Gå til innhold

Har dere sett ungene deres naken siden de kom i puberteten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart og ikke se ungne sine nakene siden før de kom i puberteten og om det er rart og ha åpent naturlig nakenforhold til sønnene sine?

Spoiler

 

 

Anonymkode: 5412f...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel opp til hver enkelt ungdom. mine foreldre har ikke sett meg naken i hvert fall

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i forbindelse med sykdom (brokk), der ambulansepersonellet måtte fjerne bukse/undertøy. Men ellers ikke. 

Anonymkode: a7b55...da0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke snakke for foreldresiden, men jeg er 22, og mine foreldre har sett meg mer eller mindre naken. Enten at noen må inn og hente noe mens jeg er på badet, dusjer samtidig i f.eks. svømmehall og slikt. Jeg har et avslappet forhold til kropp etter at jeg ble voksen, men mange år synes jeg det var svært ubehagelig.

Anonymkode: d7457...037

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 16 sprader rundt kliss naken som den største naturlighet, så han har jeg sett de fleste cm av. Han er ikke sjenert i det hele tatt, og kan fint finne på å komme uten en tråd ut av dusjen, valsende opp trappa med alt ''på løst'' og hente noe på det andre badet f.eks. Må ofte be han kle på seg, og hvis vi har/får besøk må han alltid forberedes :fnise:

Datteren min på 18 har jeg ikke sett naken siden hun var barn. Hun er mye mer privat av seg, enn broren - på generelt grunnlag. 

Synes ikke noen av delene er hverken naturlig eller unaturlig. Det unaturlige var om min datter plutselig kom naken opp på kjøkkenet, eller min sønn begynte å gjemme seg. De gjør det som er naturlig for dem, og jeg som mor har ikke akkurat noe ønske om å se/ikke se barna mine nakne. Det er likegyldig for meg. 

Anonymkode: 0c95d...45f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mine foreldre. Det hadde vært ekkelt. Vi har relativt små barn og har et annet forhold til det, men hvordan det blir når de nærmer seg tenårene vet jeg ikke. 

Anonymkode: 78693...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mine foreldre. Det hadde vært ekkelt. Vi har relativt små barn og har et annet forhold til det, men hvordan det blir når de nærmer seg tenårene vet jeg ikke. 

Anonymkode: 78693...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en datter på 16 som ofte går rundt toppløs ved leggetid, og som kan finne på å dusje når jeg er på badet. Jeg er like avslappa. Nå har ikke vi noen mann i huset da, derfor vi er blitt litt «jentegarderobe» her

Anonymkode: 8e93c...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Kun i håndkle og undertøy. Er det som har falt de naturlig.

Anonymkode: c5e53...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett dem nakne på noen år, fra før de kom i puberteten. Synes det er litt synd at de ble veldig opptatt av å skjule seg tidlig, for selv har jeg et veldig avslappet forhold til nakenhet, og håpet på at de også ville få det. Respekterer det selvfølgelig, men synes de ble litt vel opptatt av å skjule seg vel tidlig. Min datter hyler opp selv om hun har undertøy på, og jeg vil inn på badet. Altså, jeg ser henne jo i tilsvarende når hun går i bikini, så??? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trolltunge skrev:

Har ikke sett dem nakne på noen år, fra før de kom i puberteten. Synes det er litt synd at de ble veldig opptatt av å skjule seg tidlig, for selv har jeg et veldig avslappet forhold til nakenhet, og håpet på at de også ville få det. Respekterer det selvfølgelig, men synes de ble litt vel opptatt av å skjule seg vel tidlig. Min datter hyler opp selv om hun har undertøy på, og jeg vil inn på badet. Altså, jeg ser henne jo i tilsvarende når hun går i bikini, så??? 

 

Det er kanskje en motreaksjon på din avslappethet. Jeg så ofte foreldrene mine nakne, det synes jeg var/er ekkelt og jeg er også typen som ville protestert eller tatt på et håndkle hvis foreldrene mine ville inn på badet mens jeg kledde på meg. Husker at mamma låste seg inn på badet fordi lillebroren min måtte på do mens jeg dusjet, uten varsel. De hadde jo et annet toalett så det var helt unødvendig, likevel ble de oppgitt på MEG fordi jeg ikke ville at broren min skulle se meg naken.

Det med undertøy vs bikini er jo litt rart men jeg skjønner det likevel. Selv om mange har sett meg i bikini, hadde jeg ikke vært komfortabel om de kom inn på rommet mitt mens jeg skiftet. F.eks. har jeg dratt på stranda med kollegaer, svigerfamilie, mannens kompiser osv, jeg ville likevel aldri vist meg i undertøyet foran dem.

Nå er mine barn fortsatt i barnehagen, men likevel begynner jeg å bli mer privat. Jeg dusjer ikke med barna, skifter ikke undertøy i samme rom som dem eller går naken rundt i huset. Da de var babyer var jeg nødt til å av og til dusje eller gå på do med åpen dør men er glad jeg slipper det nå.

Anonymkode: 064b4...d2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjøre morgenstell med datter på snart 14  samtidig på badet, evt få sminke meg mens hun er i dusjen. Gjorde ikke det samme med min egen mor. Er litt bevisst på at jeg skal være avslappet med egen kropp m litt plussvekt foran henne, som en forsøksvis motvekt til kroppsfokuset jentene er utsatt for. 

Sønnen min på 18 har jeg ikke sett naknere enn i badebuksa de siste tja seks årene. Han ser meg ikke naknere enn i truse og bh, og det er ikke ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje en motreaksjon på din avslappethet. Jeg så ofte foreldrene mine nakne, det synes jeg var/er ekkelt og jeg er også typen som ville protestert eller tatt på et håndkle hvis foreldrene mine ville inn på badet mens jeg kledde på meg. Husker at mamma låste seg inn på badet fordi lillebroren min måtte på do mens jeg dusjet, uten varsel. De hadde jo et annet toalett så det var helt unødvendig, likevel ble de oppgitt på MEG fordi jeg ikke ville at broren min skulle se meg naken.

Det med undertøy vs bikini er jo litt rart men jeg skjønner det likevel. Selv om mange har sett meg i bikini, hadde jeg ikke vært komfortabel om de kom inn på rommet mitt mens jeg skiftet. F.eks. har jeg dratt på stranda med kollegaer, svigerfamilie, mannens kompiser osv, jeg ville likevel aldri vist meg i undertøyet foran dem.

Nå er mine barn fortsatt i barnehagen, men likevel begynner jeg å bli mer privat. Jeg dusjer ikke med barna, skifter ikke undertøy i samme rom som dem eller går naken rundt i huset. Da de var babyer var jeg nødt til å av og til dusje eller gå på do med åpen dør men er glad jeg slipper det nå.

Anonymkode: 064b4...d2a

Det kan sikkert slå forskjellig ut. Mine foreldre var enda mer avslappet i forhold til nakenhet enn jeg har vært, og jeg ble avslappet i forhold til det. Jeg tror mine barn er mer tilbakeholden fordi det er mye mer kroppspress på skolen og i idrett nå. Det er mer snakk om kropp rett og slett. Lett å få komplekser. Jeg synes at de var skremmende unge da de begynte å skjule seg, men så og ser at venner er like. Det kan også ha noe med fotografering og redsel for slikt å gjøre. Det ble tidlig et tema. 

Jeg valser ikke rundt naken, men bryr meg ikke om de ser meg i bare truse. Jeg brydde meg ikke om de så meg naken frem til jeg merket at de synes det var litt flaut. Da var de 8-9 år. Selv tok jeg badstue naken med mine foreldre til jeg kom i puberteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...