Gå til innhold

Beste (mest holdbare) røde hårfarge?


viren

Anbefalte innlegg

Heisann,

sist jeg fikk knallrøde striper i håret holdt de i ca en uke før fargen falmet veldig (selv om jeg brukte shampo/balsam frisøren anbefalte for å holde liv i fargene).

Jeg kunne tenke meg å få hele håret farget *knall* rødt, frisørfarge eller hjemmefarge, men det må da enten være en farge som holder godt, eller som er så skånsom at man kan "farge over" ofte uten at det sliter for mye på håret.

Noen som har noen anbefalinger, pretty please with sugar on the top and a cherry? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødfarge holder uansett ikke noe særlig, så du må rett og slett belage deg på å friske den opp OFTE. Noe som hjelper litt, er produkter med fargepigmenter, som for eksempel Color Extend Injection (kur med fargepigmenter) fra Redken, Serien Star Red (tror jeg den heter) fra Goldwell, eller fargeproduktene fra Aveda (får du hos Lookfantastic). Ellers kan du bruke glansvask i riktig farge (jeg brukte Colorfresh fra Wella, men de har ikke noen skikkelig røde nyanser), eller eventuelt en av Rock Star fargene fra Fudge (advarsel! Kliner ned hele badet, og alt av håndklær).

Som du ser, har jeg masse erfaring med knallrødt hår, men selv om alt er prøvd, er erfaringen at det fader raskt, uansett hva du gjør.

Et tips fra Makeupalley: tilsett en spiseskje eplesidereddik i balsamen din, for å holde lenger på fargen (ikke prøvd det selv, men sur PH er visst essensielt her).

Rød=high maintenance, men absolutt verdt det.

(men ikke noe for den som har dårlig tålmodighet; jeg har nå svart hår, for å si det sånn :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna, helt klart. Og det beste av alt, det sliter ikke på håret. Jeg pleide å farge håret rødt med henna før, det er permanent farge som ikke går bort av seg selv, men vokser ut med håret. Og fargen er svært holdbar, jeg hadde like intens farge på håret helt til siste bit var vokst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Enig med Arkana der. Brukte selv henna i mange år, og vurderer faktisk å gå tilbake til det-det virker faktisk som om mitt hår får en boost av henna.Riktignok tar det TID i forhold til "vanlig"kjøpefarge, og det lukter litt gjørmete, men det er vel verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La boheme ikke innlogget

Jeg har en slags henna-variant i håret for tiden, d.v.s botanisk farge fra frisøren. Fargene blir visstnok litt annerledes enn med henna, og jeg slipper alt griseriet med å ha det i selv.. :-) Men det koster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også god erfaring med henna, men det er flere år tilbake. Men har hørt om at man ikke kan bruke vanlig hårfarge mens henne-fargen sitter i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har hørt om at man ikke kan bruke vanlig hårfarge mens henne-fargen sitter i?

Det stemmer, man skal ikke blande henna og kjemisk hårfarge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hva skjer om man har kjemisk behandlet hår fra før, men vil farge med henna? og hva når man vil ha en annen farge, kan man bruke "vanlig" farge (mørk) over da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett resultatet med egne øyne, og det var IKKE vakkert...Fargen vil ikke ta i det hele tatt, og det ble helt jævlig, rett og slett.

(Bakgrunn: Venninne med hennafarget hår ville ha lysere striper. Vi bleket, resultat flammeoransje. Vi lå begge to på gulvet og gråt etterpå.... Da vi forsøkte å kamuflere med kjemisk farge i rødt, tok den ikke. Stripene tok ca ett år å vokse ut.)

Ingen henna for min del, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest manic

Er det noen her som har gjort det andre veien da, først kjemisk hårfarge så henna?

Jeg har så lyyyyst! Har kjøpt meg knallrød fra Body Shop :)

Noen som har prøvd Body Shop sin "raging red" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alette

Min erfaring er at fargen holder seg best hvis du bruker en fargesjampo med fargepigmenter. Denne va min favoritt da jeg hadde rødt hår. Skal du ha skikkelig rødt hår, men det blir knallrødt, kan du bleke håret først og så bruke en Fudge Paintboxfarge. Jeg brukte red corvette, og den ble skikkelig knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Er det noen her som har gjort det andre veien da, først kjemisk hårfarge så henna?

Jeg har så lyyyyst! Har kjøpt meg knallrød fra Body Shop :)

Noen som har prøvd Body Shop sin "raging red" ?

Jeg hadde kjemisk farge i håret når jeg farget med henna nå. Men jeg vil ikke gjort det hjemme på badet m.henna likevel, jeg.

Men det kan gå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har sett resultatet med egne øyne, og det var IKKE vakkert...Fargen vil ikke ta i det hele tatt, og det ble helt jævlig, rett og slett.

(Bakgrunn: Venninne med hennafarget hår ville ha lysere striper. Vi bleket, resultat flammeoransje. Vi lå begge to på gulvet og gråt etterpå.... Da vi forsøkte å kamuflere med kjemisk farge i rødt, tok den ikke. Stripene tok ca ett år å vokse ut.)

Ingen henna for min del, i hvertfall.

Men det går an å bleke striper i henna/botanisk farget hår og deretter farge over stripene med henna.

Å bleke lyse striper hjemme på et rødt hår var uansertt et noe hasardiøst prosjekt i utgangspunktet.. :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har sett resultatet med egne øyne, og det var IKKE vakkert...Fargen vil ikke ta i det hele tatt, og det ble helt jævlig, rett og slett.

(Bakgrunn: Venninne med hennafarget hår ville ha lysere striper. Vi bleket, resultat flammeoransje. Vi lå begge to på gulvet og gråt etterpå.... Da vi forsøkte å kamuflere med kjemisk farge i rødt, tok den ikke. Stripene tok ca ett år å vokse ut.)

Ingen henna for min del, i hvertfall.

Men det går an å bleke striper i henna/botanisk farget hår og deretter farge over stripene med henna.

Lilith: Å bleke lyse striper hjemme på et rødt hår var uansertt et noe hasardiøst prosjekt i utgangspunktet.. :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest manic

Takk for svar! Tror jeg skal prøve med en liten hårlokk i morgen, så er det vel bare å klippe den av om det blir noe tull :)

Hvorfor ikke hjemme på badet? Søl? Dårlig resultat? Jeg forstår det slik at du nettopp har gjort det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Henna er noe klin, søler du en flekk, sitter den der for evig og alltid. Farget håret mitt med henna før, fra helsekosten. Litt utforutsigbart resultat av og til (men som regel nyydelig rødfarge), men henna ser i følge min kjære mor ut som baby-bæsj (ser ut som gråbrun gjørme), drypper mye og må sitte lenge.

Og er uenig med Arkana, jeg synes henna sliter på håret i den forstand at det tørker det fullstendig ut. Gode fuktighetskurer er et must. (Dette var imidlertid ikke jeg flink til som tenåring - håret var bare frizz fra ende til annen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for svar! Tror jeg skal prøve med en liten hårlokk i morgen, så er det vel bare å klippe den av om det blir noe tull :)  

Hvorfor ikke hjemme på badet? Søl? Dårlig resultat? Jeg forstår det slik at du nettopp har gjort det ?

Masse søl, litt uforutsigbart resultat. Jeg fikk det gjort hos frisøren.

Men det skal gå helt fint. Det jeg mente var at å bleke striper i hennafarget hår er for profesjonelle.

Hvor mørkt er håret ditt i utgangspunktet? Det spiller en stor rolle for hvordan rødfargen blir.

Slitt, tørt hår av henna har jeg aldri hørt om før. Mitt hår var grusomt slitt av farging, og etter to behandlinger med henna nå er det nydelig, og ikke lenger en stor floke etter at jeg har dusjet.

Vanlig kjemisk permanent hårfarge "går inn" i hårstrået, mens henna legger seg utenpå. Det ødelegger derfor ikke hårstrukturen.

Men vær obs på at det sitter til det vokser ut, hvis du blir lei av fargen må du farge det ganske mørkt for at det skal dekke rødfargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En ting til: Henna hjemme på badet er kun for brunt eller rødt hår. Er håret blondt i utgangspunktet bør du gå til frisøren!! Blondt hår+henna kan bli katastrofalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...