Gå til innhold

Flere som opplever dette? Folk på Finn.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at det du legger ut på Finn.no faktisk ikke er verdt mer enn det folk vil gi. Jeg har arvet et helt hus med flotte møbler som kostet mye da de ble kjøpt. Jeg selger unna, uten å tenke at jeg skal tjene så mye. Mest for å bli kvitt. 

Anonymkode: 74810...e1c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sjekker alltid ny-pris på varer før jeg eventuelt kjøper på Finn. Og jeg har gjort noen reale varp der. Det hjelper å sjekke Finn daglig og se om noe av det du trenger dukker opp. Det kan ta et år eller det kan ta en uke. Men vipps så er det der. 

Har solgt mye og mest for at andre skal få bruke det jeg ikke kan bruke det. Selger ikke for å tjene penger men for at ting ikke skal hope seg opp hos meg. Bedre at andre kan få glede av det. 

Anonymkode: 0b7a7...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger mye, både på Finn og fb grupper. Synes også det har blitt mer skambud , spesielt på billig-varene jeg selger. 

Anonymkode: ed736...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Gucci deksel til XXX-telefon selges for kr. 2.000,-. Noe slitasje i hjørnene. Se blider.

Bildene viser at det er slitt hull i ett hjørne og de tre andre er nær å gå hull i. Det er også bilde av en kvittering som viser at dekselet ble kjøpt for tre år siden for 2.300 kr.

Man sparer altså fantastiske 300 kr i forhold til nypris på et mobildeksel som er brukt i tre år med mye synlig bruksslitasje. Godt kjøp? Ikke i min verden.

Anonymkode: 0f002...056

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 17.27, AnonymBruker skrev:

Er det flere som opplever dette? Hva tenker dere om slik oppførsel? 

Flere ganger nå har jeg lagt ut noe for salg til en allerede lav pris, la oss si 100 kr. I utgangspunktet er det gjerne en pris som er veldig lav i forhold til hva det ble kjøpt for. Så er det noen som kommer på at Det er helt greit å sende melding der de skriver f.eks: "jeg byr *sum* for denne" altså selv om det ikke står noenting om å gi bud i annonsen, så tar de seg retten til å tenke at dette er helt greit.. og ikke nok med det, enkelte er frekke nok til å forlange at jeg skal betale porto i tillegg!! Hva faen.

Er det bare meg eller er dette veldig frekt? Er jo bare å ignorere vedkommende selvsagt, men blir jo passe provosert.. 

Anonymkode: 3be9f...499

:klo: Hvorfor tenker du at det er frekt?

Finn.no er et digert loppis. På loppis er bud helt ok. Du svarer bare "jeg selger ikke under x" eller "du kan få den for y om du henter i morgen"

Om du skal bruke tid og krefter på å ta det personlig at noen byr på gamle brukte ting så er neppe bruktmarkedet din arena. Svar hyggelig og verden er ålreit tilbake.

Innkjøpspris og bruktverdi er dessuten to ulike ting. På bruktmarkedet er det kun stilfulle eller tidløse gjenstander (designklassikere, kvalitet, spesialobjekter) som beholder eller stiger i verdi. En jalla-skjenk fra type billigbutikk som Skeidar til 20 000 fra tre år tilbake er av utdatert årgang og dårlig kvalitet og dermed ikke verdt mer brukt enn noen hundrelapper. Folk forveksler sin egen vilje til å betale mye for ræl med bruktverdi. 

Anonymkode: 9a6dc...642

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:klo: Hvorfor tenker du at det er frekt?

Finn.no er et digert loppis. På loppis er bud helt ok. Du svarer bare "jeg selger ikke under x" eller "du kan få den for y om du henter i morgen"

Om du skal bruke tid og krefter på å ta det personlig at noen byr på gamle brukte ting så er neppe bruktmarkedet din arena. Svar hyggelig og verden er ålreit tilbake.

Innkjøpspris og bruktverdi er dessuten to ulike ting. På bruktmarkedet er det kun stilfulle eller tidløse gjenstander (designklassikere, kvalitet, spesialobjekter) som beholder eller stiger i verdi. En jalla-skjenk fra type billigbutikk som Skeidar til 20 000 fra tre år tilbake er av utdatert årgang og dårlig kvalitet og dermed ikke verdt mer brukt enn noen hundrelapper. Folk forveksler sin egen vilje til å betale mye for ræl med bruktverdi. 

