Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Viking-girl

Anbefalte innlegg

Kinder skrev (33 minutter siden):

Selvfølgelig ønsker de mer lønn for podcasten. Null problem med å forstå det. De aller fleste av oss som jobber, ønsker jo mest mulig lønn for arbeidet. De gjør jo ikke dette på dugnad, men mange er nok skuffet fordi de har fått «venninne»-følelse ovenfor Tusvik og Tønne. Men for dem er jo dette først og fremst en jobb. Jeg har PodMe og Podimo, og jeg syns jeg får mye underholdning for pengene, i tillegg til at vi slipper reklame. 

De har tjent massevis på podden, så de har ikke jobba gratis !

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulvplanke skrev (27 minutter siden):

Kan ikke skjønne at 79 kr måneden er mye å betale hvis det er snakk om 4 episoder, og man slipper reklamen? Og i tillegg får tilgang til alle de andre podkastene.

Før gikk man på butikken og kjøpte seg et blad for samme summen. Eller leide seg en film på videobutikken for ca samme beløp.

Podcast er faktisk en jobb, og jeg mener f. eks Linnéa Myhre legger mye arbeid ned i manus til sin podcast.

Mange bekker små.. Må jo betale for alt. Netflix, Disney, HBO, Viaplay, riks-tv Spotify, Youtube, Storytel, aviser +++ og nå podcast. Sier seg selv at alt dette samlet blir mer enn lommerusk, og altfor mye media til tiden jeg har i hvert fall. Så detfor har jeg ikke alt dette. 🤷🏻‍♀️Kunne selvsagt prioritert podcast, og mulig jeg gjør det i fremtiden, men pr. nå blir det nok ikke det.

Podme kunne heller hatt en gratisversjon med reklame og premiumversjon uten, så kunne folk valgt selv. Penger kommer i så fall inn enten fra spons eller abonnenter.

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spirå12 skrev (2 minutter siden):

De har tjent massevis på podden, så de har ikke jobba gratis !

Nei, men de har garantert utgifter som matcher lønnen. Jeg skjønner jo også at de har tjent penger på podcasten fra før av, men nå tjener de mer. Og det er jo forståelig. Om jeg hadde tjent mye mer i samme jobb som jeg har nå, bare jeg hadde byttet arbeidsplass, hadde jeg også gjort det. Hadde ikke du?

79 kr i måneden er overkommelig for de aller fleste om man ønsker å høre på podcasten. Og det er jo heller ikke bare deres podcast man finner på PodMe. Kjipt om man ikke har råd til det, men samtidig kan man ikke forvente at ting er gratis. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sequoia skrev (Akkurat nå):

Mange bekker små.. Må jo betale for alt. Netflix, Disney, HBO, Viaplay, riks-tv Spotify, Youtube, Storytel, aviser +++ og nå podcast. Sier seg selv at alt dette samlet blir mer enn lommerusk, og altfor mye media til tiden jeg har i hvert fall. Så detfor har jeg ikke alt dette. 🤷🏻‍♀️Kunne selvsagt prioritert podcast, og mulig jeg gjør det i fremtiden, men pr. nå blir det nok ikke det.

Podme kunne heller hatt en gratisversjon med reklame og premiumversjon uten, så kunne folk valgt selv. Penger kommer i så fall inn enten fra spons eller abonnenter.

Nei, man må jo selvsagt prioritere det man liker best selv. At man ikke har råd til alt sier jo seg selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sequoia said:

Forstår at man må prioritere. Men prinsippet blir egentlig det samme for alt, ingen grunn til at Netflix skal koste penger, men ikke podcaster. Hva summen av alt blir er jo sånn sett ikke relevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mistet mange favoritt podder til Podme nå😪 har snart ikke igjen norske podder jeg hører på lengre. Får bare håpe venner av Internett ikke går over også...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist. Jeg kommer ikke til å bli med over til Podme. Betaler for nok greier, så da får jeg bare finne en annen podcast. 😕 Piffen får kose seg videre. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabell Raad hadde i det miste en sånn ordning at podcasten hennes kom ut på podme en uke før, og så kom den ut andre steder etter det. Det hadde vært en mulighet, men neida vi får bare ikke være med mer! 😖

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (23 timer siden):

Jeg ble sykemeldt med diagnose "akutt sorgreaksjon" da min mor gikk bort, brått og uventet. Den fikk jeg to dager etter dødsfallet, hadde egenmelding eller tenkte ikke på noe slikt egentlig. Var rimelig i sjokk. Var faktisk hos legen for å be om utredning ettersom jeg var redd mamma hadde en arvelig sykdom som hadde tatt henne. Så dette med sorg er jo en diagnose allerede. Kan ikke legen fylle ut dette selv? 

Det er ingen diagnose som heter «akutt sorgreaksjon» som jeg kan finne, men finner denne: 

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/psykisk-p   

P02, « psykisk ubalanse, situasjonsbetinget».

Den inkluderer sorg og tapsreaksjoner, står det. Da kan kanskje legen din ha satt denne diagnosen, og tilført at den gjelder for en akutt sorgreaksjon? 

Jeg klarer ikke finne hvor lenge siden det er, at den ble tatt i bruk.  

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Det er ingen diagnose som heter «akutt sorgreaksjon» som jeg kan finne, men finner denne: 

https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/psykisk-p   

P02, « psykisk ubalanse, situasjonsbetinget».

Den inkluderer sorg og tapsreaksjoner, står det. Da kan kanskje legen din ha satt denne diagnosen, og tilført at den gjelder for en akutt sorgreaksjon? 

Jeg klarer ikke finne hvor lenge siden det er, at den ble tatt i bruk.  

Merkelig. Husker så godt at det sto akkurat dette. Den var digital så kan hende jeg finner den igjen. Dette var i 2019, så ikke veldig lenge siden. Syns selv diagnosen var veldig «treffende», det var jo både akutt og en sorg jeg ikke har opplevd før. Ble jo slått ut fysisk og psykisk. 

Nå var jeg vel ikke helt i vater når dette skjedde, hukommelsen kan være tvilsom. Sorg er grusomt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (48 minutter siden):

Merkelig. Husker så godt at det sto akkurat dette. Den var digital så kan hende jeg finner den igjen. Dette var i 2019, så ikke veldig lenge siden. Syns selv diagnosen var veldig «treffende», det var jo både akutt og en sorg jeg ikke har opplevd før. Ble jo slått ut fysisk og psykisk. 

Hadde vært interessant å vite om den diagnosen er ny. Til meg er det en del år siden, så jeg er ganske sikker på at jeg fikk en form for depresjonsdisgnose, men nå må jammen meg jeg også forsøke å finne ut hva det står i sykmeldinga 🙈😬

miss summers skrev (50 minutter siden):

Nå var jeg vel ikke helt i vater når dette skjedde, hukommelsen kan være tvilsom. Sorg er grusomt. 

Helt enig!!

Jeg tror ingen forstår dette før de står i det. Min sorg endret meg permanent. Du får en annen erfaring, et nytt perspektiv. På godt og vondt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden):

Hadde vært interessant å vite om den diagnosen er ny. Til meg er det en del år siden, så jeg er ganske sikker på at jeg fikk en form for depresjonsdisgnose, men nå må jammen meg jeg også forsøke å finne ut hva det står i sykmeldinga 🙈😬

Helt enig!!

Jeg tror ingen forstår dette før de står i det. Min sorg endret meg permanent. Du får en annen erfaring, et nytt perspektiv. På godt og vondt. 

Ble veldig nysgjerrig jeg nå. Så jeg logget meg inn på "ditt nav" og alle digitale sykemeldinger ligger der. Jeg har husket feil, selv om jeg er ganske sikker på at det var det legen sa, eller at det ble skrevet et sted. Mulig det er i journalen min hun skrev det. Det som står i selve sykemeldingen er "PSYKISK UBALANSE KRISEREAKSJON". Det stemmer jo forsåvidt det og.... datert to dager etter dødsfallet som endret hele livet mitt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spirå12 skrev (1 time siden):

https://kampanje.com/premium/november-2021/innsikt/na-ma-tusvik-og-tonne-folge-presseetikken/

Trist som f....

(Beklager at du ble sitert i innlegget @Kinder Det var ikke meningen)

...så hva de har sagt og gjort tidligere som en frittstående podkast.....https://kampanje.com/premium/november-2021/innsikt/na-ma-tusvik-og-tonne-folge-presseetikken/

Det er nettopp det at de har kunnet være helt fri og åpne som er mye av grunnen til at så mange har hørt på dem i alle år. At de nå må legge mer bånd på seg, og at de går med på det frivillig, gir meg en flau smak i munnen. Må virkelig si det altså...Kan ikke se for meg at T&T blir helt det samme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kinder skrev (18 timer siden):

Selvfølgelig ønsker de mer lønn for podcasten. Null problem med å forstå det. De aller fleste av oss som jobber, ønsker jo mest mulig lønn for arbeidet. De gjør jo ikke dette på dugnad, men mange er nok skuffet fordi de har fått «venninne»-følelse ovenfor Tusvik og Tønne. Men for dem er jo dette først og fremst en jobb. Jeg har PodMe og Podimo, og jeg syns jeg får mye underholdning for pengene, i tillegg til at vi slipper reklame. 

De har tjent gode penger på podcasten. Lisa og Sigrid har mer enn nok penger. Sigrid vasser i penger, vil jeg påstå. Men mye vil ha mer. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (25 minutter siden):

De har tjent gode penger på podcasten. Lisa og Sigrid har mer enn nok penger. Sigrid vasser i penger, vil jeg påstå. Men mye vil ha mer. 

Ja, som sagt har de garantert utgifter, som lån ut i fra inntekt. Så skjønner den.. Dessuten greit å være sikret økonomisk. Så syns ikke det er et godt argument for at de ikke burde gå til PodMe. Men som andre skriver, er det syns om de nå ikke kan være like frittalende som tidligere. Så sånn sett er det kjipt at de går til PodMe, for podcasten blir nok ikke helt den samme.   Men forhåpentligvis bra nok til at jeg fortsetter å lytte til den. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (8 minutter siden):

Ja, som sagt har de garantert utgifter, som lån ut i fra inntekt. Så skjønner den.. Dessuten greit å være sikret økonomisk. Så syns ikke det er et godt argument for at de ikke burde gå til PodMe. Men som andre skriver, er det syns om de nå ikke kan være like frittalende som tidligere. Så sånn sett er det kjipt at de går til PodMe, for podcasten blir nok ikke helt den samme.   Men forhåpentligvis bra nok til at jeg fortsetter å lytte til den. 

Ja, ikke sant. Og de vil jo være frie og frittalende, så det sier jo litt om at det er pengene som styrer. Sigrid bor i huset til foreldrene sine, har nok ikke de største boutgiftene (selvom hun bor i Solveien) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 time siden):

Ja og i tillegg så er Sigrid kommunist 😂 men det er bare når det ikke hun selv er involvert. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...