Gå til innhold

Er det umulig for småbarnsforeldre å planlegge?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns ts får unødvendig mye pepper! 

Selv har jeg vært i uttallige situasjoner som ts. Det verste var å vente to timer, men da gjorde jeg noe annet imens. Hver bidige gang fikk jeg høre bare vent til du får barn-talen. 

Vel, nå har jeg snart en ettåring i hus og har aldri kommet for sent til avtaler. Ja, det har skjedd mye uforutsette ting, men med planlegging så går det fint. 

Man kan hvis man vil. 

 

Anonymkode: ec9c7...f82

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, EvaLena skrev:

En dag så kanskje du finner ut hvordan den kabalen skal legges, det er ikke bestandig den går opp.

15 min hadde du fint klart å vente, men interessen var kanskje ikke så stor fra din side. Venninnen din har lov til å være skuffet

TS hadde jo allerede ventet i en halvtime. Om man skal møtes mellom 10 og 10.30 og man vet at det er stor fare for å bli forsinket, som mange tydeligvis mener er helt innlysende bare fordi man har barn, så må man jo planlegge å være der litt før 10, for sikkerhets skyld da. Og da vet man jo lenge før 10.25 om man blir forsinket.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, EvaLena skrev:

En dag så kanskje du finner ut hvordan den kabalen skal legges, det er ikke bestandig den går opp.

15 min hadde du fint klart å vente, men interessen var kanskje ikke så stor fra din side. Venninnen din har lov til å være skuffet

En så voldsom kabal kan man vel ikke akkurat si at det er når man kun har seg selv og ett barn å tenke på da...

Anonymkode: 100f9...f2e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ts får unødvendig mye pepper! 

Selv har jeg vært i uttallige situasjoner som ts. Det verste var å vente to timer, men da gjorde jeg noe annet imens. Hver bidige gang fikk jeg høre bare vent til du får barn-talen. 

Vel, nå har jeg snart en ettåring i hus og har aldri kommet for sent til avtaler. Ja, det har skjedd mye uforutsette ting, men med planlegging så går det fint. 

Man kan hvis man vil. 

 

Anonymkode: ec9c7...f82

Og noen ganger HAR man planlagt og til og med lagt inn god margin, men likevel forskyves tidsskjemaet. 

Jeg hadde aldri reagert på at en venninne med baby ble 15 min forsinket. Er man kronisk forsinket til alle avtaler bør man derimot se på om man bør starte tidligere med å komme seg ut døren. Jeg tror derimot de fleste med baby på et eller annet tidspunkt har opplevd å være forsinket. 

Anonymkode: 0c7cf...6cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ts får unødvendig mye pepper! 

Selv har jeg vært i uttallige situasjoner som ts. Det verste var å vente to timer, men da gjorde jeg noe annet imens. Hver bidige gang fikk jeg høre bare vent til du får barn-talen. 

Vel, nå har jeg snart en ettåring i hus og har aldri kommet for sent til avtaler. Ja, det har skjedd mye uforutsette ting, men med planlegging så går det fint. 

Man kan hvis man vil. 

 

Anonymkode: ec9c7...f82

Oi, du er jammen flink som kan planlegge når ungen din bæsjer seg ut, og når sprutguloen står i taket! Kan du lære meg? Min unge en nemlig litt uforutsigbar akkurat der, og jeg skulle gjerne klart å planlegge det! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at alt kan skje når man skal nå en avtale, gjør at jeg kun møter venner med barn, eller gamle venner som jeg vet tåler en forsinkelse. Jeg hater å være forsinket, men shit happens når man minst trenger det. Ellers inviterer jeg hjem til oss, hvor det er både stellebord og hauger med rene klær og kaffe på kannen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er få ting som er så irriterende som folk som kommer for sent, særlig hvis det skjer til stadighet (Og ja, jeg synes det er rart at hun ventet helt til fem minutter før tiden med å si i fra.), men av og til blir man forsinket, og det gjelder enten man har barn eller ikke. Det er sånt som skjer og jeg synes det er merkelig å starte en tråd fordi én venninne med et barn var forsinket én gang, og så attpåtil lure på om alle småbarnsforeldre har manglende planleggingsevner? Du virker rett og slett sur og tverr og ikke som en særlig god venn.

