Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sein til festen her nå, men har Sigrid også vært usatt for utroskap? Dvs 2 av 2 i podden? Det er trist.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Thaila skrev (17 timer siden):

Ja og i tillegg så er Sigrid kommunist 😂 men det er bare når det ikke hun selv er involvert. 

Det er så rart med det... 

• Liker 10
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvilken episode forteller Sigrid om besøk i nye munch? 

Skrevet

Hele podcasten tapte seg så jævelig i høst/vinter at jeg ikke gidder bli med inn i podme. 
Har allerede mange andre abbonementer jeg prioriterer uansett. 

Husker the glory days hvor greia med podcast var nettopp det at det lå ute gratis og var reklamefritt. God underholdning for en fattig student. 
Det var digg å høre Misjonen og slippe all reklamen fra radioen og alle musikkavbruddene. 
Den tid er forbi

• Liker 24
Skrevet

Reklame kan brenne en viss plass. Jeg begynte å betale for Spotify for mange år siden, nettopp for å slippe reklame. 

• Liker 8
Skrevet

Fatter ikke, folk i denne tråden virkee jo ganske oppegående, men det er to banale ting mange ikke har fått med seg:

1) Man kan spole forbi reklame med pilsirkel-funksjonen, det gjør jeg på alle jeg hører, fungerer utmerket 

2) Når det er sagt, blir podcaster MER uavhengig av en abonnementsløsning fremfor reklamefinansiert løsning. Dere tror det er motsatt, men faktum er at avhengighet til annonsører per def uthuler uavhengighet og integritet. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
O Rakel skrev (På 18.12.2021 den 19.22):

Fatter ikke, folk i denne tråden virkee jo ganske oppegående, men det er to banale ting mange ikke har fått med seg:

1) Man kan spole forbi reklame med pilsirkel-funksjonen, det gjør jeg på alle jeg hører, fungerer utmerket 

2) Når det er sagt, blir podcaster MER uavhengig av en abonnementsløsning fremfor reklamefinansiert løsning. Dere tror det er motsatt, men faktum er at avhengighet til annonsører per def uthuler uavhengighet og integritet. 

Pilsirkel? Tegn og forklar er du snill!

Gjest Anonobilis
Skrevet
3 minutter siden, Squirtle said:

Pilsirkel? Tegn og forklar er du snill!

Verdens smaleste sak å hoppe over reklame i appen jeg bruker hvertfall.

Screenshot_20211228-110556_Castbox.jpg

Skrevet
Anonobilis skrev (2 minutter siden):

Verdens smaleste sak å hoppe over reklame i appen jeg bruker hvertfall.

Screenshot_20211228-110556_Castbox.jpg

Det er ikke alle podcaster det funker på, feks Harm og Hegset sine reklamer var som et eget spor som du ikke kunne spole over, så fortsatte episoden etterpå. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker spotify, men jeg har bare de 15 sek skippene🤔 må jeg på innstillinger? Er det en iPhone greie?

• Liker 1
Gjest Anonobilis
Skrevet
6 minutter siden, TulleJenny said:

Det er ikke alle podcaster det funker på, feks Harm og Hegset sine reklamer var som et eget spor som du ikke kunne spole over, så fortsatte episoden etterpå. 

Jeg kan spole over Harm og Hegseth (ikke Podme-episodene) så mye jeg vil. Igjen tror jeg det kommer an på appen du bruker. 

Gjest Anonobilis
Skrevet
5 minutter siden, Squirtle said:

Jeg bruker spotify, men jeg har bare de 15 sek skippene🤔 må jeg på innstillinger? Er det en iPhone greie?

Spotify har bare 15 sekunders intervaller. Andre apper er annerledes. 

Skrevet
Anonobilis skrev (7 minutter siden):

Spotify har bare 15 sekunders intervaller. Andre apper er annerledes. 

Så da er det spotify det er noe feil med, å ikke meg?

Gjest Anonobilis
Skrevet
2 minutter siden, Squirtle said:

Så da er det spotify det er noe feil med, å ikke meg?

