AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #41 Del Skrevet 6. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har blitt helt vanlig på finn og andre steder å prute på pris. Selv gjør jeg det svært sjelden, og betaler den summen som står der. Selger jeg selv, avslår jeg hvis budet er for lavt, eller ignorer hvis det er skambud. Det må vi nok bare lære oss å leve med, prutekulturen har kommet for fult til Norge også. Det jeg derimot har merket meg som jeg synes er mye verre og på grensen til kjeltringstreker er når folk kjøper en vare jeg vet er i orden, men at de i ettertid klager på feil ved varen og ønsker å få refundert en del av pengesummen. Dette sier jeg konsekvent nei til og forlanger å få varen tilbake. Jeg tilbyr meg å hente varen, eller betale frakten og det vedkommende gav for å få varen tilbake. Dette har skjedd meg kanskje 3-4 ganger og uten unntak beholder vedkommende varen og jeg hører ikke noe mer. Det betyr at varen var helt fin, de bare prøver seg. Og det er frekt, virkelig frekt. Anonymkode: 608f5...ee3 Det er like frekt å prute på noe med fastsatt pris på Finn.no, som å prute på en vare på butikken. Ferdig snakka. Men er enig med deg i det du skriver under, det er også sykt frekt og stygt gjort å klage på at en ting de kjøpte av deg var defekt, når du selv vet den var helt i orden når du solgte den. Anonymkode: 3be9f...499 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #42 Del Skrevet 6. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Savner tidene da det kostet penger å legge ut ting på finn.no. Nå setter jeg prisen høyere enn jeg forventer, fordi alle skal prute. Skjønner at folk ønsker seg tingene og ikke vil betale, men de får i det minste la være å bli sure fordi man sier nei til skambud. Anonymkode: 2d04c...ecc Ja det skal jammen med jeg begynne å gjøre og. Anonymkode: 3be9f...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #43 Del Skrevet 6. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det skal jammen med jeg begynne å gjøre og. Anonymkode: 3be9f...499 Kjøperne tror de har gjort en god deal, og jeg har fått prisen jeg tenkte meg. Anonymkode: 2d04c...ecc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #44 Del Skrevet 6. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøperne tror de har gjort en god deal, og jeg har fått prisen jeg tenkte meg. Anonymkode: 2d04c...ecc God idé. En fallgruve jeg kom til å tenke på er da om kjøperen ikke viser interesse likevel fordi h*n synes prisen er for høy. Jeg har flere aktive annonser ute på Finn nå, men som jeg bare har fått useriøse henvendelser på, kanskje fordi prisen er for høy? Anonymkode: 3be9f...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #45 Del Skrevet 6. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: God idé. En fallgruve jeg kom til å tenke på er da om kjøperen ikke viser interesse likevel fordi h*n synes prisen er for høy. Jeg har flere aktive annonser ute på Finn nå, men som jeg bare har fått useriøse henvendelser på, kanskje fordi prisen er for høy? Anonymkode: 3be9f...499 Setter ikke mer enn et hundrelapper over. Hvis jeg ikke får solgt varen så setter jeg ned prisen i annonsen, og da kommer de interesserte tilbake. Digger den nye funksjonen hvor man får beskjed om at varen er satt ned! Anonymkode: 2d04c...ecc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #46 Del Skrevet 6. mai 2018 Å sette prisen høyere enn det du forventer å få, kan lett føre til at annonsen blir stående uten at noen prøver seg, fordi produktet er for dyrt. Så ideen er ikke så god, bortsett fra demmrsom man vil lure seg selv. Ingen i denne tråden ser heller ut til å ha lest eller forstått reglene for å annonsere på finn.no og det er ganske skremmende og enda mer forklarende for den ukulturen som tidvis oppleves på finn.no Anonymkode: 45b84...93c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 6. mai 2018 #47 Del Skrevet 6. mai 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Anonymkode: 3be9f...499 Nei, det