 

Jeg kjenner meg forøvrig overhodet ikke igjen i en del svar her om at det er vanskelig å planlegge med barn. Jeg har tre barn selv og har aldri kommet for sent til noen avtaler, selv om jeg alltid er alene om å få dem klar hver morgen. Jeg har da opplevd min fair share av plutselige bleieeksplosjoner, sprutgulp, forsovelser og alt sånt som følger med, men når man vet at sånn kan det bli må man legge inn en tidsbuffer for uforutsette hendelser, så får man heller ha ekstra god tid hvis alt går som smurt. En og annen forsinkelse er greit og forståelig, stadige forsinkelser kommer av dårlig planlegging.

Endret av Arkana
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en éngangshendelse synes jeg alle burde ha forståelse for folk både med og uten barn. Uforutsette ting kan skje den beste.

Men, jeg kjenner meg ikke igjen at det er helt umulig å planlegge med barn og at man alltid kommer for sent. Vi har en liten en selv og er nesten alltid tidsnok. Noe annet skulle tatt seg ut, om barna kom for sent på skolen, storebror kom for sent til håndballkamp, storesøster kom for sent i barnebursdag, mannen kom for sent på jobb osv bare fordi vi har en baby. Vi kan ikke bare melde oss ut av alt som heter klokkeslett og tidsfrister bare fordi vi har barn... Men som sagt, en og annen glipp kan vel hende enhver?

Anonymkode: 7fa55...a6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som alltid kommer i god tid. Minst 15 minutter før. Planlegger i god tid og legger alt klart. Da jeg fikk første begynte jeg å komme for sent noen ganger. Bæsj overalt, gulp overalt, forskjøvet sovetid, akutt behov for mat og en uendelig rekke med ting som skjedde. Var ikke ofte jeg kom for sent, men et par ganger. Etterhvert fikk jeg nummer to ganske tett og nå var det plutselig to små som skulle stelles og ordnes, ting man skulle ha med, levering i barnehage eller ja, noe som måtte gjøres. Nå er jeg nesten alltid forsinket. Selv om jeg begynner to timer før så kan du banne på at den eldste slår seg vrang, den yngste bæsjer og hunden kaster opp. En umulig oppgave rett og slett.

Ha litt toleranse. Det går over. Plutselig står du der selv. 

Anonymkode: 1db0f...c3d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette skjedde én gang synes jeg du er urimelig.

Men hvis denne venninnen stadig kommer for sent hadde nok jeg også blitt oppgitt, selv om det er veldig vanskelig å lage avtaler med når man har en så liten baby. Jeg gjorde nesten aldri det, og når jeg først hadde avtaler måtte jeg passe veldig på tida hele tiden. Så en gang jeg skulle møte en venninne i byen måtte jeg dra over to timer før vi skulle møtes fordi jeg så at babyen begynte å bli trøtt, og da tok jeg han i vogna slik at jeg ikke skulle bli sen hvis han sov lenger enn normalt. Og det er så stress, derfor er det bedre med besøk hjemme enn treff på cafe for da er det ofte ikke så farlig med å komme presis.

Så neste gang du skal møte noen med baby, foreslå heller at de kommer hjem til deg eller du til dem slik at det blir lettere for alle. Eller pass på å gjøre noe i mellomtiden, ta en shoppingtur og si "send melding når du er på vei, så møtes vi på cafeen."

Anonymkode: 958dc...441

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ts får unødvendig mye pepper! 

Selv har jeg vært i uttallige situasjoner som ts. Det verste var å vente to timer, men da gjorde jeg noe annet imens. Hver bidige gang fikk jeg høre bare vent til du får barn-talen. 

Vel, nå har jeg snart en ettåring i hus og har aldri kommet for sent til avtaler. Ja, det har skjedd mye uforutsette ting, men med planlegging så går det fint. 

Man kan hvis man vil. 

 

Anonymkode: ec9c7...f82

Lucky you! Hadde også noen i barselgruppa som hadde det sånn, men alle har faktisk ikke det. Noen har unger som slår seg helt vrange stadig vekk, andre har ikke det. Noen har unger som bæsjer hver dag kl 07, andre bæsjer opp til nakken 20 ganger om dagen, og du må ta dere begge i dusjen helt akutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Sinsiew skrev:

Oi, du er jammen flink som kan planlegge når ungen din bæsjer seg ut, og når sprutguloen står i taket! Kan du lære meg? Min unge en nemlig litt uforutsigbar akkurat der, og jeg skulle gjerne klart å planlegge det! 

For du mener da, fordi jeg aldri kommer for sent, så er min kid forutsigbar når det kommer til bleieeksplosjoner og gulp?🙄

Tynn og dårlig unnskyldning å bruke barna sine. 

Anonymkode: ec9c7...f82

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde glatt ventet 15 min. Husker selv hvordan det var der jeg stroppet guttungen fast i bilsetet så ble buksa hans transformert til en majonestube av bæsj. Eller den gangen han gulpet utover skoene å begynte å leke med det etterpå....shit happens. Bokstavelig talt. 

Anonymkode: 7d951...a0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan love deg at hun har stresset mye med å gjøre i stand seg selv og barn for å møte deg til riktig tid. Hadde jeg gått gjennom hele mate-skifte-sminke-ordne-styret som må til for å dra ut med babyer og fått kontrabeskjed om at det ikke ble noe av hadde jeg blitt både kjempefrustrert og lei meg.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt sent å sende mld 5min før. Hun må jo ha merket før at hun kom til å bli forsinket. Men hvis du sa dere kunne møtes mellom 10-1030 så må du forvente at den du møter ikke dukker opp før 1030. Hvis du da selv har møtt opp 10 vet du at du kanskje må vente en stund. Til en annen gang kan du heller be henne gi beskjed når hun drar hjemmeifra. Så drar du samtidig. + evt si at dersom klokken blir mer enn xx før hun kan møte deg så kan ikke du. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg ikke skjønner med at du måtte gå når hun kom for sent - hadde du ikke satt av tid til å være sammen med henne? Eller er dette trolling? Synes ikke jeg har sett TS opptre i tråden etter hovedinnlegget...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en éngangshendelse synes jeg alle burde ha forståelse for folk både med og uten barn. Uforutsette ting kan skje den beste.

Men, jeg kjenner meg ikke igjen at det er helt umulig å planlegge med barn og at man alltid kommer for sent. Vi har en liten en selv og er nesten alltid tidsnok. Noe annet skulle tatt seg ut, om barna kom for sent på skolen, storebror kom for sent til håndballkamp, storesøster kom for sent i barnebursdag, mannen kom for sent på jobb osv bare fordi vi har en baby. Vi kan ikke bare melde oss ut av alt som heter klokkeslett og tidsfrister bare fordi vi har barn... Men som sagt, en og annen glipp kan vel hende enhver?

Anonymkode: 7fa55...a6b

Enig i dette. Alle kan komme for sent innimmellom, men baby er ingen unnskyldning for alltid å kome for sent. Venninna til TS har jo i tillegg bare seg selv om én unge å tenke på. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg selv fikk barn tenkte jeg som deg TS. Men etter å ha fått barn med hva det innebærer noen ganger, så er jeg blitt ganske så raus av meg hva tidspunkt angår når venninner har små. Når det er sagt så er det noen som er kronisk forsent kommere med eller uten barn. Synes det er rart du blir så irritert hvis dette er første gangen, skjønner deg mer hvis dette alltid er sånn med henne også før barn.

Anonymkode: 007f8...7b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For du mener da, fordi jeg aldri kommer for sent, så er min kid forutsigbar når det kommer til bleieeksplosjoner og gulp?🙄

Tynn og dårlig unnskyldning å bruke barna sine

Anonymkode: ec9c7...f82

O kjære, hva mener du da man skal si når man er for sen pga helvask av unge etter bæsj oppetter ryggen? 

Nei, sorry. Jeg gadd ikke være her tidsnok, skjønner du.. 

Nå har jeg kun vært for sent ute 1 gang, men jeg har en unge som ikke gulper eller bæsjer akkurat i det jeg skal dra. Jeg er derimot ikke så kort i hue at jeg ikke forstår at dette skjer andre, og at de deroir skal måtte fimne på andre unnskyldninger til hvorfor jeg måtte ta en kaffekopp mens jeg venter litt ekstra.. 

Da setter jeg heller pris på at de sier "sorry, sinsiew, A sov ikke helt etter planen/bæsje når jeg gikk ut døra/gulpa så vi måtte skifte begge to". Barn er barn, og babyer er definitivt babyer. Svært uforutsigbare i bæsjing og gulpung.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...