Gå til innhold

Flere som opplever dette? Folk på Finn.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært "frekk" og prøvd å prute i dag, folk som selger garn på finn skal ha over nypris i butikken, så sendte en mail og spurte om jeg kunne få kjøpe det til 5kr mindre per nøste enn i butikken (salg på nett, ikke utsolgt). Fikk NEI tilbake og ikke noe mer så regner med jeg er en av de fæle finn pruterne nå :fnise:

Har selv lagt ut 2 ubrukte jakker med lappen på, en kostet 2500 ny og den andre rundt 2000 - la de ut til 300 og 400 kr. Selv da prutet folk, så forstår frustrasjonen!

Anonymkode: 6645f...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har opplevd at kjøper setter opp prisen på Finn? Vi skulle kjøpe kjøleskap og  sendte Mail om at vi var villige til å kjøpe ett til den prisen kjøper hadde satt. Fikk da til svar at prisen var 2000 over det som sto i annonsen, selger hadde fått bud visstnok. Sto ingenting i annonsen om bud så vi sa at vi ikke var interessert i å betale mere enn annonsen sa. To minutter etterpå var annonsen endret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 4.03, Duff skrev:

Ingen som har opplevd at kjøper setter opp prisen på Finn? Vi skulle kjøpe kjøleskap og  sendte Mail om at vi var villige til å kjøpe ett til den prisen kjøper hadde satt. Fikk da til svar at prisen var 2000 over det som sto i annonsen, selger hadde fått bud visstnok. Sto ingenting i annonsen om bud så vi sa at vi ikke var interessert i å betale mere enn annonsen sa. To minutter etterpå var annonsen endret. 

Da rapporterer du til finn. Er en knapp nederst i annonsene til å trykke på. 

Å sette opp prisen så grundig  elelr påstå at man har fått bud er ikke lov. Les deg opp på reglene for annonsering på finn. 

Noen luringer finnes innimellom alle andre, alltid.

 

Anonymkode: be60f...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da rapporterer du til finn. Er en knapp nederst i annonsene til å trykke på. 

Å sette opp prisen så grundig  elelr påstå at man har fått bud er ikke lov. Les deg opp på reglene for annonsering på finn. 

Noen luringer finnes innimellom alle andre, alltid.

 

Anonymkode: be60f...32e

Vi gjorde det men Finn.no kunne ikke gjøre noe. Heldigvis finnes det mulighet for å gi omdømme på selgere. 

Anonymkode: 0229c...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig mange rare og frekke brukere på finn. Både blant kjøpere og selgere.

Jeg blir grenseløst irriterende av folk som spør f.eks; ''Er dette fortsatt til salgs?''
Så svarer du høflig, at ja, det er det.
Men så hører du ikke noe mere etterpå....
Det er lov til å ombestemme seg, men GI BESKJED!
Dette gjelder i flere tilfeller.

Hadde blitt enig med en familie, om at vi skulle komme på besøk, da de trengte hjelp til langvarig pass av hunden sin. Vi sendte meldinger frem og tilbake, og så ble det brått stille. Jeg sendte ei melding og spurte hva det ble til. Så fikk jeg svar etter 3 uker (!), om at hunden nå var plassert hos noen andre. Ikke noe galt i det, MEN KAN MAN IKKE SI I FRA DA!!!?
Noen uker deretter igjen, tikket det inn nok en melding, om at det ikke gikk så bra med omplasseringen. De lurte derfor på om vi fortsatt kunne tenke oss å hjelpe.
Jeg svarte ja, men at vi fortsatt ville få til et møte først. Så ble det stille igjen.....
Hvorpå jeg sendte ei melding ( etter ca 1 uke ), hvor jeg skrev noe sånt som; Siden vi ikke har hørt noe mere i fra dere, så går vi ut i fra at dette ikke blir noe av.''
Fikk da kjapt svar tilbake om at det hadde ordnet seg med den første familien allikevel :nocomment:

Dette har skjedd to ganger til, så nå gidder jeg ikke hjelpe folk lenger :P

Folk som tar for gitt at ALLE har Vipps, og møter opp uten kontanter. ( Jeg har Vipps altså, men mener at det er normal folkeskikk å spørre kjøper på forhånd. )

Anonymkode: 8a4bf...ec2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/18/2018 at 5:40 PM, AnonymBruker said:

Fryktelig mange rare og frekke brukere på finn. Både blant kjøpere og selgere.

Jeg blir grenseløst irriterende av folk som spør f.eks; ''Er dette fortsatt til salgs?''
Så svarer du høflig, at ja, det er det.
Men så hører du ikke noe mere etterpå....
Det er lov til å ombestemme seg, men GI BESKJED!
Dette gjelder i flere tilfeller.

