! Det er veldg bra at du sa nei, og nå erfarer at det var riktig avgjørelse. Hurra for deg!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blondie65 skrev:

Dette var virkelig drøyt. Er de sosialt amputerte hele gjengen? Det er sjelden den slags drittslenging om personer som ikke er tilstede og kan forsvare seg gir annet enn forakt.

Jeg tolker det dit hen at de er totalt lost case. Alle med et minimum av sosial intelligens vet at å komme med slike kommentarer bare er å sette seg selv i dårlig lys. Hadde de hatt litt vett hadde brudeparet håndtert dette mye smartere. Heldigvis for TS, når situasjonen er som den er, er brudeparet totalt sosialt forstumpet og graver sin egen grav. På en annen side hadde kanskje ikke denne situasjonen oppstått om de ikke hadde vært som de er.

Til TS:

Takk for oppdatering! Jeg er kjempeglad for at du sa nei til alt! Og til den der "mange som skulle bake kake var blitt syke"... jeg tipper nok at mange var drittlei av å bli behandlet som dritt og trakk seg i siste liten (enden som straff eller fordi de er mer konfliktsky enn deg).

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Alice123 skrev:

 

Takk for oppdatering! Jeg er kjempeglad for at du sa nei til alt! Og til den der "mange som skulle bake kake var blitt syke"... jeg tipper nok at mange var drittlei av å bli behandlet som dritt og trakk seg i siste liten (enden som straff eller fordi de er mer konfliktsky enn deg).

Samme tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det opp med bruden. Hun er en jævla snik! Bare fordi du er snill og sier ja til et par ting betyr ikke at du plutselig skal ha ansvaret og bistå med alt! Si at du har fått med deg at andre har fått lite eller ingenting å gjøre, om kanskje det var en ide å dele opp oppgavene på flere. Fy søren så frekt!

Anonymkode: 757ba...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 10.41, Ulla Ullsokk skrev:

Men jeg ville gitt han tvilen til gode enn så lenge og heller pratet med han en annen gang, etter bryllupet.

Etter skilsmissen, tror jeg du kan si. Ser i spåkula at den kommer innen fem år. 

Om ti års tid er dette en god historie dere kan le av, sammen med nykona til fetteren. :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med bruden. Hun er en jævla snik! Bare fordi du er snill og sier ja til et par ting betyr ikke at du plutselig skal ha ansvaret og bistå med alt! Si at du har fått med deg at andre har fått lite eller ingenting å gjøre, om kanskje det var en ide å dele opp oppgavene på flere. Fy søren så frekt!

Anonymkode: 757ba...c73

Bryllupet er over nå. 

Anonymkode: a0284...3fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 0.45, Snipa skrev:

Etter skilsmissen, tror jeg du kan si. Ser i spåkula at den kommer innen fem år. 

Om ti års tid er dette en god historie dere kan le av, sammen med nykona til fetteren. :)

Men ikke le for høyt, da får han nok ikke treffe barna igjen! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 0.45, Snipa skrev:

Etter skilsmissen, tror jeg du kan si. Ser i spåkula at den kommer innen fem år. 

Om ti års tid er dette en god historie dere kan le av, sammen med nykona til fetteren. :)

😂 Gleder meg til TS oppdaterer tråden med denne opplysningen 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Ts, er du fremdeles her? Vil du komme med en oppdatering om hvordan det går nå?

Anonymkode: 52196...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen her! 

Det er ikke de helt store tingene å rapportere om altså. Det har vært dårlig stemning mellom min manns familie og hans fetters etter dette, og jeg føler jo at jeg har skyld i det.

Det toppet seg litt da vi besøkte svigers på hytta i sommer. Dette er da altså familiehytten til svigermor, og vi bestemte oss for å kjøre innom på vei til en aktivitetspark her for noen uker siden. Det var selvfølgelig ikke noe problem, de ble glade for besøk fra oss og barna. MEN, denne hytten tilhører også moren til han som var brudgom i dette bryllupet, og hun og hennes mann dukket etter hvert også opp. Ettersom det ikke var planlagt at vi skulle være der ble de ganske overrasket over å se oss (vi skulle bare være der et par dager). Det viste seg også at dette brudeparet skulle komme de samme dagene, men da brudgommens mor ringte og fortalte at vi var der, avlyste de hele hytteturen. Dette er selvfølgelig sårt for min mann, som alltid har hatt et godt forhold til sin fetter, men de gjorde det veldig tydelig over telefon at de ikke ønsket å ha noe som helst med oss å gjøre. Brudgommens mor er nok litt farget av sin sønn og svigerdatter, så hun oppførte seg ikke spesielt hyggelig mot oss da vi var der. Endte med at vi dro tidligere enn vi hadde tenkt, noe våre egne svigerforeldre synes var kjempetrist. 

