Gå til innhold

Tusvik & Tønne


Viking-girl

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, MiominMio skrev:

Nå har de gått ut og innrømmet at det var sleivete. Godt er nå det at de ikke stikker hodet ned i sanden i håp om at det skal gå over.

Hvis du har hørt podcasten vet du at de alltid tar ansvar. Å stikke hodet i sanden er ikke deres stil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker podcasten, og hør fulgt dem i mange år. Men akkurat her synes jeg faktisk de går over en grense.

Samtidig føler jeg at det går et skille mellom Tusvik og Tønne i den episoden. Man merket tydelig at Lisa ikke var helt med på det som ble sagt om Ari, mens Sigrid førte an. Når de nå beklager, er LISA den som legger seg flat, og er oppriktig lei seg! Mens Sigrids beklagelse snarere er ansvarsfraskrivelse og bagatellisering. De har jo sagt fine ting om Ari tidligere liksom...det veier faktisk ikke opp i mine ører.

Kommer nok fortsatt til å høre på dem, synes de er rasende morsomme når de er på sitt beste🤣

Men det var de ikke her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MiominMio skrev:

Hva med de etterlatte her? Tenker ikke på dem. Gjorde Ari Behn noe fryktelig galt annet enn å leve et fritt liv som kunstner? 
At du setter dette i context med en pedofili onkel synes jeg er skikkelig drøyt. 

Det var ikke en sammenligning. Det var et annet eksempel på glorifisering av et menneske som er gått bort, satt på spissen. Tror de fleste skjønte det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at de har lagt seg flate og beklaget! 
disse damene er drøye og det er grunnen for at jeg elsker dem! 
Men når de går over streken så er det viktig å være ydmyk, si unnskyld og ta konsekvensene. Noe de gjør nå. 
Jeg digger de bare mer nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker verken Tusse eller Tønne. Sikkert oppbyggelig for barna til Tusse å bli kalt ubrukelige (hun dro fram et eksempel på at hun også kalte barna det). BUP neste stasjon liksom. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jif skrev:

Liker verken Tusse eller Tønne. Sikkert oppbyggelig for barna til Tusse å bli kalt ubrukelige (hun dro fram et eksempel på at hun også kalte barna det). BUP neste stasjon liksom. 

Man må nesten forstå /like sjargongen/humoren whatever for å kunne svelge de to... 

Er sikker på at de fleste skjønner at hun ikke mener barna sine er ubrukelige. 
Dette vet nok du også :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nedrig det må være å la seg krenke av en podcast, og hvor stusseligstuggu det må være å gå inn i en pod av to komikerne og forvente en politisk korrekt samtale. Synes ikke det som ble sagt om Ari var verre enn mye annet. Det er de som hauser det opp som gjør det ille. Folk tåler ikke mye nå om dagen. Ikke hør på da! Det finnes et par andre podcaster du kan høre på, eller hør på lydbok. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, melatonin skrev:

Så nedrig det må være å la seg krenke av en podcast, og hvor stusseligstuggu det må være å gå inn i en pod av to komikerne og forvente en politisk korrekt samtale. Synes ikke det som ble sagt om Ari var verre enn mye annet. Det er de som hauser det opp som gjør det ille. Folk tåler ikke mye nå om dagen. Ikke hør på da! Det finnes et par andre podcaster du kan høre på, eller hør på lydbok. 

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, melatonin skrev:

Så nedrig det må være å la seg krenke av en podcast, og hvor stusseligstuggu det må være å gå inn i en pod av to komikerne og forvente en politisk korrekt samtale. Synes ikke det som ble sagt om Ari var verre enn mye annet. Det er de som hauser det opp som gjør det ille. Folk tåler ikke mye nå om dagen. Ikke hør på da! Det finnes et par andre podcaster du kan høre på, eller hør på lydbok. 

Takk som sier det så tydelig. Når man ser hva folk blir krenka av her inne på forumet synes jeg ikke dette er stort verre å reagere på. Kanskje noen av oss har mer respekt for å prate ned de døde enn å lage underholdning av det.  Og når det gjelder andre podcaster så nyter jeg godt av de som ikke har behov for å snakke ned de som ikke kan svare for seg lenger og lydbøker skal du ikke kimse av heller.

mvh.
Fru "krenka"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MiominMio skrev:

Takk som sier det så tydelig. Når man ser hva folk blir krenka av her inne på forumet synes jeg ikke dette er stort verre å reagere på. Kanskje noen av oss har mer respekt for å prate ned de døde enn å lage underholdning av det.  Og når det gjelder andre podcaster så nyter jeg godt av de som ikke har behov for å snakke ned de som ikke kan svare for seg lenger og lydbøker skal du ikke kimse av heller.

mvh.
Fru "krenka"

84841098.jpg.69b46e35a97a81988fa184d62cc70624.jpg

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt bruddstykker, mest for å finne ut om Sigrid virkelig er så ubehøvlet som jeg hadde inntrykk av.

Kvinnevarianten av garderobe-humor. I full offentlighet. Jaja, hver sin smak 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Skiftenøkkel skrev:

Har hørt bruddstykker, mest for å finne ut om Sigrid virkelig er så ubehøvlet som jeg hadde inntrykk av.

Kvinnevarianten av garderobe-humor. I full offentlighet. Jaja, hver sin smak 

Å høre bruddstykker, blir som å lese en clickbaitsak på Dagbladet og trekke konklusjoner. Pluss å dømme mennesker uten å vite noe som helst. Dermed er du like ubehøvlet. 

Folk må da få være ubehøvlet, de får og lov til å dømme folk så lenge de står inne for det og erkjenner at de ikke er perfekte mennesker. Men å påstå at man selv ikke er hverken dømmende eller grov innimellom og så gyve løs på andre, da er du ute og kjører. Lisa og Sigrid sitter hvertfall og sier selv de er drittsekker og dårlige mennesker innimellom. Det krever mot å si det. De står i kritikk og skam når det er fortjent, innimellom er det fortjent, for ingen er perfekte. 

Jeg gleder meg så til Heks om the beach i mars! Håpet ikke corona ødelegger for det! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, melatonin said:

Å høre bruddstykker, blir som å lese en clickbaitsak på Dagbladet og trekke konklusjoner. Pluss å dømme mennesker uten å vite noe som helst. Dermed er du like ubehøvlet. 

Folk må da få være ubehøvlet, de får og lov til å dømme folk så lenge de står inne for det og erkjenner at de ikke er perfekte mennesker. Men å påstå at man selv ikke er hverken dømmende eller grov innimellom og så gyve løs på andre, da er du ute og kjører. Lisa og Sigrid sitter hvertfall og sier selv de er drittsekker og dårlige mennesker innimellom. Det krever mot å si det. De står i kritikk og skam når det er fortjent, innimellom er det fortjent, for ingen er perfekte. 

Jeg gleder meg så til Heks om the beach i mars! Håpet ikke corona ødelegger for det! 

Joda det er lov å holde på sånn. Jeg skjønner ikke vitsen, men de ser ut til å ha mange tilhengere så de gjør sikkert noe riktig. Tror det er mest skuespill jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, melatonin skrev:

Å høre bruddstykker, blir som å lese en clickbaitsak på Dagbladet og trekke konklusjoner. Pluss å dømme mennesker uten å vite noe som helst. Dermed er du like ubehøvlet. 

Folk må da få være ubehøvlet, de får og lov til å dømme folk så lenge de står inne for det og erkjenner at de ikke er perfekte mennesker. Men å påstå at man selv ikke er hverken dømmende eller grov innimellom og så gyve løs på andre, da er du ute og kjører. Lisa og Sigrid sitter hvertfall og sier selv de er drittsekker og dårlige mennesker innimellom. Det krever mot å si det. De står i kritikk og skam når det er fortjent, innimellom er det fortjent, for ingen er perfekte. 

Jeg gleder meg så til Heks om the beach i mars! Håpet ikke corona ødelegger for det! 

Åååå HAR så lyst å se showet hennes!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Lagt seg flate? Unnskyldt seg? Morsomt. Dronningene av «Du er ikke tilgitt før vi bestemmer at du er tilgitt» 

Listen er lang over deres meritter nå, harselering med Downs, krenking av døde folkekjære, trakassering av kolleger, mobbing av de som taler mot dem og veldig mye mer. Og dere som mener at man kan jo bare la være å høre på de; er ikke ordene sagt selv om enkelte ikke hører på? Er det den som mobber som skal bestemme hvordan mobbeofferet skal føle seg? 
 

