Gå til innhold

Flere som opplever dette? Folk på Finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på spørsmålet som ble stilt og spurte om vedkommende var interessert. Har ikke hørt noe etter det. Syns det er innafor å stille spørsmål om tingens tilstand, men syns det er unødvendig å kommentere bare for å kommentere. 

Anonymkode: 135bf...22d

Jeg fikk masse spørsmål om varens funksjon, hvordan det brukes, hva det er kompatibel med etc. Jeg ga et langt og utfyllende svar. Dritfrekt å ikke si takk engang.

Anonymkode: 3be9f...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk masse spørsmål om varens funksjon, hvordan det brukes, hva det er kompatibel med etc. Jeg ga et langt og utfyllende svar. Dritfrekt å ikke si takk engang.

Anonymkode: 3be9f...499

Det er jeg enig med deg i! «Takk for informasjonen, men da er den dessverre ikke noe for meg» eller noe slikt, i det minste!

Anonymkode: 135bf...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
atropos skrev (På 24.4.2018 den 17.31):

Ja, det er mange som prøver seg. Søsteren min la ut en bil for 80 000. Så var det en fyr som bød 20 000 for den og mente hun kunne kjøre bilen til døra hans. 😂

Ufyselig 

Anonymkode: 5b2ed...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å bli fornærmet over da?

Selv tør jeg ikke prute utenom budrunde, men det er bare fordi jeg synes det er en ubehagelig situasjon.

Har derimot aldri brydd meg om noen har kommet med skambud på mine ting, så lenge de er vanlig høflige i tonen ellers. Tenk å bruke energi på noe slikt. Noe av poenget med å kjøpe brukt er jo å spare penger/gjøre et kupp... Da et det lov å prøve, spør du meg. 

 

Anonymkode: 81d85...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2018 den 3.40):

Jeg har vært "frekk" og prøvd å prute i dag, folk som selger garn på finn skal ha over nypris i butikken, så sendte en mail og spurte om jeg kunne få kjøpe det til 5kr mindre per nøste enn i butikken (salg på nett, ikke utsolgt). Fikk NEI tilbake og ikke noe mer så regner med jeg er en av de fæle finn pruterne nå :fnise:

Har selv lagt ut 2 ubrukte jakker med lappen på, en kostet 2500 ny og den andre rundt 2000 - la de ut til 300 og 400 kr. Selv da prutet folk, så forstår frustrasjonen!

Anonymkode: 6645f...a16

Da kan du jo bare kjøpe garnet i garnbutikken da. Du trenger da ikke prute når det er fastpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig ofte hvis jeg for eksempel forsøker å selge ett par bøker eller noe, så forsvinner mange av de potensielle "kjøperne" etter at jeg har fortalt dem hvor mye det blir for frakt. 

men hvis disse kjøperne virkelig ikke hadde råd til å betale for frakt, så burde de egentlig hatt råd til å betale hundre kroner eller what ever for noen bøker heller. Så hvorfor gidder de egentlig å vise interesse i det hele tatt da?? bare for å kaste bort tiden til selgerne, liksom...           

Anonymkode: 67ba5...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solgte et bord nylig… Priset til 450kr. Jeg selger ting delvis for å bli kvitt, og delvis fordi jeg trenger pengene. Så jeg er ikke hypp på bud. Den prisen jeg legger ut til, er det jeg selger for. 
Og hvorfor er det bare menn som driver med kjipe skambud? Jeg har aldri opplevd det fra kvinner! 
Uansett, samtalen: 

Mann: hei, kan hente i dag eller så fort som mulig for 300kr 😊👌🏻
Meg: Hei, jeg har ikke vært hjemme i dag dessverre. 
Mann: Passer det i morgen? Og med på 300? 
Meg: I morgen går fint, men prisen er 450kr.

Mann: Topp! 400? ;) 


Det blir for frekt for meg. Jeg har gjort det klart at jeg ikke er interessert i pruting, men han fortsatte likevel. Jeg bare sluttet å svare. Var ingen hast for meg å bli kvitt bordet, og jeg gidder ikke oppmuntre den oppførselen der. 
Jeg endte opp med å selge bordet til 400kr et par uker senere, til en veldig hyggelig dame. Hun spurte aldri om det, jeg foreslo selv å kutte prisen, fordi jeg satt så pris på hvor ålreit hun var å ha med å gjøre. Og som en liten FU til han mannen 😂

Anonymkode: ee80b...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR skrev (På 6.9.2020 den 9.59):

Det er bare deg. 
Selvfølgelig gir man bud.. 
Den er ikke verdt det DU vil ha for den, den er verdt det noen andre vil GI for den. 

Alltid legg ut for mer enn du vil selge for. Om du vil ha 100, legg ut 150. 

Eller bare ignorer idiotene som ikke klarer å lese annonseteksten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...