Vi var også i en 90-årsdag der brudeparet ikke dukket opp fordi de visste at vi skulle være der. Selv om de unngår oss føler jeg egentlig at det er dem som er problemet og ikke oss. Vi har forsøkt å være voksne og ta kontakt med dem for å få snakket ut, men de ønsker rett og slett ikke å høre. Min mann ringte sin fetter også for å prøve å snakke med han på tomanns hånd, men beskjeden var tydelig: så lenge han var sammen med meg ønsket de ikke noe kontakt. Er veldig usikker på om dette var en slags trussel for å få ham til å gå fra meg, men synes uansett det var ganske ufint. Han er heldigvis voksen nok til å se min side av saken og er ganske sjokkert over oppførselen deres. 

Min manns fetter har tatt sin nye kones parti, og jeg synes det virker som hun styrer alt der i gården. Jeg møtte også tilfeldigvis på to av hennes venner på kjøpesenteret, og de stirret og sendte stygge blikk da jeg og barna gikk forbi. Synes det er trist at det skal være sånn, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Har som sagt forsøkt å ta kontakt for å ordne opp, men får bare beskjed om at jeg aldri vil bli tilgitt for at jeg ødelagte bryllupet deres. 

Så ja. Det er dårlig stemning, men vi slipper heldigvis å forholde oss til dem på daglig basis. 
 

Anonymkode: a1500...a7f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis du ødela bryllupet hennes fordi du ikke ville gjøre oppgavene til fem personer som hun lesset på deg, da trenger denne personen reelle problemer. Det som er synd er at hun får fortelle sin versjon til en hel bygd som da velger side. Når skal hun bli voksen og er det virkelig ingen i den familien som kan ta i et tak og fortelle vedkommende at det får da være grenser til splitt og hersk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det her var ikke koselig å lese, ts. Er det sånn det skal være i mange år fremover, eller ut livet, i verste fall til en av dere skilles? Dere er familie nå og kommer til å møtes i mange sammenhenger fremover. Også hyttetur. Skal bare fetterne droppes å møtes pga en misforståelse (og overdrivelse) i forbindelse med bryllupet, og straffe dere og resten av familien pga det? Det er ikke riktig.

Dere må snakke sammen og få oppklart det som har skjedd. Det er mange som støtter dere. Jeg ser at dere har prøvd uten å lykkes. 

Kanskje svigermor kan ta en prat med tanta til mannen din? Skriv i tillegg et brev til fetter og kone der dere forteller deres side av saken, klar, tydelig og umulig å misforstå. Behold en kopi selv. Hvis ingenting hjelper kan det være lurt å fortelle deres side av saken (uten å snakke nedsettende om dem) til resten av familien. Resten av bygda mener er ikke like viktig. Da har dere strukket dere langt for å få klarhet i dette. 

Anonymkode: 52196...1d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at min mann skal være forlover i et bryllup til sin fetter nå i mai, og jeg er også invitert. I den anledning har bruden spurt meg om jeg kan hjelpe litt til. De har et forholdsvis lavt budsjett og er veldig avhengige av hjelp for å få gjennomført bryllupet slik de vil ha det. Det hele startet med at jeg ble spurt om å bake, noe jeg selvfølgelig sa ja til - det skulle jo bare mangle. Så kom forespørselen om jeg kunne ta ansvar for gavebordet, noe jeg også synes bare var hyggelig å kunne bidra med. Men etter det har det bare ballet på seg. Nå skal jeg i tillegg pynte i kirken og ta ansvar for å få med pynten fra kirken og sette den på plass i lokalet. I tillegg har bruden bedt meg om å fremføre en sang i kirken, og nå kom det jammen meg en forespørsel om jeg kan være med dagen før og sette ut bord og dekke dem, samt være med på rydding dagen etter. I tillegg mente bruden nå at hvis jeg først skulle bake én kake, kunne jeg jo kanskje lage to i samme slengen... Jeg unner jo selvfølgelig brudeparet sitt drømmebryllup, og har jo derfor sagt ja til alt dette, men jeg kjenner at dette rett og slett bare blir stress. Det hele toppet seg da vi var i utdrikningslag til bruden for noen uker siden, og jeg fant ut at ingen av de andre vennene hennes (foruten forloveren) har fått noen oppgaver overhodet. Jeg føler meg nærmest som en lakei, og er veldig usikker på om jeg skal ta dette opp med bruden. Jeg synes jo på ingen måte at det er greit å be én person om å gjøre så mye, men det er jo jeg selv som har sagt ja, og jeg vil jo ikke stresse bruden mer enn nødvendig så nærme bryllupet. What to do? Har jeg rett og slett bare melet min egen kake her? 

Anonymkode: a1500...a7f

Er ikke din skyld, du virker som et menneske som kanskje synes det er vanskelig å si nei? Du er god, snill og hjelper til! Syntes bruden har derimot satt altfor mye på EN person. Jeg giftet meg for 2,5 uke siden. Fikk mye hjelp, av folk som ville hjelpe oss, men det ble fordelt utover på flere, ikke kun på en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...