Gå til innhold

Barnehage ferie/fridager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da eldste begynte fulgte barnehagen her skoleruta! Høstferie, vinterferie, stengt hele skolens sommerferie... Kommunal barnehage, og i tillegg den eneste i kommunen. Funket kun for de foreldrene som var lærere eller hadde besteforeldre som var pensjonister. Da en del av oss søkte barnehageplass i nabokommunen skjønte de heldigvis at de måtte gjøre noe. Nå er det kun stengt på helligdager og planleggingsdagene.

Anonymkode: 7f827...b3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man har ikke rett på fri. Jeg er også lærer, og fikk klar beskjed om det da jeg luftet at jeg kanskje måtte ta fri én eller to av planleggingsdagene, og spurte hvilke som passet best. Mannen min har heldigvis mulighet til å avspasere en dag. Ellers må vi benytte oss av familie og venner.

Anonymkode: cdf3a...122

Herlighet, hva gjør man da om man ikke har en partner, eller har en partner som også ikke får fri og man ikke har nettverk? NOEN må jo være med barna...

Anonymkode: a9f57...a4e

• Liker 1
Skrevet

I vår første barnehage, fulgte de skoleruta. Ungen hadde 9-10 ukers ferie, og vi foreldre delte oss. I den andre barnehagen var det ikke så mye stengt og vi kunne ha familieferie igjen. 
Man får alltid vite slikt på forhånd, så man kan forberede seg - evt søke om en annen barnehage. Uansett er det en overgang - og tilvenning til skolen og SFO stengt i hele juli etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...