Gå til innhold

Trenger litt hjelp! (sminke)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest maranna

Jeg har overhodet ikke peiling på sminke. Nå er saken den at jeg ikke har spesielt pen hud, og ønsker meg sånn ting folk bruker å "kamuflere" huden med.. Type hudfarget pudder eller noe man har i hele ansiktet. Aner ikke hva det heter.. Noen som skjønner hva jeg mener?

Og om noen skjønner det så vil jeg gjerne ha noen tips til en som passer for meg.. Jeg har lys hud (får fregner om sommeren men blir aldri brun, bare rød). Ganske fet hud med endel svarte prikker men veldig sjelden kviser.

Vil ikke bruke altfor mange formuer på et slikt produkt, da jeg aldri har brukt et før og ikke vet helt om det vil falle i smak..

Noen som har et å anbefalle? Gjerne med fargetips også.. Og bruksanvisning (fordeler man det bare jevnt over ansiktet? eller? og blir det ikke fort seende litt kunstig ut?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke noe flink med sminke selv, men hva med å gå til et parfymeri og få noen til å vise deg hvordan du gjør?

De gjør ihvertfall sånt hos Body Shop og Makeup store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å få pleiet huden for slike urenheter først, før en begynner å "klæsje" på med produkter som kan tette igjen og gjøre dårlig hud dårligere.. Det finnes naturligvis sminke som ikke tetter igjen huden like mye som andre, men det er sånt som folk på parfymerier gjerne har bedre svar på. Men jeg ville uansett ikke brukt sminke på hele ansiktet da, heller bare på problem områdene!

Jeg har ikke superbra hud selv, så da må vi være ekstra obs på hva vi putter på ansiktet. Men, bare husk å vaske godt av på kvelden igjen! Huden må jo få puste..

Det kan nok hende du må prøve deg litt frem før du finner ut den som passer best for din hud, og det kan (men ikke nødvendigvis!) koste litt til å begynne med. Du kan dessuten få litt gratisprøver på sånt hvis du går til frisørsalonger, parfymerier, body shop etc..

Lykke til a du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frelst på ID Bare escentuals. Er en type foundation i pudderform som ser veldig, veldig naturlig ut.

Men, ettersom merket er litt sånn elsk-hat, ville jeg prøvd først. Gå derfor til en hudpleiesalong som fører MD Formulations, samme som fører ID, og spør om å bli prøvesminket med merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...