Gå til innhold

Når du må la verdens snilleste gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du treffer verdens snilleste, men kjemien ikke er der! Jeg har datet en mann som virkelig har lagt sjelen sin i meg. Han har vartet meg opp og behandlet meg som en gudinne fra første sekund. Han kom med blomster, gaver og overrasket meg med billetter til en film jeg har snakket om. Han bærer posene mine, han hjalp meg med noe hjemme uten at jeg ba om det, han ga meg jakken sin da det blåste og vi brukte hans jakke å sitte på. Han gir meg den beste plassen når vi spiser, han er med på å spise sushi selv om han ikke liker det. Han lagde mat til meg, kjøpte matvarer, kjøpte ny kaffetrakter til meg, sendte meg god natt-meldinger og god morgen- meldinger hver dag. Han har jobb og trenger ikke meg til noe annet enn å bli kjæresten hans.( så ingen skjult agenda) Men, jeg føler ingen tiltrekning. Han sa han hadde merket det også. Jeg hater det ved meg selv at jeg nesten aldri føler fysisk tiltrekning. Aldri har en mann vært så utrolig snill og forutsigbar i mitt liv, også funker det bare ikke for meg. Ikke var han som dustemennene som alltid skal prøve seg heller. Han respekterte meg fra dag 1. Jeg skulle likt å våkne forelsket i han, men det skjer jo ikke. Måtte gi slipp. Han fortjener mye bedre.

Anonymkode: 3f1ae...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke tvinge deg til å bli tiltrukket til noen, men jeg skjønner det er vanskelig. Har også møtt noen virkelig snille kvinner jeg ikke har følt noe mer for, og det er trist å slippe dem, for det er ikke så ofte man møter på slike. I mine yngre dager var jeg også som han fyren du beskriver. De gangene jeg virkelig ble interessert i en kvinne, vartet jeg henne opp til den store gullmedaljen. Brukte masse energi, tid og penger på henne. Og ble alltid knust. Spesielt da jeg så at de gikk videre med mannfolk som ikke behandlet dem så bra. Jeg inntok riktignok aldri drittsekkrollen, for jeg skjønte det ikke handlet om den, men forstod at jeg var nødt til å skjerpe meg. Hvorfor skulle jeg orke å bruke så mye tid, energi og penger på noen som faktisk ikke er interessert? Og jeg ble overrasket over hvor langt et par av dem lot det gå før de endelig ga beskjed om at det ikke ville bli oss. Så jeg måtte ta kontrollen selv. Kjærlighet er vanskelig. Spesielt om den ikke blir gjengjeldt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sphere said:

Du kan ikke tvinge deg til å bli tiltrukket til noen, men jeg skjønner det er vanskelig. Har også møtt noen virkelig snille kvinner jeg ikke har følt noe mer for, og det er trist å slippe dem, for det er ikke så ofte man møter på slike. I mine yngre dager var jeg også som han fyren du beskriver. De gangene jeg virkelig ble interessert i en kvinne, vartet jeg henne opp til den store gullmedaljen. Brukte masse energi, tid og penger på henne. Og ble alltid knust. Spesielt da jeg så at de gikk videre med mannfolk som ikke behandlet dem så bra. Jeg inntok riktignok aldri drittsekkrollen, for jeg skjønte det ikke handlet om den, men forstod at jeg var nødt til å skjerpe meg. Hvorfor skulle jeg orke å bruke så mye tid, energi og penger på noen som faktisk ikke er interessert? Og jeg ble overrasket over hvor langt et par av dem lot det gå før de endelig ga beskjed om at det ikke ville bli oss. Så jeg måtte ta kontrollen selv. Kjærlighet er vanskelig. Spesielt om den ikke blir gjengjeldt.

Jeg tror ikke oppvarting er noe de fleste menn eller kvinner trenger eller ønsker. Å gjøre noe fint for noen innimellom er fint, men å ofte gi gaver eller overraskelser har ingen hensikt. Tror de fleste ser etter helt andre egenskaper enn oppvarting i partner. 

Verken jeg eller partner opvarter hverandre, men vi føler oss begge elsket og sett alikevel. Jeg hadde følt at det hadde blitt mer press på meg for å varte opp om han oppvartet meg. Det hadde blitt veldig voldsomt

Anonymkode: 14955...372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke kjenner tiltrekning. Men det virker som du har datet han litt for lenge. Du burde jo ha avsluttet det etter en eller to dater, og ikke gitt han falske forhåpninger.

Anonymkode: bfe52...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke kjenner tiltrekning. Men det virker som du har datet han litt for lenge. Du burde jo ha avsluttet det etter en eller to dater, og ikke gitt han falske forhåpninger.

Anonymkode: bfe52...7a5

Ja, enig! Stakkars fyr. De gror ikke på trär slike gutter! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har møtt en slik «verdens snilleste». I starten var følelsene mine som en jojo. De hoppet mellom den spenningen som oppstår naturlig av å date noen, og følelsen av at «dette er ikke riktig» og «jeg føler jo ingenting».

Jeg lot det likevel modnes i noen måneder fordi jeg ikke ville gi opp, og virkelig ville at følelsene mine skulle komme, og det gjorde de faktisk. Det overrasket meg veldig, men jeg går rundt som en forelsket idiot nå. :ler: Å være forelsket i noen som i tillegg får deg til å føle deg trygg og elsket tilbake er helt magisk. Det var verdt all tvilen.

Det var et sjansespill da, jeg kunne endt med å såre ham skikkelig, det er jo noe jeg tenker på. Jeg er også redd for at følelsene kan forsvinne igjen.

Anonymkode: 00539...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg med en sånn jeg ❤ brukte lang tid på å finne tiltrekningen, men den kom. Gud hvor jeg elsker den mannen ❤ Er utrolig takknemlig for at jeg ga han en reell sjanse.

Anonymkode: 2412d...1d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2018 den 9.17, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke oppvarting er noe de fleste menn eller kvinner trenger eller ønsker. Å gjøre noe fint for noen innimellom er fint, men å ofte gi gaver eller overraskelser har ingen hensikt. Tror de fleste ser etter helt andre egenskaper enn oppvarting i partner. 

Verken jeg eller partner opvarter hverandre, men vi føler oss begge elsket og sett alikevel. Jeg hadde følt at det hadde blitt mer press på meg for å varte opp om han oppvartet meg. Det hadde blitt veldig voldsomt

Anonymkode: 14955...372

Men folk er jo forskjellige. Noen er veldig romantiske, og viser det gjennom å gjøre slike ting. Du og din partner er lik hverandre, og viser kjærligheten på deres måte, og det er jo flott. 

Når det gjelder TS: det virker som du har latt dette gå for lenge. Man kan ikke tvinge på seg selv følelser, og uansett hvor snill han er, så får du heller ta en seriøs samtale med han om dette. Det å gi han falske forhåpninger, og la det gå for lang tid, det gjør det bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært den andre parten her..Han prøvde-forlenge å få det til og gjorde med dette alt mye verre!!Ikke dra det ut,vær ærlig og si det som det er!

Anonymkode: 2efdd...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter tiltrekkes av gutter som ikke er bra for dem.

Jeg tror samfunnet nesten må bare

A) Akseptere at det er slik og

B) Akseptere at jenter selv må erfare sine egne feilkjær i sine liv.

Anonymkode: 3aa05...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...