Gå til innhold

Bestemor som klager når hun blir spurt om å sitte barnevakt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du sier selv her at det ville vært max 3 måneder. Da er det jo noe som det er gitt uttrykk for da? Eller er det bare gjetning fra din side? Det er jo MYE MER enn en uke, som du påsto i startinnlegget!

Jeg ville ALDRI påtatt meg å passe barn med en så uklar framtid hvis jeg slet med helsa. En uke blir glatt til 3 mnd??

 

Anonymkode: c80d3...bae

Barnet har ikke barnehageplass før august. Dette visste vi da søster spurte om en uke. Før jeg hadde snakket m søster fremla mamma problemet som om hun kanskje måtte passe todleren mens foreldrene var på arbeid. Dvs frem til august. 

Men: selv da det ble brakt på det rene at det KUN var snakk om en uke var hun missfornøyd- og akket og oiet... 

 

 

Anonymkode: adfec...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bare svarte til at hun klager over å måtte sitte barnevakt til sine egne søsken, og nå klager hun over at bestemoren ikke gidder å passe på barnebarnet til søsteren. Det er vel problemstillingen?

Anonymkode: c5530...ec0

Eh,nei.

TS gi opp denne tråden,du kommer dessverre ikke til å fornuftige svar-

du kan ikke regne med moren din, og når hun er såpass vanskelig og kranglete og egoistisk og sikkert ikke bare på dette, hadde jeg kuttet henne ut, jeg tror det er bedre for deg og resten.

 

Og ja, jeg vet hva slags svar jeg kommer til å få nå,men jeg tror du ts (og sikkert den eneste) kommer til skjønne hva jeg mener, og hva poenget mitt. 

Slike mennesker er sltisome og suger ut all energi av deg, og måten hun har vært i barndon, ungdom, og soim voksen fortjenner ikke og klarer ikke å ha et bra forhold til dere.

Anonymkode: 89a7a...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eh,nei.

TS gi opp denne tråden,du kommer dessverre ikke til å fornuftige svar-

du kan ikke regne med moren din, og når hun er såpass vanskelig og kranglete og egoistisk og sikkert ikke bare på dette, hadde jeg kuttet henne ut, jeg tror det er bedre for deg og resten.

 

Og ja, jeg vet hva slags svar jeg kommer til å få nå,men jeg tror du ts (og sikkert den eneste) kommer til skjønne hva jeg mener, og hva poenget mitt. 

Slike mennesker er sltisome og suger ut all energi av deg, og måten hun har vært i barndon, ungdom, og soim voksen fortjenner ikke og klarer ikke å ha et bra forhold til dere.

Anonymkode: 89a7a...9ac

"er

 

på tide å gi opp, hun kommer aldri til å være den moren og bestemor som du ønsker og som hun burde å være.

 

Anonymkode: 89a7a...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har ikke barnehageplass før august. Dette visste vi da søster spurte om en uke. Før jeg hadde snakket m søster fremla mamma problemet som om hun kanskje måtte passe todleren mens foreldrene var på arbeid. Dvs frem til august. 

Men: selv da det ble brakt på det rene at det KUN var snakk om en uke var hun missfornøyd- og akket og oiet... 

 

 

Anonymkode: adfec...168

Som du sier det her, så så hun for seg at hun skulle være barnevakt fram til august, sånn til og fra. Selv om det bare var snakk om ei uke da hun ble spurt, så vet hun jo at ungen ikke skal i barnehage før i august. Det er jo naturlig at hun ikke orker det på så lang basis og at hun føler at hun blir bundet opp, ettersom far også er tidvis i jobb. Han vil vel ikke si nei til jobb han heller. Så da faller det mer på henne hvis hun sier ja i starten.

Jeg tror nok at hun greit ville vært barnevakt en uke, men som det framkommer etterhvert, så blir det nok lenger enn det hvis hun sier ja.

Og det er jo ikke snakk om KUN EI UKE? Det visste jo moren dere også fra starten. 

 

Anonymkode: c80d3...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh,nei.

TS gi opp denne tråden,du kommer dessverre ikke til å fornuftige svar-

du kan ikke regne med moren din, og når hun er såpass vanskelig og kranglete og egoistisk og sikkert ikke bare på dette, hadde jeg kuttet henne ut, jeg tror det er bedre for deg og resten.

