Gå til innhold

Tomannsbolig, hvor nært kan vi ha boblebad?


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

On ‎20‎.‎04‎.‎2018 at 11:57 AM, kaleidoskop said:

Vi skal kjøpe oss boblebad og bor i tomannsbolig. 
Er det noe regel på hvor nært naboen vi kan ha bassenget?
Det skal ikke være et sted å leke i, men til avslapping og kos. Men det blir jo kanskje litt støy likevel fra et sånt basseng. Det vil bli stående utenfor vårt soverom, men naboene har soverommet sitt vegg i vegg med vårt siden det er speilvendt. Så blir jo ikke lange avstanden. 

Gjør det noe? Er det regler på slikt?

Synes ikke dere skal ha et boblebad så nærme. Samme hvor pirkete naboen er. Har lest hele tråden. Som motangrep ville jeg kjøpt et stereoanlegg som smalt i veggene hvis jeg var naboen. Noen naboer pirker på det meste, men det er likevel ikke grunn til å forårsake støy døgnet rundt der de har soverom.

 

Anonymkode: b9322...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, kaleidoskop skrev:

Fodi det er eneste stedet på tomta det er flatt og mulighet til å plassere det.
Ellers må vi plassere det opp i inngangsdøra, der vi setter bilene våre.  På denne siden av huset er skyggesiden, ingen sol eller utsikt eller hyggelig. Vi vil jo ha badet på den fine siden av huset. 

Teknisk sett er det rett under soverommet vårt, men siden det er vertikaldelt bolig og speilvendt, blir et i nærheten av deres soverom også. 
 

Hvis dette er den eneste plassen å ha det, så ville jeg ha droppet det. Skjønner det er irriterende med khipe naboer og at dere bare vil gi faen, men dere erklærer jo krig om dere plasserer boblebadet utafor der. En venninne av meg hadde boblebadet rett utafor soverommet og det bråket konstant. Var til å bli gal av. Så de kommer neppe til å bli happy. Men er det verdt det?

Jeg vil ha boblebad, men da vet jeg at jeg hadde fått klager. 

Endret av smalls
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke satt opp boblebad når dere ikke har stor nok og egnet tomt til det. En annen ting er jo at dere selv vil høre bråket og susingen? Glem at naboene blander seg inn og er rigide, det er ingen unnskyldning for å se bort fra vanlig folkeskikk. Noen mennesker er sånn, de blander seg bort i alt. Har selv hatt en nabo som var sånn. Men et boblebad tett innpå dem er langt over grensa for hva dere bør gjøre selv om dere ønsker det for deres egen del. Kjøp enebolig med stor tomt. Da er dere mer fri og kan gjøre nesten hva dere vil.

Helligdagsfreden bør dere også prøve å overholde, evt. gi nabovarsler. 

Endret av Atea
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at naboene er vanskelige og må pirke på alt, men synes det blir feil å ha et bobblebadekar nesten rett utafor de sitt soverom. Noen av de bråker 24/7, og jeg likt dårlig om naboen min anskaffet seg bobblebadekar og det forstyrret min nattesøvn. 

Skjønner dere vil ha boblekar, men dere kan ikke sette det der. Da synes jeg naboene hadde hatt god grunn til å klage

Anonymkode: f82b6...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, denne tråden er selve kroneksempelet på hvorfor jeg aldri, aldri, aldri kommer til å bo i tomannsbolig :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest dette kan jeg si at jeg hadde ihvertfall ikke klart å kose meg i noe boblebad hvis naboen stod illsint ute og klaget på oss hver gang vi skulle ta et bad. Høres ut som bare stress og bortkastet penger.

Anonymkode: 20ad4...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere bestemt dere? Skal dere kjøpe eller ikke?

Anonymkode: c947f...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på hvis dere kjøper boblebadet, så blir naboforholdet sikkert 100 ganger verre og konflikter. Er det verdt det?

Anonymkode: c947f...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Påkrevd said:

Ah, denne tråden er selve kroneksempelet på hvorfor jeg aldri, aldri, aldri kommer til å bo i tomannsbolig :)

Vi har som sagt bodd tett innpå folk tidligere og tenkte at dette går sikkert greit. Folk flest er jo hyggelige. Vi hadde ikke drømt om at det skulle bli så mye problemer. 
Vi er bare spent på hvem som flytter først. De som bodde før oss var gamle folk, så de flyttet ut pga alderdom. Var nok ikke mye lyder fra dem, så var sikkert helt supre naboer.

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har dere bestemt dere? Skal dere kjøpe eller ikke?

Anonymkode: c947f...034

Nei ikke bestemt oss. Er i tenkteboksen, men har så klart kommet inn mange kode argumenter for å revurdere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 12.23, kaleidoskop skrev:

 

Nei ikke bestemt oss. Er i tenkteboksen, men har så klart kommet inn mange kode argumenter for å revurdere. 

Med mindre dere vil ha sinte naboer og ha et enda dårlige naboforhold, så ikke gjør det. Da kan det være de gjør noe for å ta igjen på dere. Who knows. 

Anonymkode: aee81...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frustrasjon kommer naboen til å sette musikken på full guffe. Støy fra boblebad følger konstruksjonen til huset og er ikke til å holde ut for naboene. En anmeldelse vil kanskje komme og noen kommuner har forbudt boblebad fordi de bruker mye vann som må ut igjen. Miljøhensyn. At dere kan være så ondskapsfulle forteller andre myyyye om dere.  

Anonymkode: c0fb9...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bra egoistiske om dere gjør det. At dere allerede har et dårlig forhold til de og de pirker på alt er ingen unnskyldning. Jeg hadde blitt forbanna om mine naboer hadde gjort det. Skjønner dere vil slappe av og kose dere i boblebadet, men dere får finne andre måter å gjøre det på, som ikke går utover naboene. Et boblebadekar bråker hele tiden. Hadde blitt gal!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg kan lett sitte i boblebad etter jobb fra 23-03 om jeg ikke skal på dagvakt. Bor i rekkehus. Eneste jeg har lest er at må være 4 meter fra nabogrensen, uten søknad. Står på mspa. 
Klarer akkurat dette begge veier til naboene. Hva sier regler om alminnelig ro. Selv om boblebadet går på natten er kan vel ikke sødet sees på som brudd på alminnelig ro om man ikke fester?
 

Anonymkode: 0678c...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan lett sitte i boblebad etter jobb fra 23-03 om jeg ikke skal på dagvakt. Bor i rekkehus. Eneste jeg har lest er at må være 4 meter fra nabogrensen, uten søknad. Står på mspa. 
Klarer akkurat dette begge veier til naboene. Hva sier regler om alminnelig ro. Selv om boblebadet går på natten er kan vel ikke sødet sees på som brudd på alminnelig ro om man ikke fester?
 

Anonymkode: 0678c...d04

Tråden er to år gammel. 

Anonymkode: 1d9ef...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden er to år gammel. 

Anonymkode: 1d9ef...8c8

Jeg søkte på google etter jacuzzi nabo støy og fant denne siden. Er det bedre å lage ny om det samme enn å bruke en som er to år?

Anonymkode: 0678c...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...