er ikke tull og tøys. Det er vanlig å få slike henvendelser, og tåler man det ikke bør man holde seg unna annonsering. Det er da ikke noe alternativ til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 6. mai 2018 #48 Del Skrevet 6. mai 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skal ikke tåle den typen sullekopper, og sullekoppene får finne seg et annet sted hvor de kan fortsette å opptre useriøst og mend manglende respekt dor andres tid og gavmildhet. Anonymkode: 45b84...93c Jo, man må faktisk tåle den typen sullekopper om man legger ut annonser på Finn, for det er noe de aller fleste som legger ut annonser på Finn opplever. At de burde latt være å oppføre seg slik er en annen sak, men det er det lite å gjøre med. Man må forholde seg til virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #49 Del Skrevet 6. mai 2018 Opplevde nylig at kom og kjøpte en lampe av meg. Kjøper kom og vi undersøkte den sammen, alt fungerte. To timer senere, ringte kjøper og angret på kjøpet. Den passet ikke inn i resten av interiøret likevel. Jeg ignorerte den glatt. Anonymkode: 3b435...28f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #50 Del Skrevet 6. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å sette prisen høyere enn det du forventer å få, kan lett føre til at annonsen blir stående uten at noen prøver seg, fordi produktet er for dyrt. Så ideen er ikke så god, bortsett fra demmrsom man vil lure seg selv. Ingen i denne tråden ser heller ut til å ha lest eller forstått reglene for å annonsere på finn.no og det er ganske skremmende og enda mer forklarende for den ukulturen som tidvis oppleves på finn.no Anonymkode: 45b84...93c Det fungerer veldig bra for meg, men det er nok fordi det bare er nyere ting jeg selger på finn, mest klær kjøpt på lagersalg. Anonymkode: 2d04c...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #51 Del Skrevet 6. mai 2018 Har lagt merke til at finn.no og kjøpe-selge-bytte grupper åå Facebook er blitt sinnsykt dyrt! Det er jo helt sinnsyke priser. Godt brukte barnesko til 400,-?? Gammel tv (ikke ordentlig flatskjerm engang) 2000,-!? 1Pose med brukte babyklær 1500,- Gammel ødelagt barnesykkel 800,- Gamle ski fra 70-tallet 1000,- Sist men ikke minst BARNEVOGNER! Ser at de fleste prøver å selge brukte vogner fra gode merker til ny pris eller rett under ny pris. Da kan man jo like greit bare kjøpe ny hos forhandler. Det virker ikke som om folk har forstått at når du har kjøpt noe i butikk, da mister det mye av prisverdien allerede idet du tar handleposen ut av butikken! Anonymkode: 5db80...8cb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #52 Del Skrevet 6. mai 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at finn.no og kjøpe-selge-bytte grupper åå Facebook er blitt sinnsykt dyrt! Det er jo helt sinnsyke priser. Godt brukte barnesko til 400,-?? Gammel tv (ikke ordentlig flatskjerm engang) 2000,-!? 1Pose med brukte babyklær 1500,- Gammel ødelagt barnesykkel 800,- Gamle ski fra 70-tallet 1000,- Sist men ikke minst BARNEVOGNER! Ser at de fleste prøver å selge brukte vogner fra gode merker til ny pris eller rett under ny pris. Da kan man jo like greit bare kjøpe ny hos forhandler. Det virker ikke som om folk har forstått at når du har kjøpt noe i butikk, da mister det mye av prisverdien allerede idet du tar handleposen ut av butikken! Anonymkode: 5db80...8cb Her er jeg enig med deg. Det nytter ikke å prøve å selge ting til nesten full pris, selv om de faktisk er nye. Folk gidder ikke bryderiet med å kjøpe privat for å tjene en hundrelapp eller to på en vare til flere tusen. Ser ofte folk prøver å selge gavekort. Gavekort på 1500 kr selges for 1450 kr osv. Hvem gidder det liksom. Du må beregne å gå en del ned på pris, for å få solgt. Godt brukte ting er ikke noe verdt, selv om det er merkevarer. Anonymkode: 608f5...