Hadde blitt enig med en familie, om at vi skulle komme på besøk, da de trengte hjelp til langvarig pass av hunden sin. Vi sendte meldinger frem og tilbake, og så ble det brått stille. Jeg sendte ei melding og spurte hva det ble til. Så fikk jeg svar etter 3 uker (!), om at hunden nå var plassert hos noen andre. Ikke noe galt i det, MEN KAN MAN IKKE SI I FRA DA!!!?
Noen uker deretter igjen, tikket det inn nok en melding, om at det ikke gikk så bra med omplasseringen. De lurte derfor på om vi fortsatt kunne tenke oss å hjelpe.
Jeg svarte ja, men at vi fortsatt ville få til et møte først. Så ble det stille igjen.....
Hvorpå jeg sendte ei melding ( etter ca 1 uke ), hvor jeg skrev noe sånt som; Siden vi ikke har hørt noe mere i fra dere, så går vi ut i fra at dette ikke blir noe av.''
Fikk da kjapt svar tilbake om at det hadde ordnet seg med den første familien allikevel :nocomment:

Dette har skjedd to ganger til, så nå gidder jeg ikke hjelpe folk lenger :P

Folk som tar for gitt at ALLE har Vipps, og møter opp uten kontanter. ( Jeg har Vipps altså, men mener at det er normal folkeskikk å spørre kjøper på forhånd. )

Anonymkode: 8a4bf...ec2

Synes ingenting av det du beskriver er ille, Nå møt du på ei familie som ikke var til å stole på, og sier at du ikke gidder å hjelpe noen? Og hva er galt med å spørre om det er fortsatt til salgs og ikke skrive noe videre. Din tid er like verdifull som andres tid, det er bare kaste bort din tid til å skrive til deg, og at du må lese - beklager, fikk kjøpt annen plass. 

Og Vipps, den feilen har jeg gjor selv. Har blitt så vant at ALLE har Vipps, at jeg automatisk antar at det blir Vipps. Så var det ei dame som ville ha cash, og da skrev hun, kan dere ta med cash, heldigvis. For vi har aldri med cash lengre.

Anonymkode: 13818...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎06‎.‎05‎.‎2018 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Ergrer meg grå hver gang jeg legger ut noe på finn! Lærte meg kjapt å legge ut alt for litt mer enn jeg var komfortabel med å selge det for, slik at kjøper kunne prute litt og jeg likevel få det jeg ville. Så blir vi begge fornøyde! Problemet nå er at folk nesten utelukkende kommer med skambud. Eksempel er sofa lagt ut for 4000 (koster rett under 10k ny, og jeg skriver alltid nypris så folk kan se hva det egentlig koster), og flere vil ha avslag på 1000 kroner, og en kunne gi hele 2500kr for den. DET er ikke greit etter min mening. Avslag på 500kr. hadde kanskje vært greit her, men noe mer er bare frekt. En annen hyggelig dame svarte på en annonse med barneklær som jeg hadde lagt ut for 350kr. Her var totalen på klærne på godt over 2500kr, og alt var helt og pent. Hun bød 200kr. inkl. frakt på 115kr. Jadda! Da fikk hun en melding tilbake der jeg spurte om hun virkelig syns det var greit å tilby meg 80kr liksom?! Kan ikke folk ha litt mer respekt for andres tid, og vise litt mer folkeskikk?! 

Anonymkode: 3b19a...94f

Hvorfor tar dere det så personlig? Varen blir ikke noe mindre verdt av at det kommer inn et skambud.

Det er kun selgeren som kan ta stilling til hva hun vil selge for, akkurat som kjøperen står fritt til å velge hvor mange kroner han vil kvitte seg med. Hvis du vet at du ikke er villig til å gå lavere enn 4000 kr, er det vel bare å sitte på gjerdet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinnshistorie: I dag har jeg solgt noe til prisforlangende!! La ut en meget pent brukt gjenstand for noen måneder siden, og da fikk jeg bare et skambud. Så skulle jeg reise bort noen dager, og satte annonsen passiv fordi det ikke passet å bli kontaktet. Glemte hele greia, før jeg kom på det igjen og la ut annonsen på nytt nå. Hadde egentlig ikke særlige forhåpninger pga lite respons og kun skambud sistgang. Tingen var priset ganske ok i forhold til sammenliknbare ting, men jeg var innstilt på å gå ned litt. Kjøper var kjempepositiv, godt kjent med hva tingen koster ny og hva de ellers lå ute for på Finn. Både kjøper og jeg var fornøyde, så noen ganger er Finn veldig fin!! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har solgt/selger masse på Finn. I over 90 % av tilfellene er det normale folk som tar kontakt, og som betaler det jeg vil ha. Sender ofte og det er aldri noen diskusjon om porto, kjøper betaler. Og må ting hentes kommer de og henter. Ett unntak: Skulle selge noen solbriller for ikke så lenge siden. Kjøper bodde i nærheten, skulle komme å hente etter jobb. Så ble de mye unnskyldninger med å ta seg av barna, ordne ute i hagen etc. Til slutt lurte han på om jeg kunne komme med brillene til ham. Eh, nei! Gjorde selvfølgelig ikke det. Endte med at de ble solgt til en annen, som ville ha dem tilsendt og betalte porto for dem i tillegg, uten noe mikkmakk.

