Gå til innhold

Vinter, vår, sommer eller høstbarn?


Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Når dere prøver... Er det "viktig" for dere når på året barnet blir født?

Jeg har et vinterbarn fra før, og har derfor veldig lyst på et vår/sommerbarn denne gangen. Ja, om alt går vår vei... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var prøver var dette helt uvesentlig for meg - ville bare bli gravid! Men nå som jeg er gravid, har jeg ofte tenkt at det er bra at jeg har termin i slutten av februar. Nå blir det bare lysere og varmere framover og jeg kan komme meg ut å trille kort tid etter fødselen. Dessuten er det greit å ikke være høygravid om sommeren, tror det kan være ekstra tungt og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi startet prøvingen, så ventet vi med å starte til terminen ble på vårparten.

Men det viste jo seg at det ikke skulle være så enkelt for oss at vi kunne planlegge dette, så etterhvert som månedene og prøveperiodene gikk så ble dette ikke noe vi tenkte noe på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så har vi tenkt på det. Men vi er veldig klar over at månedene kan rulle og gå, og at det vårbarnet blir til sent høstbarn , vinterbarn osv...

Grunnene til at vi ønsker oss et vårbarn er mange, og det virker kanskje "råflott" å tenke som vi gjør? Men, uansett, sånn planlegger nå vi da, og så får vi se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnene til at vi ønsker oss et vårbarn er mange' date=' og det virker kanskje "råflott" å tenke som vi gjør? Men, uansett, sånn planlegger nå vi da, og så får vi se hva som skjer. :)[/quote']

Lykke til med prøvingen! Jeg synes ikke det er råflott av dere å ønske dere et vårbarn. Har dere barn fra før og det ikke er noen grunn til å tro at dere vil ha problemer med å få det til igjen er det da bare å planlegge og glede seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så har vi tenkt på det. Men vi er veldig klar over at månedene kan rulle og gå, og at det vårbarnet blir til sent høstbarn , vinterbarn osv...

Grunnene til at vi ønsker oss et vårbarn er mange, og det virker kanskje "råflott" å tenke som vi gjør? Men, uansett, sånn planlegger nå vi da, og så får vi se hva som skjer. :)

Det er vel lov å prøve å planlegge hvis man kan! :-)

Akkurat som man må få lov å si at man ønsker seg mest gutt eller mest jente. (Mange tør ikke å si det, og så sier de heller at "bare barnet blir velskapt". Men det blir jo også feil, for alle ønsker jo det...)

Jeg synes det må være fint å få barn på våren eller sommeren. Men som Chiquita sier, så blir tidspunktet underordnet når det viser seg å ikke bli så lett... Etter å ha prøvd leenge, er vi glad bare vi får barn i det hele tatt vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde kunnet velge helt fritt, ville jeg kanskje hatt et vårbarn, ja!

Nå har jeg testet positivt i dag, og det ser ut som om det da evt. blir slutten av oktober for meg - og nå er det akkurat like fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aller helst ha et vårbarn når vi begynte prøvingen. Nå er det helt irrelevant, vil bare bli gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg testet positivt i dag, og det ser ut som om det da evt. blir slutten av oktober for meg - og nå er det akkurat like fint :)

Klart det er like fint med et oktoberbarn!!! (Har ett selv jeg!) :)

Gratulerer med spire i magen Ulrikke! Så gøy!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig relevant egentlig, bortsett fra at mannen min blånekter å lage barn i oktober, for søsteren hans har allerede 3 barn som er født i juli! :hoho:

Hvis jeg skal ha en mening om det tenker jeg at det er fint å ha et barn i en måned ingen andre i familien har bursdag, men det er ikke så veldig nøye egentlig.

Sikkert fint å få barn på våren, samtidig er det mai som det er fullest på fødestuene...

Så vi tar det når det kommer, og så er det vel med dette som med andre ting: Alltid fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang jeg var gravid hadde jeg termin i juni, og det syntes jeg var helt perfekt. Men etter at jeg hadde en MA og ble gravid igjen fortere enn jeg egentlig burde ha blitt det og nå har termin i oktober så tenker jeg vel at det viktigste er at alt går bra, ikke når jeg får barn. MEN, kunne jeg har valgt ville jeg nok ha valgt våren fremfor høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å få alle årstidene jeg................................................

Klarer vi det neste måned får vi en fin julegave (helst ikke på julaften da)

Ellers satser vi på

januarbarn,

Februarbarn,

Marsbarn,

Junibarn,

osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Nå kan ikke jeg snakke ut fra annet enn et barns synspunkt, siden vi ikke prøver eller har barn, men jeg husker at jeg syntes det var kjedelig å ha bursdag i februar fordi det nettopp hadde vært jul, og fordi det alltid tok så lang tid før jeg kunne prøve vårting som nye sykler og sånt når jeg fikk det til bursdagen... :ler:

Men jeg ser for meg at det må være fint å få barn litt senere på våren, av de samme grunnene som Junebug nevner.

Uansett er ikke dette noe jeg ser på som avgjørende når vi eventuelt begynner å prøve! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal se det fra et barns synspunkt; min søster er novemberbarn. Den minst utviklede og minste jenta i klassen til enhver tid...

Man kan nok finne noe negativt med enhver måned. Jeg har feks hatt bursdag i alle skolens sommerferier, det kunne jeg synes ha vært tragisk opp igjennom. (Noe det ikke har vært altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Har et novemberbarn og et desemberbarn.

Kunne jeg velge - ville jeg nok valgt vårbarn neste gang.

Men som så mange andre her - kan jeg ikke det siden TTT - Ting Tar Tid... :wink:

Jeg er selv et aprilbarn og synes at det var kjekt å ha bursdag tidlig på året. MEN jeg havnet ofte opp med å ha bursdag i påskeferien. Og det var heller ikke gøy...

Så det er ikke lett det der. :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Før har jeg alltid tenkt at jeg vil ha en vårbaby. Men etter å ha startet prøvingen,så skjønner jeg at det spiller absolutt ingen rolle..Nå er det viktigste å bli gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...