Gå til innhold

Når livet et perfekt, men et barn mangler..


Gjest Klokkeblomst90

Anbefalte innlegg

Jeg forstår at det oppleves frustrerende når du selv ikke kan gjøre så mye. Du må nok bare være tålmodig. Hvis det kommer til legeundersøkelser, så nevn at din mor brukte 2 og 3 år. Mulig du ikke er superfruktbar. Noen blir jo gravide bare en mann smiler frekt til dem..

Et tips fra meg er å el-teste + ta slimløsende middel som du kjøper reseptfritt på apotek. I forkjølelseshylla. Da vil det bli mindre slim å streve seg gjennom for svømmerne før de når egget ;) Slikt middel skal ikke tas når du ER gravid, så bare ta en shot før du hopper i halmen med din kjære.

Anonymkode: c9bb9...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klokkeblomst90

Hei igjen. Da fikk jeg mensen i går kveld, så da er jeg ihvertfall ikke gravid enda.

Kommer til å ta det litt med ro fram til høsten, om jeg ikke har blitt gravid innen september, kommer jeg til å søke om hjelp på nytt. Kan være at jeg har manglende eggløsning. 

Samboer har sjekket spermen og det var mange svømmere, og det var god kvalitet. Så det skal ikke være noe galt med han. 

Jeg har heller ikke noe å utsette på meg selv, så jeg tror vi må bruke lengre tid. 

Kommer som sagt til å søke om hjelp om vi må bruke over 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at det oppleves frustrerende når du selv ikke kan gjøre så mye. Du må nok bare være tålmodig. Hvis det kommer til legeundersøkelser, så nevn at din mor brukte 2 og 3 år. Mulig du ikke er superfruktbar. Noen blir jo gravide bare en mann smiler frekt til dem..

Et tips fra meg er å el-teste + ta slimløsende middel som du kjøper reseptfritt på apotek. I forkjølelseshylla. Da vil det bli mindre slim å streve seg gjennom for svømmerne før de når egget ;) Slikt middel skal ikke tas når du ER gravid, så bare ta en shot før du hopper i halmen med din kjære.

Anonymkode: c9bb9...073

Hva heter dette da? Og hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært prøver siden august 2017 og forstår frustrasjonen din godt. Jeg vet jo at mange kan bruke noe tid eller lang tid på å bli gravid, men jeg trodde selvfølgelig ikke at jeg skulle bruke lang tid. Jeg har hatt en SA i løpet av disse månedene.

Anonymkode: 71a50...c7d

Huff da, Håper det går bra med deg. Og jeg håper du blir gravid i løpet av sommeren:)

Noen bruker vel lengre tid da. Jeg har begynt å bare godta at det er slik, men bruker man alt for lenge tid så har man krav på hjelp. Jeg skal søke om ytterligere hjelp om jeg må bruke over ett år på å bli gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte har dere sex?

Anonymkode: 1a447...e08

Vi har sex ca annen hver dag, men i det siste har det vært dårlig med sex pga mye jobb og skole osv..

Nå har jeg fått mensen, så da er jeg ikke gravid..

Får håpe det skjer neste måned da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 14.26, Klokkeblomst90 skrev:

For alle dere andre som har prøvd i mange år, jeg har stor respekt for dere og jeg vet at jeg har ingenting å klage over. 

Min mor brukte 2 år på å få meg, og 3 år på å få min bror. Hun slet veldig pga dette, og hun hadde nesten gitt opp. Det å ikke få barn innen "normal" tid kan virkelig gå utover helsen.

Jeg håper at jeg blir gravid snart, fordi jeg ønsker det så inderlig. Jeg har så mye kjærlighet å gi, og jeg ønsker så gjerne å få barn fordi jeg føler meg klar for det. 

Til dere som mener at 8 måneder ikke er lang tid,, jeg er uenig!

 

 

Da kan det jo hende det er genetisk? Hvis din mor brukte lang tid. 

Uansett, lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2018 den 13.40, Klokkeblomst90 skrev:

Har prøvd siden august 2017, og jeg synes det er rart at jeg enda ikke har blitt gravid... Alle mine venner blir gravide med en gang, mens jeg derimot må bruke laaang tid. Jeg er akkurat ferdig utdannet vernepleier, og samboer ferdig utdannet ingeniør. Vi har nettopp kjøpt oss enebolig med stor plass. Vi har begge fast jobb, og alt er perfekt. 

Har vært gjennom utredning hos gyn, men alt så perfekt ut. Sæden til samboer er også perfekt.. Så hvorfor i all verden skjer det ingenting da?

Har gått 31 dager over tiden nå, men testene er fortsatt negative..  Trodde jeg virkelig var gravid, men mensen er vel bare veeeldig forsinket igjen..

Synes det er litt merkelig at jeg bruker så lang tid, når jeg er i min beste alder.. Begynner å tro at det ikke er meningen at jeg skal ha noe barn. Så fra nå av orker jeg ikke å kjøpe noen tester eller noe, det om skjer det skjer!

 

Når et barn eller flere mangler, så er det forid barnet eller barna enten har forsvunnet eller er døde. 

Men kanskje man trenger å ha kjent den tragedien og det savnet for å forstå hva du skriver?

Anonymkode: f8c89...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90
27 minutter siden, mama78 skrev:

Da kan det jo hende det er genetisk? Hvis din mor brukte lang tid. 

Uansett, lykke til! 

Jepp, det er det jeg også tenker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Ene venninnen min har vært gravid 2 gagner, men dessverre mistet. Men de kan bli gravide hvertfall, her skjer det ingenting, vi blir ikke gravid en gang. 

Anonymkode: a6c25...374

Farlig å konkludere sånn.. venninnen din har nok hatt det helt grusomt da hun mistet, og jeg tror ikke du skal tenke at hennes situasjon er bedre enn din..

Anonymkode: c0a47...055

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Huff da, Håper det går bra med deg. Og jeg håper du blir gravid i løpet av sommeren:)

Noen bruker vel lengre tid da. Jeg har begynt å bare godta at det er slik, men bruker man alt for lenge tid så har man krav på hjelp. Jeg skal søke om ytterligere hjelp om jeg må bruke over ett år på å bli gravid.

Takk, håper du også blir gravid i løpet av månedene som kommer :) 

Jeg skal selvsagt også søke hjelp om det lar vente på seg etter det første prøveåret har passert, men jeg håper jeg slipper.

Anonymkode: 71a50...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Vi er i helt nøyaktig samme situasjon og har holdt på like lenge. 
Her kommer ene venneparet etter det andre med nyheten om at de venter barn, og de startet etter oss å prøve. 
Jeg kjenner at jeg blir veldig sliten og lei av hele situasjonen og frustrert over at det ikke skjer noe. Ene venninnen min har vært gravid 2 gagner, men dessverre mistet. Men de kan bli gravide hvertfall, her skjer det ingenting, vi blir ikke gravid en gang. 

Har også sjekket at alt er i orden med meg og mannen. Så skjønner heller ikke hvorfor det ikke skjer noe. 
Rart du er så langt over tiden og ikke gravid, det har du vel sjekket ut?
Her kommer mensen som en klokke hver mnd. Er i venteperioden nå på å sjekke, men kjenner at det er "mensenmurring" bak i korsryggen nå, så det skjer ikke noe denne mnd heller.

Anonymkode: a6c25...374

«De kan bli gravide i hvertfall». Så rart hvor lite forståelse man har for hverandre i sånne situasjoner. Hva hjelper det å bli gravid hvis man mister? Det er jo barn man vil ha, og det får man jo ikke i noen av tilfellene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Klokkeblomst90 skrev:

Hei igjen. Da fikk jeg mensen i går kveld, så da er jeg ihvertfall ikke gravid enda.

Kommer til å ta det litt med ro fram til høsten, om jeg ikke har blitt gravid innen september, kommer jeg til å søke om hjelp på nytt. Kan være at jeg har manglende eggløsning. 

Samboer har sjekket spermen og det var mange svømmere, og det var god kvalitet. Så det skal ikke være noe galt med han. 

Jeg har heller ikke noe å utsette på meg selv, så jeg tror vi må bruke lengre tid. 

Kommer som sagt til å søke om hjelp om vi må bruke over 1 år.