Det er ikke noe feil. Man kan spole 15 sek frem og tilbake i Spotify-appen. Greit nok for de fleste, tenker jeg. Trykk 3-4 ganger på knappen, så har du spolt over reklamen i de fleste podcaster. Jeg bruker Castbox. Hver gang det kommer reklame (typisk 2 ganger per podd) trykker jeg 2 ganger på knappen som spoler frem 30 sekunder, så er jeg tilbake i podcasten. Veldig, veldig enkelt. 

Jeg tar podcast med reklame over Podme/Podimo any day.

Gjest Bobleplasten
Skrevet

En ting skal Tusvik og Tønne ha, det er ingen i Norge (som jeg vet om, i hvert fall) som har klart å overbevise så mange følgere om at de har et slags halv-intimt venninneforhold med følgerne sine, ved å dele nøye utvalgte småbiter av egne liv. Selv det jeg anser som relativt oppegående mennesker i omgangskretsen har av en eller annen grunn falt for det der opplegget der. Kanskje er vi alle så sulteforet på nære venninnerelasjoner  som man hadde i tenårene der man delte alle hemmeligheter med hverandre at vi bet på? Og det hjelper jo selvsagt at de aller fleste opplevelser kan oppleves som almenne, som å få barn, å bli bedratt eller syk. Men det er i hvert fall ekstremt kyniske greier. 

Og når folk caller dem ut på det, pusser de følgerne på kritikerne sine i beste Mads Hansen-stil. Sjarmerende :)

Spent å se om de klarer å få med seg mange over på ny plattform.

Skrevet
Bobleplasten skrev (På 29.12.2021 den 8.28):

En ting skal Tusvik og Tønne ha, det er ingen i Norge (som jeg vet om, i hvert fall) som har klart å overbevise så mange følgere om at de har et slags halv-intimt venninneforhold med følgerne sine, ved å dele nøye utvalgte småbiter av egne liv. Selv det jeg anser som relativt oppegående mennesker i omgangskretsen har av en eller annen grunn falt for det der opplegget der. Kanskje er vi alle så sulteforet på nære venninnerelasjoner  som man hadde i tenårene der man delte alle hemmeligheter med hverandre at vi bet på? Og det hjelper jo selvsagt at de aller fleste opplevelser kan oppleves som almenne, som å få barn, å bli bedratt eller syk. Men det er i hvert fall ekstremt kyniske greier. 

Og når folk caller dem ut på det, pusser de følgerne på kritikerne sine i beste Mads Hansen-stil. Sjarmerende :)

Spent å se om de klarer å få med seg mange over på ny plattform.

Alt kan snus på, og skjønner at det kan sees på denne måten også. 

Kjenner ikke helt igjen at de skal representere nære venninnerelasjoner. MEn jeg kjenner igjen behovet for voksne damer som sier det de mener med snert og humor. Og legger seg flate når de tar feil. Og skifter mening og forklarer hvorfor. Og erklærer seg som dobbeltmoralens vokter, og evner å snakke om det når liv og lære ikke henger sammen. Jeg er ikke misfornøyd med egne venninner, de er nydelige og flere av dem har en god porsjon snert også. Men de (som jeg) er mest opptatt av god stemning, og det er forsåvidt bra😅

T og T er rollemodeller, to litt voksnere tanter som går foran og gir noen eksempler på hvordan drite seg ut og takle det etterpå. Det er det ikke mange andre relasjoner i livet som gjør på samme måte merker jeg. 

Så etter noen uker uten måtte jeg rusle over til den helsikes pod-plattformen da. 🔥

• Liker 22
Skrevet

Sier Tusvik noe om hvordan hun har det for tida eller har hun fortsatt munnkurv ?

• Liker 6
Skrevet
Gasellen skrev (8 timer siden):

Sier Tusvik noe om hvordan hun har det for tida eller har hun fortsatt munnkurv ?

Hun snakker om hvordan hun har det av og til ja. 

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen som har fortsatt å høre på dem på den nye plattformen? Jeg har liksom ikke giddet enda et abonnement/utgift osv. Mistet både denne og radioresepsjonen, og et par andre. Men er litt prinsipp for meg egentlig. Hørte på en del kjempegamle episoder av T&T nå, og så utrolig gøy det var i starten! 
Noen som vil oppdatere her hvordan det går med Sigrid? 

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning.

Sol, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...