Må bare ta med den gangen jeg skulle selge en CC-klokke. Hadde lagt ved mange bilder av klokken i annonsen. Kjøper ville ha enda flere bilder. Uansett hvilke nye bilder han fikk, så ville han ha flere. Var liksom aldri godt nok. Skjønte jo da at det kjøper holdt på med bare var tull og at vedkommende tydeligvis ville ha "andre" type bilder. Ekkelt! Endte med å måtte blokkere kjøper. Klokken ble solgt til en annen, normal person.

Skulle gi bort en dobbeltseng, 180 x 200 cm. En som lurte på om jeg kunne sende den i posten 😂

Anonymkode: 966c2...7a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2018 den 11.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har solgt/selger masse på Finn. I over 90 % av tilfellene er det normale folk som tar kontakt, og som betaler det jeg vil ha. Sender ofte og det er aldri noen diskusjon om porto, kjøper betaler. Og må ting hentes kommer de og henter. Ett unntak: Skulle selge noen solbriller for ikke så lenge siden. Kjøper bodde i nærheten, skulle komme å hente etter jobb. Så ble de mye unnskyldninger med å ta seg av barna, ordne ute i hagen etc. Til slutt lurte han på om jeg kunne komme med brillene til ham. Eh, nei! Gjorde selvfølgelig ikke det. Endte med at de ble solgt til en annen, som ville ha dem tilsendt og betalte porto for dem i tillegg, uten noe mikkmakk.

Må bare ta med den gangen jeg skulle selge en CC-klokke. Hadde lagt ved mange bilder av klokken i annonsen. Kjøper ville ha enda flere bilder. Uansett hvilke nye bilder han fikk, så ville han ha flere. Var liksom aldri godt nok. Skjønte jo da at det kjøper holdt på med bare var tull og at vedkommende tydeligvis ville ha "andre" type bilder. Ekkelt! Endte med å måtte blokkere kjøper. Klokken ble solgt til en annen, normal person.

Skulle gi bort en dobbeltseng, 180 x 200 cm. En som lurte på om jeg kunne sende den i posten 😂

Anonymkode: 966c2...7a8

Da hadde jeg lasta ned ett skikkelig ekkelt kukbilde fra nett og sendt det :skratte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎05‎.‎2018 den 20.12, marcus- skrev:

Hvorfor tar dere det så personlig? Varen blir ikke noe mindre verdt av at det kommer inn et skambud.

Det er kun selgeren som kan ta stilling til hva hun vil selge for, akkurat som kjøperen står fritt til å velge hvor mange kroner han vil kvitte seg med. Hvis du vet at du ikke er villig til å gå lavere enn 4000 kr, er det vel bare å sitte på gjerdet.

Tror ikke det er snakk om å ta ting personlig, poenget for min del i hvert fall er at jeg har et liv utenfor finn, derfor er det fryktelig irriterende å måtte bruke tid på og forholde meg til x antall henvendelser som uansett ikke er aktuelle. Dessuten klarer jo noen kunststykket å samtidig framstå som frekke og usympatiske også. Det er en grunn til at man setter en pris, nemlig at det er det beløpet man vil ha. For å sette det litt på spissen, hvis jeg setter inn en annonse og sier at jeg vil kjøpe en bil, nytter det ikke å tilby meg en hest ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpere som kontakter deg nærmere midnatt lørdag kveld for så å fordufte... Herregud hva er vitsen med å ta kontakt da?

Anonymkode: 9d722...183

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare le når folk tror man er intresert i å bytte. Vi la ut en bil til salgs og skrev at det var ett dødsbo slik at vi hadde bregrenset med info om bilen utenom rent tekniske ting alle kan Google seg frem til. Allikevel tikket det inn spørsmål om vi ville bytte i annen bil fra en person og bytte i båt fra en annen. Hallo liksom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.5.2018 den 16.31, SesameStreet skrev:

(...)  :) Men ja, jeg hadde nok hevet noen øyenbryn om noen hadde bedt meg om å sende en barnevogn helt til Finnmark (bor i Oslo). Kan jo være at noen er villig til det da? :vetikke: 

Jeg bor rett utenfor Oslo har sendt barnevogn til Finnmark! Kjøper betalte frakt, så jeg syns det var greit (og den gangen hadde jeg bare ett barn og myyyye mer energi :ler: ). Det viste seg forøvrig å være kjøper fra helvete (som i tillegg skulle ned til Oslo 10 dager senere... :murvegg:), men det er nå en annen historie. Hadde ikke giddet det i dag :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger helst ikke på finn, men det har skjedd av og til. Stort sett går det greit, men 2 ganger har jeg opplevd at kjøper prøver seg. Jeg sender varen og vet den er i bra stand, men får likevel klage fra kjøper som mener det var feil og ønsker deler av kjøpesummen refundert. 

Jeg vet det bare er tull, varen var det ikke noe galt med. Så jeg tilbød meg begge gangene å ta varen tilbake og at jeg betalte kjøper frakt for å sende varen tilbake til meg. Da blir det stille, altså er de bare ute etter å prøve å presse penger av meg for en vare som er helt i orden. På den måten vil de ende opp med å få varen enda billigere. Frekke folk....
Så jeg sender ikke lenger
Kjøper får komme og se på varen selv først, da slipper jeg sånt tull.

Og så har vi de som ivrig følger med på ting som skal gies bort. Joda de vil gjerne ha, men de kan ikke hente. Kan du være så snill å komme hjem med til dem med varen.

Altså, de får for eksempel en spisestue, eller et kjøleskap og forventer at giver skal komme på døren til dem og bære det opp og plassere det mitt foran nesen på dem. 
Frekkheten lenge leve.

Og så igjen har vi de som sier de kommer og som ikke dukker opp til avtalt tid. Avtaler ny tid, sitter hjemme og venter, men de dukker enten opp mange timer senere, eller ikke i det hele tatt. Hvor vanskelig er det å gi beskjed om det kommer noe i veien?

Har gitt bort mange ting til bruktbutikker fordi jeg ikke orker styret med å selge,

 

Anonymkode: 608f5...ee3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

har selv opplevd dette men syntes det er verre når dere er blitt enige om pris på FINN og når du møter kjøperen face to face så har han kun med seg halvparten og mener jeg sa det var greit. Endte med at jeg sa det var prisen vi ble enige om eller ingenting. Resulterte med at han viste fingeren og gikk frustrert vekk fra parkeingsplassen. 

 

Herregud for noen folk der ute. 

 

Endret av Oddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.5.2018 den 4.03, Duff skrev:

Ingen som har opplevd at kjøper setter opp prisen på Finn? Vi skulle kjøpe kjøleskap og  sendte Mail om at vi var villige til å kjøpe ett til den prisen kjøper hadde satt. Fikk da til svar at prisen var 2000 over det som sto i annonsen, selger hadde fått bud visstnok. Sto ingenting i annonsen om bud så vi sa at vi ikke var interessert i å betale mere enn annonsen sa. To minutter etterpå var annonsen endret. 

Skjedd med en kompis av meg flere ganger når det gjelder hvitevarer. Kompisen min har t.o.m konfrontert disse menneske og alle sier det samme: Prisen var alltid slik. BS. 

Så nå har kompisen min starta å screenshotta prisen i tilfelle den endrer seg rett før han skal betale. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oddy skrev:

har selv opplevd dette men syntes det er verre når dere er blitt enige om pris på FINN og når du møter kjøperen face to face så har han kun med seg halvparten og mener jeg sa det var greit. Endte med at jeg sa det var prisen vi ble enige om eller ingenting. Resulterte med at han viste fingeren og gikk frustrert vekk fra parkeingsplassen. 

 

Herregud for noen folk der ute. 

 

Opplevde noe ala det samme. Jeg gjentok hva prisen var og h#n ble småsur men turte ikke å protestere mer fordi h#n visste hvem jeg kjente. 

Jeg vurderer å slette finn kontoen og slutte å selge ting for folk er så frekke. Du har slike, og du har de i motsatt ende av skalaen som det aldri oppstår problemer med.

Anonymkode: 9d722...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde noe ala det samme. Jeg gjentok hva prisen var og h#n ble småsur men turte ikke å protestere mer fordi h#n visste hvem jeg kjente. 

Jeg vurderer å slette finn kontoen og slutte å selge ting for folk er så frekke. Du har slike, og du har de i motsatt ende av skalaen som det aldri oppstår problemer med.

Anonymkode: 9d722...183

Off, blir frustrert at det skal være så mange av disse menneskene. Har heldigvis ikke hatt for mange av disse menneskene men problemet med hver gang det skjer, stoler du liksom mindre på folk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye hårsåre folk 🤣 Liker finn og mener man må tåle litt av dette. 

På 6.5.2018 den 12.30, Leifern skrev:

Om du ikke tåler dette, som selvsagt er helt vanlig, så bør du ikke annonsere på Finn.

Enig med du!

Anonymkode: 21e41...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...