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. mai 2018 #53 Del Skrevet 6. mai 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lagt merke til at finn.no og kjøpe-selge-bytte grupper åå Facebook er blitt sinnsykt dyrt! Det er jo helt sinnsyke priser. Godt brukte barnesko til 400,-?? Gammel tv (ikke ordentlig flatskjerm engang) 2000,-!? 1Pose med brukte babyklær 1500,- Gammel ødelagt barnesykkel 800,- Gamle ski fra 70-tallet 1000,- Sist men ikke minst BARNEVOGNER! Ser at de fleste prøver å selge brukte vogner fra gode merker til ny pris eller rett under ny pris. Da kan man jo like greit bare kjøpe ny hos forhandler. Det virker ikke som om folk har forstått at når du har kjøpt noe i butikk, da mister det mye av prisverdien allerede idet du tar handleposen ut av butikken! Anonymkode: 5db80...8cb Så utrolig sant! Jeg kom faktisk opp i en diskusjon med en dame som solgte en vare til 1500 kr. Gjennomsnittlig nypris var 1400. Jeg spurte henne om hun hadde priset varen feil siden hun ville ha 100kr mer enn det varen kostet ny, men neida. Hun mente jeg var en idiot som ikke hadde forståelse av varers verdi. Da jeg spurte henne om hvordan hun kunne mene at en godt brukt vare uten garanti hadde høyere verdi enn en 100% lik vare kjøpt ny i butikk, gikk hun til personangrep på meg fordi jeg tydeligvis ikke forstod noen ting. Den varen ligger fortsatt ute og det er noen måneder siden 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 6. mai 2018 #54 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser at de fleste prøver å selge brukte vogner fra gode merker til ny pris eller rett under ny pris. Da kan man jo like greit bare kjøpe ny hos forhandler. Anonymkode: 5db80...8cb Jeg kom faktisk over en som solgte en iPhone som var 1.000 kroner dyrere enn butikkprisen. Det var litt sært. Men ja, det er mange som bare priser litt under prisen i butikk og da skal jeg innrømme at jeg heller går i butikken. Edit: Nå måtte jeg titte og fant en iPhone på en av gruppene som selges for 600 kroner under ny pris. Jeg trekker det tilbake. Om man sjekker på Elkjøp sine sider så er det 300 kroner under ny pris. Endret 6. mai 2018 av SesameStreet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #55 Del Skrevet 6. mai 2018 3 minutter siden, SesameStreet skrev: Jeg kom faktisk over en som solgte en iPhone som var 1.000 kroner dyrere enn butikkprisen. Det var litt sært. Men ja, det er mange som bare priser litt under prisen i butikk og da skal jeg innrømme at jeg heller går i butikken. Det er jo veldig synd for jeg skulle gjerne kjøpt barnevogn brukt mtp miljøet og at jeg ikke vil støtte det sinnsyke forbruket. Men jeg kan jo ikke kjøpe en brukt barnevogn til 13.000! Det er jo helt sykt 🙃 Anonymkode: 5db80...8cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SesameStreet Skrevet 6. mai 2018 #56 Del Skrevet 6. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig synd for jeg skulle gjerne kjøpt barnevogn brukt mtp miljøet og at jeg ikke vil støtte det sinnsyke forbruket. Men jeg kan jo ikke kjøpe en brukt barnevogn til 13.000! Det er jo helt sykt 🙃 Anonymkode: 5db80...8cb Jeg kjøpte faktisk barnevogn brukt på finn.no og i tillegg, etter å ha reklamert litt på jobben, at vi var ute etter brukte ting så fikk vi en hel haug gratis. Jeg tittet litt på finn.no nå etter barnevogn og det ser ut som en del der har et bedre prisnivå. Men ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg ser etter en del ting til mitt barn og det ender gjerne opp med at jeg kjøper nytt fordi at prisen er urimelig i mine øyne. Jeg kjøper ikke en godt brukt sykkel som er priset 500 kroner under ny pris, uansett, om det er godt merke eller ikke. Da ble det en ny sykkel i butikken! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #57 Del Skrevet 6. mai 2018 Jeg overser bare de annonsene jeg synes er overpriset, jeg, våger ikke å komme med skambud... Men hvis jeg kjøper flere bøker/plater fra en annonse, kanskje alle sammen, og prisen er oppgitt individuelt, pleier jeg å spørre om vi kan runde litt ned. Forholder meg til Finn som et loppemarked, tenker jeg Hvor det er uhøflig å komme med en latterlig lav pris, men greit å spørre om de kan runde litt ned, i alle fall ved kjøp av flere ting. Anonymkode: be87a...e42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #58 Del Skrevet 6. mai 2018 På 24.4.2018 den 17.57, AnonymBruker skrev: Det er mye rart ute og går. Noen jeg kjenner skulle selge en ting til 50 kr, og ble spurt om hun skulle til oslo s og kunne ta den med seg dit. Noen gjør alt for å spare hentekostnader... Anonymkode: 9d722...183 Men å spørre om å møtes er da vel ikke så ille, dersom det gjøres på en høflig måte, ikke som et krav? Jeg bor litt ut på landet, og har ikke bil, dermed er det litt vanskelig for meg å hente hvis ikke det er i nærheten av et busstopp. Jeg har spurt noen ganger om vi kan møtes i tettsted XX dersom vi finner en dag vi begge skal dit. Stiller man et høflig spørsmål, er det jo ikke verre enn at man får et nei om det ikke passer. Ville derimot aldri forlangt at det skal fraktes hjem til meg på døra, som noen gjør! Og det er snakk om mindre ting man kan ta under armen, ville jo ikke krevd at noen skulle ta med en sofa. Anonymkode: be87a...e42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #59 Del Skrevet 6. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å spørre om å møtes er da vel ikke så ille, dersom det gjøres på en høflig måte, ikke som et krav? Jeg bor litt ut på landet, og har ikke bil, dermed er det litt vanskelig for meg å hente hvis ikke det er i nærheten av et busstopp. Jeg har spurt noen ganger om vi kan møtes i tettsted XX dersom vi finner en dag vi begge skal dit. Stiller man et høflig spørsmål, er det jo ikke verre enn at man får et nei om det ikke passer. Ville derimot aldri forlangt at det skal fraktes hjem til meg på døra, som noen gjør! Og det er snakk om mindre ting man kan ta under armen, ville jo ikke krevd at noen skulle ta med en sofa. Anonymkode: be87a...e42 Å møtes ute synes jeg er helt ok dersom møteplassen ikke er langt utenfor allfarvei. Jeg solkte nylig noe via finn og det var vanskelig å finne et tidspunkt aom passet oss begge. Jeg fikk vite hvor kjøper arbeidet og det var en liten avstikker på noen hundrede meter fra der jeg kjørte på vei hjem. Med telefonnummer og klar avtale var det helt greit å svinge av, bli kvitt tingene jeg solgte, få pengene og reise hjem. Det handler om å være løsningsorientert og samarbeidsvillig. Kjøperen var en grei finnbruker, høflig og rask med å svare. Det var langt verre da en annen person langt oppi "gokk" som ville kjøpe og ha sendt i oppkrav. Personen var så ordknapp at jeg var skeptisk. Heldigvis gikk det greit, pakken ble hentet raskt og pengene kom raskt på konto. Men der var jeg virkelig i tvil. Anonymkode: 45b84...93c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #60 Del Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, SesameStreet skrev: Jeg kjøpte faktisk barnevogn brukt på finn.no og i tillegg, etter å ha reklamert litt på jobben, at vi var ute etter brukte ting så fikk vi en hel haug gratis. Jeg tittet litt på finn.no nå etter barnevogn og det ser ut som en del der har et bedre prisnivå. Men ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg ser etter en del ting til mitt barn og det ender gjerne opp med at jeg kjøper nytt fordi at prisen er urimelig i mine øyne. Jeg kjøper ikke en godt brukt sykkel som er priset 500 kroner under ny pris, uansett, om det er godt merke eller ikke. Da ble det en ny sykkel i butikken! Nettopp! Og når jeg da er ute etter varen blir jeg så irritert at jeg gidder ikke by engang 😂 Ang barnevogn så er det mye til ok pris også, men jeg bor i Finnmark og å få sendt en hel barnevogn fra oslo blir litt vel mye å kreve av selger. Lurer faktisk på om finnmarkinger er verstinger på over prising. Eller kanskje det bare synes bedre her fordi det selges mindre varer. Har møtt mange raringer som selger gamle lysestaker eller brukte isbokser til blodpris! Selvom tingene kanskje er verdifulle for dem betyr det svært lite for kjøper. Anonymkode: 5db80...8cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå