Gå til innhold

Tror kristne at muslimer kommer til himmelen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Newroz
2 minutter siden, KuMannen skrev:

Jeg er Ateist. Det er faktisk helt ulovlig i mange land .  https://www.adlibris.com/no/bok/allahs-fangsel-9788790333683

Jeg vet. I mange land er ikke det lov, og straffes med døden. Men du kan til en viss grad snike deg utenom med det i flere muslimske land, så sant du ikke proklamerer det høyt og stort liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, omarel skrev:

Fordi @den1m referer til islam og da svarer jeg om Jesus og sannheten som står i Koranen.

Det er din mening ja ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
3 minutter siden, den1m skrev:

ok, da er jeg glad på dine vegne! 

 

Altså, det hadde ikke vært synd på meg om jeg var muslim. Da hadde jeg hatt en annen tro jeg fant mening i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Newroz skrev:

Altså, det hadde ikke vært synd på meg om jeg var muslim. Da hadde jeg hatt en annen tro jeg fant mening i. 

Men det hadde ikke vært sant, og ville gått deg ille etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, den1m skrev:

Men det hadde ikke vært sant, og ville gått deg ille etterpå.

Nei, for da hadde jeg hatt en annen sannhet som jeg forholdt meg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Newroz skrev:

Jeg vet. I mange land er ikke det lov, og straffes med døden. Men du kan til en viss grad snike deg utenom med det i flere muslimske land, så sant du ikke proklamerer det høyt og stort liksom. 

 

1 minutt siden, Newroz skrev:

Jeg vet. I mange land er ikke det lov, og straffes med døden. Men du kan til en viss grad snike deg utenom med det i flere muslimske land, så sant du ikke proklamerer det høyt og stort liksom. 

Jeg var faktisk på foredraget til Waleed al-Husseini på litteraturhuset. Han sa at du kan tro på hva du vil i Palestina , bare du holder det privat. Om du begynner å kritisere Islam på internet slik som han gjorde kommer Paragraf 2 inn i bildet som da ikke er en sovende paragraf slik som i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Newroz skrev:

Nei, for da hadde jeg hatt en annen sannhet som jeg forholdt meg til. 

Nei, det er EN sannhet, og EN vei til det evige liv, og det går igjennom Jesus.

Postmodernisme der sannhet er relativisert bort og vi har blitt guder i vår egen verden er et eget tema som fortjener en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fascinerende å se folk sitte og krangle om hvilken vrangforestilling som er best.

Anonymkode: 34be4...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, KuMannen skrev:

 

Jeg var faktisk på foredraget til Waleed al-Husseini på litteraturhuset. Han sa at du kan tro på hva du vil i Palestina , bare du holder det privat. Om du begynner å kritisere Islam på internet slik som han gjorde kommer Paragraf 2 inn i bildet som da ikke er en sovende paragraf slik som i Norge. 

Det er det samme i Afghanistan. Du kan være ateist, men du må ikke gjøre en greie ut av det. Står du å skriker det ut er det så klart et problem, men velger hvis du ikke velger å gå i moskeen og du ikke gjør en noe ut av det går det greit. Du får nok noe press (kommer an på familien) om hvorfor du ikke er med i moskeen (du blir så klart med i høytider), men utover det går det greit. Det gjelder å være ateist i det stille med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sykt fascinerende å se folk sitte og krangle om hvilken vrangforestilling som er best.

Anonymkode: 34be4...2be

Jeg veit. Vi er ganske gale, men så er det nå en gang sånn vi er oppfostra så da blir det liksom sånn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
2 minutter siden, den1m skrev:

Nei, det er EN sannhet, og EN vei til det evige liv, og det går igjennom Jesus.

Postmodernisme der sannhet er relativisert bort og vi har blitt guder i vår egen verden er et eget tema som fortjener en egen tråd.

Du klarer ikke å forstå det at hvis jeg hadde vært muslim, så ville jeg så klart trodd på noe annet og det ville vært min ene sannhet - akkurat som det vil være min ene sannhet nå som jeg er kristen? 

Alt kommer an på hvilket ståsted vi har, også kan velge å forenes eller ikke forenes, og være i en konstant krig om vi ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

den1m + omarel = sant :ninuskapus:

Anonymkode: 349a7...10e

Det hadde jo vært helt herlig! Men det tror jeg du må be litt mer om før skjer, for å si det sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og tror at ikke-kristne kommer til himmelen, fordi han tar hensyn til de som ikke har blitt eksponert for kristendommen og fødd "inn i " andre religioner. Men jeg tror det finnes en innerste port i himmelen for de "reneste" om man kan si det slik.

Anonymkode: 50597...6fa

Tror du da de blir da kristne med engang de kommer til himmelen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Newroz skrev:

Du klarer ikke å forstå det at hvis jeg hadde vært muslim, så ville jeg så klart trodd på noe annet og det ville vært min ene sannhet - akkurat som det vil være min ene sannhet nå som jeg er kristen? 

Alt kommer an på hvilket ståsted vi har, også kan velge å forenes eller ikke forenes, og være i en konstant krig om vi ønsker det. 

Krig/tvang er ikke noe jeg har tenkt å legge opp til ivertfall. Det er hvis du VIL diskutere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz
Akkurat nå, KuMannen skrev:

Tror du da de blir da kristne med engang de kommer til himmelen ?

Nei, nei - det hadde jo vært litt underlig (i mitt hode). Jeg ser for meg en forening av noe slag. Av muslimer, jøder og kristne hvis du forstår? 
I mitt hode er dette veldig logisk ettersom vi har samme opphav, og da tenker jeg det vil være logisk at vi forenes også tilslutt. Kall det gjerne en ønskedrøm, men jeg syns det virker både fint og logisk på en måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Newroz
2 minutter siden, den1m skrev:

Krig/tvang er ikke noe jeg har tenkt å legge opp til ivertfall. Det er hvis du VIL diskutere.

 

Jeg vil helst ikke diskutere med deg om det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Newroz skrev:

Jeg vil helst ikke diskutere med deg om det er greit. 

Helt greit... adios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Newroz skrev:

Jeg veit. Vi er ganske gale, men så er det nå en gang sånn vi er oppfostra så da blir det liksom sånn da. 

Haha. Ja, forsåvidt med på den. Jeg kan krangle tilsvarende om noe så trivielt som fotball fremfor hvor alt kommer fra og skal, så jeg skal vel egentlig ikke si noe.

Anonymkode: 34be4...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Newroz skrev:

Det er det samme i Afghanistan. Du kan være ateist, men du må ikke gjøre en greie ut av det. Står du å skriker det ut er det så klart et problem, men velger hvis du ikke velger å gå i moskeen og du ikke gjør en noe ut av det går det greit. Du får nok noe press (kommer an på familien) om hvorfor du ikke er med i moskeen (du blir så klart med i høytider), men utover det går det greit. Det gjelder å være ateist i det stille med andre ord. 

Fordi Islam er en så totalitær religion liker jeg ikke at vi får en stor muslimsk befolkning i Norge. De ønsker at Norge skal bare være muslimsk når de blir mange nok. Jeg tror at alle muslimer forstår dette , men flertallet norges befolkning er stort sett bare opptatt av seg selv. Det vil komme som et sjokk når muslimene begynner å hevde sin rett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...