Gjest Twistdott Skrevet 23. oktober 2020 #401 Del Skrevet 23. oktober 2020 De er like usympatiske begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 23. oktober 2020 #402 Del Skrevet 23. oktober 2020 At folk kan hylle slike som disse er uforståelig. Vedder på det er de samme som aldri løfter en finger når de ser folk bli mobbet på gaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spirå12 Skrevet 23. oktober 2020 #403 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, Justsaying skrev: At folk kan hylle slike som disse er uforståelig. Vedder på det er de samme som aldri løfter en finger når de ser folk bli mobbet på gaten. Vet du ? Det tror jeg de gjør. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 23. oktober 2020 #404 Del Skrevet 23. oktober 2020 2 timer siden, Justsaying skrev: At folk kan hylle slike som disse er uforståelig. Vedder på det er de samme som aldri løfter en finger når de ser folk bli mobbet på gaten. På seg selv kjenner man andre, eller? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 24. oktober 2020 #405 Del Skrevet 24. oktober 2020 Da kom uttalelsene deres i Norges største aviser i dag. Barw ventet på at det skulle komme kritikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 24. oktober 2020 #406 Del Skrevet 24. oktober 2020 De er morsomme, men det de sa om Ari kunne de spart seg for.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinnKatrine Skrevet 24. oktober 2020 #407 Del Skrevet 24. oktober 2020 Tenk å være mødre selv, åsså sier de så stygge ting om en avdød pappa. At de aldri får en stygg smak i munnen av det de holder på med, er for meg helt uforståelig. Å komme med påstander om gangbang osv om en person som ikke kan forsvare seg er jo helt bak mål. Hvor er redaktøren av denne podcasten?! Og hva skjer med moralen og empatien. Hvordan kan 170 000 mennesker høre (og le) av dette med god samvittighet?? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 24. oktober 2020 #408 Del Skrevet 24. oktober 2020 Hvis det er sånn at man alltid skal si politisk korrekte ting, så er det spikeren i kista for den type podcast. For meg ville det være dumt, for jeg liker ekte produkter som ikke fremstår sånn som ingen av oss er. Jeg har hørt alle episodene. De trår feil noen ganger og kanskje er dette en av dem. Men sett under ett er det de har gjort med å gi usikre jenter og kvinner mot og mindre skam, mye viktigere enn de gangene de har tråkket feil. De er ikke alltid morsomme heller, forresten, noen ganger er de kloke, varme, såre, dumme, grensesprengende og teite.... og mange andre adjektiver. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 24. oktober 2020 #409 Del Skrevet 24. oktober 2020 5 hours ago, Hannah80 said: Da kom uttalelsene deres i Norges største aviser i dag. Barw ventet på at det skulle komme kritikk. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 24. oktober 2020 #410 Del Skrevet 24. oktober 2020 5 timer siden, LinnKatrine skrev: Tenk å være mødre selv, åsså sier de så stygge ting om en avdød pappa. At de aldri får en stygg smak i munnen av det de holder på med, er for meg helt uforståelig. Å komme med påstander om gangbang osv om en person som ikke kan forsvare seg er jo helt bak mål. Hvor er redaktøren av denne podcasten?! Og hva skjer med moralen og empatien. Hvordan kan 170 000 mennesker høre (og le) av dette med god samvittighet?? Det finnes jo ingen redaktør. De jobber jo helt fritt:) Ingen redaksjon som hadde kunnet stått til ansvar for en slik type podcast. (deres egne ord) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 25. oktober 2020 #411 Del Skrevet 25. oktober 2020 12 timer siden, EllaSays skrev: Hvis det er sånn at man alltid skal si politisk korrekte ting, så er det spikeren i kista for den type podcast. For meg ville det være dumt, for jeg liker ekte produkter som ikke fremstår sånn som ingen av oss er. Jeg har hørt alle episodene. De trår feil noen ganger og kanskje er dette en av dem. Men sett under ett er det de har gjort med å gi usikre jenter og kvinner mot og mindre skam, mye viktigere enn de gangene de har tråkket feil. De er ikke alltid morsomme heller, forresten, noen ganger er de kloke, varme, såre, dumme, grensesprengende og teite.... og mange andre adjektiver. Enig med deg! Om man ikke liker denne typen podcast eller mennesker kan man jo bare ikke høre på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 25. oktober 2020 #412 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) På 24.10.2020 den 19.39, EllaSays skrev: Hvis det er sånn at man alltid skal si politisk korrekte ting, så er det spikeren i kista for den type podcast. For meg ville det være dumt, for jeg liker ekte produkter som ikke fremstår sånn som ingen av oss er. Jeg har hørt alle episodene. De trår feil noen ganger og kanskje er dette en av dem. Men sett under ett er det de har gjort med å gi usikre jenter og kvinner mot og mindre skam, mye viktigere enn de gangene de har tråkket feil. De er ikke alltid morsomme heller, forresten, noen ganger er de kloke, varme, såre, dumme, grensesprengende og teite.... og mange andre adjektiver. Jeg er uenig i dette. Man kan være politisk ukorrekt og ikke henge ut enkeltpersoner. Jeg synes også de er morsomme, kloke og varme og det som er den røde tråden i podkasten er at man ikke skal skamme seg, tørre og være seg sjøl og gi litt faen. Det er veldig bra, men det er fortsatt ikke greit å henge ut enkeltpersoner som ikke har gjort noe galt. Det er mange eksempler på dette. Foreksempel da Sigrid skulle være morsom på avdøde Ninni Stoltenbergs bekostning. https://mobile.twitter.com/sigridbt/status/264693484735299584?lang=no Eller kåre Konradi