Gå til innhold

Du er behandlingsresistent!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvem som har skrevet dette svaret, men det er ikke meg (Ts)

kanskje det er flere i samme bås her?

Anonymkode: 154e7...5e6

Jeg så nå at Skadeskutt snakker om egne erfaringer. Ble et øyeblikk litt forvirret over om jeg hadde skrevet noe jeg ikke haddde visst om.

Anonymkode: 154e7...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så nå at Skadeskutt snakker om egne erfaringer. Ble et øyeblikk litt forvirret over om jeg hadde skrevet noe jeg ikke haddde visst om.

Anonymkode: 154e7...5e6

Ja jeg skrev om egne erfaringer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager misforståelsen, du skrev "ellers" noe jeg tolket som at det ikke passet andre tilfeller enn EUPF. Jeg er helt enig med deg, det er absolutt en misforstått diagnose, dessverre. 

Anonymkode: 8f49e...8d7

Jeg forstår den :) Jeg kunne formulert meg bedre. Bra vi er enige :P Det jeg mente var altså at samfunnet vårt er sivilisert på mange andre punkter, men når det kommer til ordbruk i psykiatrien har vi fortsatt en lang vei å gå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Skadeskutt skrev:

Ja jeg skrev om egne erfaringer. :)

Det så ut som noe jeg selv kunne ha skrevet, derfor stusset jeg på det:)

Anonymkode: 154e7...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det så ut som noe jeg selv kunne ha skrevet, derfor stusset jeg på det:)

Anonymkode: 154e7...5e6

Skjønner. Er jo dessverre ikke alt som fungerer som det burde i psykiatrien, men jeg er glad jeg har fått og får hjelp i alle fall. Blir absolutt tatt alvorlig. Mer nå enn da jeg først kom som pasient i psykiatrien. Altså etter hvert som de har blitt kjent med meg så har de skjønt hva som funker og hva som ikke funker. De har gått fra å behandle meg som "alle andre" med mine diagnoser til å se mer på mine individuelle behov. For jeg har ikke respondert bra på den "typiske" behandlingen. Tok en stund før de skjønte det, men da de gjorde det ble det bedre for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Skadeskutt said:

Jeg har hatt mange ulike behandlere. Ikke bare han. Så nei det hadde ikke med han å gjøre. Har hatt 7 ulike behandlere. 

Det kan veldig enkelt bety at mange psykologer ikke klarer å hjelpe de som har mest innviklede plager. At psykiatrien i Norge er en vits. For om 7 behandlere ikke kalrer hjelpe deg, da er det terapien og systemet som ikke fungerer. Kanskje alt av terapi er en vits. 

Anonymkode: f78de...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan veldig enkelt bety at mange psykologer ikke klarer å hjelpe de som har mest innviklede plager. At psykiatrien i Norge er en vits. For om 7 behandlere ikke kalrer hjelpe deg, da er det terapien og systemet som ikke fungerer. Kanskje alt av terapi er en vits. 

Anonymkode: f78de...6e8

Ikke godt å si. Jeg tror det at jeg har vært en kasteball er et systemsvikt. Også er det disse båsene man blir satt i når man har den eller de diagnosene. Men da de først skjønte at de måtte se meg og ikke for mye på diagnosene så ble det bedre. Jeg ble jo knust da jeg fikk personlighetsforstyrrelse-diagnoser. Nettopp pga stigmaet. De var så opptatte av å si at det har skjedd en endring og at man blir ikke sett på som et håpløst tilfelle, men de var likevel rask med å endre sin tilnærming til meg. En tilnærming som fungerte dårlig. 

Nå er det som sagt bedre og jeg får bedre hjelp. Så jeg vil ikke kritisere det for mye for selv om hjelpen tidvis har vært feil hjelp så har de prøvd å hjelpe meg med de beste intensjoner. 

Endret av Skadeskutt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...