Mange opplever å bli gravide så snart de har kastet alle tester og sluttet å jobbe for graviditet. Det virker som om stresset ved å jobbe for graviditet i seg selv forhindrer unnfangelse - sprøtt nok.

Nyt sommeren, nyt mannen din, nyt livet. Plutselig skjer det, og om ikke så er det hjelp å få :hug:

(Selv ble jeg gravid 8 mnd etter pilleslutt, første syklus etter jeg begynte å 'gi blaffen'.)

Anonymkode: f2d74...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2018 den 13.43, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg synes det er lenge.. Spesielt lenge er det når 3 av mine venninner ble gravide innen 3 måneder..

Opptil 12 måneder er vanlig. Du kan ikke sammenligne deg med venninner. Det er heller ikke sikkert du og samboer er en god match fysiologisk. Jeg vet om folk som har prøvd i mange år sammen, det ble slutt og begge ble gravide med en gang med nye partnere. Man vet ikke. Bare prøv, men ikke stress. Ordner seg nok for dere. Men ikke sammenlign deg og dere med andre.

Anonymkode: e0387...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klokkeblomst90

Jeg skal ta det helt med ro nå. Vi skal uansett pusse opp hus, så det passer ikke så bra å være gravid da. 

Jeg håper vi blir gravide innen 1,5 år. Hvis ikke så kommer vi til å søke om hjelp!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er du sikker på at venninne dine er ærlige? 

Jeg hadde en tidlig SA, såkalt kjemisk mellom mine ti vellykkede graviditeter. Forsøkte i nesten et halvt år etter SA før spiren satt på ny. 

Da venner og familie gratulerte med nummer to på vei spurte flere om det var planlagt og om vi hadde prøvd lenge. "Nei, nei, vi bestemte oss for en til nå før sommeren".. For jeg ville ikke fortelle at jeg hadde mistet i april. 

Det kan føles veldig lite kvinnelig å bruke lang tid på å unnfange, så jeg tror mange runder rikelig av nedover når det kommer på tale om prøvetid. 

Anonymkode: e2562...a39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To vellykkede. Ikke ti. 

Anonymkode: e2562...a39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 måneder er ingenting. Jeg prøvde i åtte år før jeg ble gravid. Og da måtte jeg bruke prøverør og eggdonor. TS har du sjekket ditt AMH nivå? 

Anonymkode: 744b2...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.4.2018 den 12.29, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg skal ta det helt med ro nå. Vi skal uansett pusse opp hus, så det passer ikke så bra å være gravid da. 

Jeg håper vi blir gravide innen 1,5 år. Hvis ikke så kommer vi til å søke om hjelp!

 

Jeg tror det er en veldig fornuftig beslutning å ha fokuset andre steder nå, så ikke prøvingen blir så veldig belastende. Før jeg leste er inne, visste jeg ikke at det var så vanlig å begynne med eggløsningstester og følge med på syklusen så nøye helt fra starten av prøvingen.

Jeg har full forståelse for at man kartlegger så nøye man kan etter det har vist seg å ta lang tid å bli gravid, men ved å gjøre det helt fra start, tenker jeg fallhøyden og stresset blir ekstra stort om man er blant dem som bruker litt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte 3 år på første som kommer om 4 uker. ingenting galt med oss, begge i 20 årene...  men samtidig så er det jo litt sånn, hvor mye prøvde vi egentlig? nei jeg gikk ikke på prevensjon, men av og til så kunne det jo gå ukesvis før vi hadde sex, så vi mistet mange måneder. Legen sa at selv om man ikke bruker prevensjon så er man ikke en aktiv prøver, man kan faktisk ha sex hver eneste fredag i 20 år uten å treffe eggløsning. Jeg tipper vi har truffet eggløsning kanskje 8 ganger til sammen på de årene der. Grunnen til lite sex hos oss er nok pga jobb osv, i tillegg tar han noen medisiner for hjertet som gjør at den ikke alltid vil gi en utløsning, hehhe :fnise: uansett.. bare slapp av og ikke gjør det mer belastende enn det trenger å være, bruk eggløsningstester! :) masse lykke til, hilsen en som har vært der:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...