https://www.vg.no/rampelys/tv/i/M4aVm/nrk-brukte-nakenbilde-av-conradi-i-tv-program Dette sårer de det treffer, det er ingen god unnskyldning å si at det er tatt ut av kontekst eller at det bare er humor. Endret 25. oktober 2020 av miaw 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 26. oktober 2020 #413 Del Skrevet 26. oktober 2020 18 timer siden, miaw skrev: Jeg er uenig i dette. Man kan være politisk ukorrekt og ikke henge ut enkeltpersoner. Jeg synes også de er morsomme, kloke og varme og det som er den røde tråden i podkasten er at man ikke skal skamme seg, tørre og være seg sjøl og gi litt faen. Det er veldig bra, men det er fortsatt ikke greit å henge ut enkeltpersoner som ikke har gjort noe galt. Det er mange eksempler på dette. Foreksempel da Sigrid skulle være morsom på avdøde Ninni Stoltenbergs bekostning. https://mobile.twitter.com/sigridbt/status/264693484735299584?lang=no Eller kåre Konradi https://www.vg.no/rampelys/tv/i/M4aVm/nrk-brukte-nakenbilde-av-conradi-i-tv-program Dette sårer de det treffer, det er ingen god unnskyldning å si at det er tatt ut av kontekst eller at det bare er humor. Det er helt greit at du er uenig i min mening. 2 gamle eksempler, fra 2008 og 2012 er i mine øyne ikke gode nok eksempler. Tida var annerledes og nye lover som blir vedtatt, enten av Storting eller de uskrevne lovene, har ikke tilbakevirkende makt. Jeg reagerte ikke på det de sa om Ari Behn med en gang, fordi jeg har hørt alle episodene og vet at de har sagt veldig fine ting om ham også. Det er ikke samfunnets oppgave å stryke over alle feil døde mennesker har gjort, fordi de er døde. Døtrene til Ari vet nok allerede, eller vil få vite. Og hvem vet at de snakker sant i podcasten? Bare hør podden, det er mye ironi, sarkasme og påhitt der. Men folk har ulike grenser for hva de synes er greit og ikke og her går tydeligvis din. Jeg synes ikke det nødvendigvis er greit det de sier om Ari jeg heller, men det er ingen krise, sånn jeg ser det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 26. oktober 2020 #414 Del Skrevet 26. oktober 2020 Hva sa de om Ari Behn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle Skrevet 26. oktober 2020 #415 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) Men hvorfor er det slik at med en gang en dør så skal de tilegnes både helgen og heltestatus? Da skal en børste all dritten under teppet og bare snakke om de fine tingene🤷🏼♀️ Dette gjelder ikke bare Ari behn, men også generellt. Plutselig er det respektløst å si at ari behn har levd et utsvevende liv, selv om alle vet det! Plutselig skal onkel ole minnes som en kjælig onkel når han egentlig var pedofil! Ja en skal vise respekt ovenfor pårørende som er igjen, men jeg syns virkelig ikke T&T gikk over streken her. De var meeeeget finslige til de å være. Endret 26. oktober 2020 av Fullrulle 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 26. oktober 2020 #416 Del Skrevet 26. oktober 2020 31 minutter siden, Fullrulle skrev: Men hvorfor er det slik at med en gang en dør så skal de tilegnes både helgen og heltestatus? Da skal en børste all dritten under teppet og bare snakke om de fine tingene🤷🏼♀️ Dette gjelder ikke bare Ari behn, men også generellt. Plutselig er det respektløst å si at ari behn har levd et utsvevende liv, selv om alle vet det! Plutselig skal onkel ole minnes som en kjælig onkel når han egentlig var pedofil! Ja en skal vise respekt ovenfor pårørende som er igjen, men jeg syns virkelig ikke T&T gikk over streken her. De var meeeeget finslige til de å være. Hva med de etterlatte her? Tenker ikke på dem. Gjorde Ari Behn noe fryktelig galt annet enn å leve et fritt liv som kunstner? At du setter dette i context med en pedofili onkel synes jeg er skikkelig drøyt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 26. oktober 2020 #417 Del Skrevet 26. oktober 2020 Tråden er ryddet for krenkelser og svar til dette. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 26. oktober 2020 #418 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, MiominMio skrev: Hva med de etterlatte her? Tenker ikke på dem. Gjorde Ari Behn noe fryktelig galt annet enn å leve et fritt liv som kunstner? At du setter dette i context med en pedofili onkel synes jeg er skikkelig drøyt. Skal vi først sette dette i kontekst så var grunnen til at Ari Behn ble tema i podcasten boka til Vidar Kvalshaug om nettopp Ari Behn. Denne boka har fått hard medfart i flere kanaler (blant annet) fordi den er ensidig. Det er dette T&T tar opp, at boka kun tar opp de positive sidene til Ari og fremstiller han som et glansbilde. Det er grunnen for at han er et tema i episoden. Når det er sagt, så er karakteristikkene og historiene de kommer med om Ari ganske ensidig negativt vinklet. Hva med de etterlatte? Vi vet ikke hva de etterlatte har visst eller ikke, eller hva de har tenkt og følt, men de ble dratt inn i denne saken etter en kronikk i Dagbladet som kritiserte T&T fordi Dagbladet bad om en uttalelse. De samme mediene som i åresvis brettet ut livet til Ari. Dette er også kontekst. At du ikke klarer å se at eksempelet med "pedofile onkel Ole" er et eksempel, og kun det, har ikke noe med kontekst å gjøre. Det får du ta på egen kappe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 26. oktober 2020 #419 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har nå hørt podkasten og synes virkelig ikke dette var noe å lage så oppstyr for. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 27. oktober 2020 #420 Del Skrevet 27. oktober 2020 Nå har de gått ut og innrømmet at det var sleivete. Godt er nå det at de ikke stikker hodet ned i sanden i håp om at det skal gå over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå