Gå til innhold

Er du fornøyd med tennene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tennene mine i underkjeven er litt skjeve og overlapper hverandre litt. Lite synlig, men det gjør at det lett samler seg tannstein der. Ellers kunne de selvsagt vært bittelitt hvitere, men de er ikke så misfargede at det plager meg eller at jeg er villig til å kutte ut kaffen.

Anonymkode: f3723...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, jeg ante ikke at kjeven forandrer seg. Så rart at det bare er en tann som trekker seg tilbake hvis hele kjeven er i forandring. Du kan kanskje få satt på én skallfasett? Er det veldig dyrt?

Anonymkode: 15ea1...72e

Det har bestandig vært litt liten plass i kjeven min, både oppe og nede. Da lager tennene plass selv ved å plassere seg foran eller bak tannen ved siden av. Denne tanna har bestandig stått litt bak men ikke så mye som nå. Går nok ikke an å sette på fasett, den må forskyves med regulering.   Ja fasetter er rådyrt, sånn 10-15 000 pr tann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt rette tenner fra naturens side. Skulle gjerne hatt minst en skjev tann, gjerne en fortann som overlapper den andre litt. Synes det er så utrolig fint. Blir vel litt rart å be om regulering for å få skjevere tenner? :klo: 

Mine tenner er normalt hvite tror jeg, men jeg vil gjerne bleke dem:) 

Anonymkode: 2da82...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg pensjonsalder, men har fortsatt sterke og gode tenner.  Har alltid gått èn gang i året til tannlege for kontroll.  Fra jeg var 40-45 har jeg også gått til tannpleier to ganger per år.  Tannpleieren renser og fjerner plakk.  Tror dette har vært forebyggende for utvikling av hull og tannkjøttsykdommer.  

Da jeg sluttet å røyke (10 år siden) ble min premie til meg selv blekeskinne.  Tannpleieren tok avstøpning, og jeg bleker hjemme selv.  Tennene mine er merkbart hvitere, men ikke så hvite at venninnene mine tror jeg bleker tennene mine :)  De synes bare jeg er heldig som har så fine tenner :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Peonjenta said:

Det har bestandig vært litt liten plass i kjeven min, både oppe og nede. Da lager tennene plass selv ved å plassere seg foran eller bak tannen ved siden av. Denne tanna har bestandig stått litt bak men ikke så mye som nå. Går nok ikke an å sette på fasett, den må forskyves med regulering.   Ja fasetter er rådyrt, sånn 10-15 000 pr tann!

Er det virkelig så dyrt? :haar: Jeg har hørt 5000-6000 pr tann.

Anonymkode: 956b4...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...