 

Og ja, jeg vet hva slags svar jeg kommer til å få nå,men jeg tror du ts (og sikkert den eneste) kommer til skjønne hva jeg mener, og hva poenget mitt. 

Slike mennesker er sltisome og suger ut all energi av deg, og måten hun har vært i barndon, ungdom, og soim voksen fortjenner ikke og klarer ikke å ha et bra forhold til dere.

Anonymkode: 89a7a...9ac

Så man skal bare kutte ut en person som ikke gjør akkurat som du sier akkurat når du ønsker det?

Dette her handler om samspill, der man må se begge sider, ikke kun sin egen.

 

Anonymkode: c80d3...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så man skal bare kutte ut en person som ikke gjør akkurat som du sier akkurat når du ønsker det?

Dette her handler om samspill, der man må se begge sider, ikke kun sin egen.

 

Anonymkode: c80d3...bae

Der kom den :P

Anonymkode: 89a7a...9ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som hun mest var interessert i å bli bestemor i navnet, men ikke i gavnet.

Anonymkode: c6154...17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at din mor er i dårlig psykisk form? Hadde selv en slik mor, som nå er død som bare klagde når hun ikke fikk og når hun fikk så var det ille også. Hun var ikke i form psykisk og fysisk sett.

Anonymkode: ffdbb...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du blåst?

HVa er du diskuterer?

So what?

 

Anonymkode: 89a7a...9ac

Med tanke på at du siterer meg då må jeg jo spørre hva ønsker du å diskutere? Er klar for å diskutere det meste jeg.

Anonymkode: 945f5...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull! Siste års forsking viser faktisk at besteforeldre bidrar mer enn noensinne. At det er mange som er slik ts sin mor, er bare tull. TS sin mor er i et mindretall. Men selvsagt er KG det perfekt sytested for nettopp de som ikke får støtte fra besteforeldre.

Anonymkode: 945f5...4ad

Hahaha aldri hjelp til pass av barnebarn eller at de tar de med på noe som helst. Seg selv seg selv seg selv... en jobber og en ikke. Bruker alle penger og all tid på å pleie seg selv og det de vil. Baker aldri noe eller ber på middag. Hjelper ikke.med noe. Er aldri tilstede uten å.drikke kaffe og spise om jeg inviterer og de rydder ikke etter seg. Men alltid mye de selv trenger hjelp til.. Aldri barnefri. Det verste er vel for barna som maser og spør. De ser jo andre er med på ferier,hytteturer,kino,lekeland,fjellturer,bobilturer osv. Urettferdig ja men sånn er det.. Og alt mange andre får. 

Dessertgenerasjonen heter det idag..

Bruker alle pengene på seg selv. Og gjerne arvet de både hus og alt annet selv. 

Anonymkode: 11a4e...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du blåst?

HVa er du diskuterer?

So what?

 

Anonymkode: 89a7a...9ac

Du slengte ut en påstand om at dagens besteforeldre bidrar mindre enn tidligere generasjoners besteforeldre, som om det er noe du vet noe om. Du vet åpenbart ikke noe om det, bare tror og føler, og tar heller ikke innover deg forskning som viser at du tar feil. Veldig umodent av deg. 

Anonymkode: 7a8c5...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha aldri hjelp til pass av barnebarn eller at de tar de med på noe som helst. Seg selv seg selv seg selv... en jobber og en ikke. Bruker alle penger og all tid på å pleie seg selv og det de vil. Baker aldri noe eller ber på middag. Hjelper ikke.med noe. Er aldri tilstede uten å.drikke kaffe og spise om jeg inviterer og de rydder ikke etter seg. Men alltid mye de selv trenger hjelp til.. Aldri barnefri. Det verste er vel for barna som maser og spør. De ser jo andre er med på ferier,hytteturer,kino,lekeland,fjellturer,bobilturer osv. Urettferdig ja men sånn er det.. Og alt mange andre får. 

Dessertgenerasjonen heter det idag..

Bruker alle pengene på seg selv. Og gjerne arvet de både hus og alt annet selv. 

Anonymkode: 11a4e...917

Selv om du dessverre opplever det sånn, så er det ikke slik de fleste andre har det. Det er forsket rundt dette. Kanskje du skal vise frem noe av forskningen til dine foreldre slik at de kanskje kan våkne litt?

Anonymkode: 945f5...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...