Media burde gå de mer i sømmene så hadde de nok sett hvordan deres måte å suggere sine fans har ødelagt enkeltes liv. 

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Justsaying skrev:

Lagt seg flate? Unnskyldt seg? Morsomt. Dronningene av «Du er ikke tilgitt før vi bestemmer at du er tilgitt» 

Listen er lang over deres meritter nå, harselering med Downs, krenking av døde folkekjære, trakassering av kolleger, mobbing av de som taler mot dem og veldig mye mer. Og dere som mener at man kan jo bare la være å høre på de; er ikke ordene sagt selv om enkelte ikke hører på? Er det den som mobber som skal bestemme hvordan mobbeofferet skal føle seg? 
 

Media burde gå de mer i sømmene så hadde de nok sett hvordan deres måte å suggere sine fans har ødelagt enkeltes liv. 

Sikter du til Ari? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justsaying skrev:

Lagt seg flate? Unnskyldt seg? Morsomt. Dronningene av «Du er ikke tilgitt før vi bestemmer at du er tilgitt» 

Listen er lang over deres meritter nå, harselering med Downs, krenking av døde folkekjære, trakassering av kolleger, mobbing av de som taler mot dem og veldig mye mer. Og dere som mener at man kan jo bare la være å høre på de; er ikke ordene sagt selv om enkelte ikke hører på? Er det den som mobber som skal bestemme hvordan mobbeofferet skal føle seg? 
 

Media burde gå de mer i sømmene så hadde de nok sett hvordan deres måte å suggere sine fans har ødelagt enkeltes liv. 

Snakk om å kaste stein i glasshus. Kampestein i ditt tilfelle. Alle som har fulgt din aktivitet i en annen tråd har skjønt at du ser rødt når det kommer til Sigrid Bonde Tusvik. Dette har ingenting med podcast eller det øvrige du ramser opp, men at hun har en tydelig stemme når det kommer til seksuell trakassering.

At du hisser deg opp over harselering, trakassering og mobbing er rimelig ironisk. Hvor mange kvinner har ikke du harselert med? Hvor mange kvinner har ikke du beskyldt for å være løgnere og bagatellisert deres opplevelser av seksuell trakassering? Du har gått så langt som å si at dette var noe de ba om selv.

Hva med den mannen du gjentatte ganger hengte ut for å ha sendt dickpicks? En mann som har et kjent ansikt. Tenkte du på hvilke konsekvenser det kunne få for han? Men alt for å minimere og bagatellisere din store helts handlinger.

Så da lurer jeg på, har du lagt deg flat? Har du unnskyldt deg? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oida skrev:

Snakk om å kaste stein i glasshus. Kampestein i ditt tilfelle. Alle som har fulgt din aktivitet i en annen tråd har skjønt at du ser rødt når det kommer til Sigrid Bonde Tusvik. Dette har ingenting med podcast eller det øvrige du ramser opp, men at hun har en tydelig stemme når det kommer til seksuell trakassering.

At du hisser deg opp over harselering, trakassering og mobbing er rimelig ironisk. Hvor mange kvinner har ikke du harselert med? Hvor mange kvinner har ikke du beskyldt for å være løgnere og bagatellisert deres opplevelser av seksuell trakassering? Du har gått så langt som å si at dette var noe de ba om selv.

Hva med den mannen du gjentatte ganger hengte ut for å ha sendt dickpicks? En mann som har et kjent ansikt. Tenkte du på hvilke konsekvenser det kunne få for han? Men alt for å minimere og bagatellisere din store helts handlinger.

Så da lurer jeg på, har du lagt deg flat? Har du unnskyldt deg? 

Så utrolig enig. Godt skrevet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podkast om Tusvik og Tønne, deres harselas og manglende vilje til å ta til seg og imøtegå kritikk på en konstruktiv måte kan dere lytte til her: https://podtail.com/no/podcast/tut-mediekjor/tusvik-tonne-i-hardt-vaer-bor-vi-ha-en-etikkplakat/

Personlig synes jeg det er verst hvordan de i stedet for å møte kritikk med debatt, heller sender Phungfolket på de kritiske på en særdeles barnslig og usympatisk måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...