Anonymkode: 9a6dc...642

Om du vil ha mye mindre enn hva alle andre selger en lite brukt skjenk fra Skeidar for, så fint for deg. Jeg gjør ikke det. Godt folk er forskjellige hvertfall 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at folk blir så "provoserte" av "skambud"? Det er jo helt frivillig om man vil takke ja eller nei til tilbudet? Man kan jo bare velge å se humoren i det hvis det blir veldig urimelig..

Husker vi så på et hus en gang som selger slet veldig med å selge. Vi tok kontakt direkte med selger og foreslo å betale 300 000 under prisantydning. Vi tenkte dette var en invitasjon til dis om prisen, men da selger svarte med å skjelle oss ut trakk vi oss unna med en gang. Megleren prøvde flere ganger å kontakte oss etter dette men da hadde vi slått det helt fra oss. 

Anonymkode: e0e67...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk blir så "provoserte" av "skambud"? Det er jo helt frivillig om man vil takke ja eller nei til tilbudet? Man kan jo bare velge å se humoren i det hvis det blir veldig urimelig..

Husker vi så på et hus en gang som selger slet veldig med å selge. Vi tok kontakt direkte med selger og foreslo å betale 300 000 under prisantydning. Vi tenkte dette var en invitasjon til dis om prisen, men da selger svarte med å skjelle oss ut trakk vi oss unna med en gang. Megleren prøvde flere ganger å kontakte oss etter dette men da hadde vi slått det helt fra oss. 

Men det er jo egentlig akkurat det samme da, dere kunne jo bare valgt å se forbi den gamle huseieren der som var litt pling i nøtta - dere skulle jo ikke ha noe mer med vedkommende å gjøre etter kjøpet uansett? Siden dere sannsynligvis hadde fått huset til en grei pris ettersom megler forsøkte å komme i kontakt med dere flere ganger. Dere kunne jo også bare valgt å se "humoren" i noen som oppførte seg urimelig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo egentlig akkurat det samme da, dere kunne jo bare valgt å se forbi den gamle huseieren der som var litt pling i nøtta - dere skulle jo ikke ha noe mer med vedkommende å gjøre etter kjøpet uansett? Siden dere sannsynligvis hadde fått huset til en grei pris ettersom megler forsøkte å komme i kontakt med dere flere ganger. Dere kunne jo også bare valgt å se "humoren" i noen som oppførte seg urimelig. 

Akkurat hus er ikke noe jeg tar så lett på at jeg kjøper av noen jeg får så dårlig inntrykk av.. Jeg er selv advokat og jobber med fast eiendom, så jeg er "miljøskadet" nok til å vite at jeg ikke vil kjøpe hus av hvem som helst. Hvis en person ikke en gang klarer å opptre høflig ovenfor potensielle kjøpere, da lurer jeg på hva annet den personen er i stand til, og det frister absolutt ikke å gjøre mitt livs dyreste investering med vedkommende. Vi så absolutt humoren i det, men det gjorde ikke at vi fikk mer lyst til å kjøpe huset :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet for ikke så lenge siden og da solgte jeg en god del i den forbindelse, alt var i god stand, jeg  solgte alt billig bare for å bli kvitt det. Hadde jeg f.eks satt kr 200 for en gjenstand, kom det ofte en melding jeg byr kr 150. Frekt synes jeg, men jeg sto på min pris da jeg visste det var billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt ja. Har kun opplevd det et par ganger, men da lar jeg være å svare

Anonymkode: 3899f...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2020 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Akkurat hus er ikke noe jeg tar så lett på at jeg kjøper av noen jeg får så dårlig inntrykk av.. Jeg er selv advokat og jobber med fast eiendom, så jeg er "miljøskadet" nok til å vite at jeg ikke vil kjøpe hus av hvem som helst. Hvis en person ikke en gang klarer å opptre høflig ovenfor potensielle kjøpere, da lurer jeg på hva annet den personen er i stand til, og det frister absolutt ikke å gjøre mitt livs dyreste investering med vedkommende. Vi så absolutt humoren i det, men det gjorde ikke at vi fikk mer lyst til å kjøpe huset :)

Okey, men hvorfor nevnte du egentlig det med huset her da..? Har jo ikke så mye relevans til det du svarte på 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger nå har jeg lagt ut noe for salg til en allerede lav pris, la oss si 100 kr. I utgangspunktet er det gjerne en pris som er veldig lav i forhold til hva det ble kjøpt for. Så er det noen som kommer på at Det er helt greit å sende melding der de skriver f.eks: "jeg byr *sum* for denne" altså selv om det ikke står noenting om å gi bud i annonsen, så tar de seg retten til å tenke at dette er helt greit.. og ikke nok med det, enkelte er frekke nok til å forlange at jeg skal betale porto i tillegg!! Hva faen.

Er det bare meg eller er dette veldig frekt? Er jo bare å ignorere vedkommende selvsagt, men blir jo passe provosert.. 

Det er bare deg. 
Selvfølgelig gir man bud.. 
Den er ikke verdt det DU vil ha for den, den er verdt det noen andre vil GI for den. 

Alltid legg ut for mer enn du vil selge for. Om du vil ha 100, legg ut 150. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Oppland skrev:

Jeg flyttet for ikke så lenge siden og da solgte jeg en god del i den forbindelse, alt var i god stand, jeg  solgte alt billig bare for å bli kvitt det. Hadde jeg f.eks satt kr 200 for en gjenstand, kom det ofte en melding jeg byr kr 150. Frekt synes jeg, men jeg sto på min pris da jeg visste det var billig. 

Det er ikke frekt. Det er helt vanlig å prute. Det skal også forventes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 21.42, AnonymBruker skrev:

SKambud er helt horribelt. Akkurat der skulle folk hatt smekk på fingrene, gjerne med bambus... Jeg synes selv bud er innafor, men det finnes da grenser. 

Jeg fikk 6 batterier og et solcellesystem billigere enn jeg hadde planer om å tilby bare fordi jeg spurte om han var villig å gå ned noe i pris. Helt vanlig å spørre. 

"Hvis jeg kan hente det i kveld, er du villig til å gå ned noe i pris?" f.eks kan man si. Det er ikke frekt og ikke skambud. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er lov å komme med bud, så lenge det ikke er spesifisert i annonsen at du ikke ønsker bud under prisen du har satt. 

Er jo bare å takke nei, eller la være å svare. Noen selgere på Finn forventer å få høye summer for brukte ting, er kanskje litt frekt det også, isåfall...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt ut en populær plante til salgs, antakelig ganske overpriset. Tanken var at om jeg får napp innen en uke er det topp, hvis ikke tar jeg den ned og legger ut om litt til en mye lavere pris. 

Er det vanlig at folk som ikke er interessert i planten tar kontakt for å diskutere plantens utseende? Jeg kjenner jeg blir litt matt av det. Selv tar jeg kontakt med selger om jeg er interessert i å kjøpe varen, hvis ikke lar jeg vær. 

Anonymkode: 135bf...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budrunder på Finn spesielt er jo bare helt latterlig! Kjøper aldri der folk skriver hbo. Vil de ha mere penger så får de heller sette en sum!

Anonymkode: 80461...997

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt ut en populær plante til salgs, antakelig ganske overpriset. Tanken var at om jeg får napp innen en uke er det topp, hvis ikke tar jeg den ned og legger ut om litt til en mye lavere pris. 

Er det vanlig at folk som ikke er interessert i planten tar kontakt for å diskutere plantens utseende? Jeg kjenner jeg blir litt matt av det. Selv tar jeg kontakt med selger om jeg er interessert i å kjøpe varen, hvis ikke lar jeg vær. 

Jeg gidder ikke sånn diskusjon. En gang la jeg ut ubrukt sminke. En jente kontaktet meg og stilte en del spørsmål, og jeg svarte ganske så utfyllende og behjelpsomt. Hørte ikke noe mer, og fikk ikke engang et takk. Jævla frekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke sånn diskusjon. En gang la jeg ut ubrukt sminke. En jente kontaktet meg og stilte en del spørsmål, og jeg svarte ganske så utfyllende og behjelpsomt. Hørte ikke noe mer, og fikk ikke engang et takk. Jævla frekt.

Jeg svarte på spørsmålet som ble stilt og spurte om vedkommende var interessert. Har ikke hørt noe etter det. Syns det er innafor å stille spørsmål om tingens tilstand, men syns det er unødvendig å kommentere bare for å kommentere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...