Gå til innhold

Mannen min er så hårsår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Stor forskjell å spørre om hjelp mot å blitt tvinge på seg hjelp, klarer ikke du se forskejellen, og at det kan være lurt med den gyldne middelvei,så er det ditt problem.

 

Og det du nevner er ikke mas, hun tilbudde deg hjelp som du takket ja til, det å nevne at det er et tilbud på en vare man trenger er heller ikke mas, skal du fortsette diskusjonen en så usakelig og urelevant måte for du diskutere med noen andre, for dette blir bare for dumt.

Anonymkode: 52b9f...733

"på

Anonymkode: 52b9f...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell å spørre om hjelp mot å blitt tvinge på seg hjelp, klarer ikke du se forskejellen, og at det kan være lurt med den gyldne middelvei,så er det ditt problem.

 

Og det du nevner er ikke mas, hun tilbudde deg hjelp som du takket ja til, det å nevne at det er et tilbud på en vare man trenger er heller ikke mas, skal du fortsette diskusjonen en så usakelig og urelevant måte for du diskutere med noen andre, for dette blir bare for dumt.

Anonymkode: 52b9f...733

Jeg ser forskjellen og er også enig i det, jeg kom med de eksemplene for å påpeke å foreslå en annen måte ikke nødvendigvis er mas eller kritikk, det kan være ganske nyttig. Og jeg mener at å foreslå en annen vei faller inn i samme kategori. Jeg har aldri sagt noe om at å påtvinge andre hjelp er en god ting, og hvis du tolker det jeg skriver på den måten, vil jeg gjerne vite hvorfor.

Anonymkode: 0ed66...a1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg ser forskjellen og er også enig i det, jeg kom med de eksemplene for å påpeke å foreslå en annen måte ikke nødvendigvis er mas eller kritikk, det kan være ganske nyttig. Og jeg mener at å foreslå en annen vei faller inn i samme kategori. Jeg har aldri sagt noe om at å påtvinge andre hjelp er en god ting, og hvis du tolker det jeg skriver på den måten, vil jeg gjerne vite hvorfor.

Anonymkode: 0ed66...a1e

En som ikke holder seg til saken og informasjoen vi har fått av ts gidder jeg ikke diskutere med, vet ikke om du har fått med deg at jeg også har ombestemt meg om hva  jeg mener om saken, etter å fått mer infomasjon av ts?

Jeg står fortsatt min første mening utifra de opplysningene jeg hadde da.

Anonymkode: 52b9f...733

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

En som ikke holder seg til saken og informasjoen vi har fått av ts gidder jeg ikke diskutere med, vet ikke om du har fått med deg at jeg også har ombestemt meg om hva  jeg mener om saken, etter å fått mer infomasjon av ts?

Jeg står fortsatt min første mening utifra de opplysningene jeg hadde da.

Anonymkode: 52b9f...733

"for

Anonymkode: 52b9f...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli sammen med noen andre som er enig med deg da!

Anonymkode: 66b69...c13

Tror valgmulighetene blir ganske mange:)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elghund skrev:

Tror valgmulighetene blir ganske mange:)  

Ja! Og nå har dere full mulighet til å skilles også, når dere ser at det skjærer seg. Hipp hurra!?

Anonymkode: 66b69...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Og nå har dere full mulighet til å skilles også, når dere ser at det skjærer seg. Hipp hurra!?

Anonymkode: 66b69...c13

Ja. Det er en ubetinget fin ting.  For kvinner, og alle menn som ikke er potensielle slaveeiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kjenne meg LITT igjen i mannen din, eller i det minste relasjonen deres, og jeg er kvinne. Har et litt liknende forhold til min søster, som han har til deg. 

Det som kan gå igjen for meg er bl.a.;

- Hun kan iblant kommentere ting FØR det overhodet er en sak, som om hun forventer at jeg ikke skal gjøre det riktig. Det er unødvendig å måtte poengtere "ikke vask den slik" eller "gå heller dit". Det blir en "mamma-holdning" som er veldig irriterende - som om hun har null tillit til meg. I tillegg har hun lav terskel for å bemerke ting.

- Hun leser veldig mye som surhet. Jeg er generelt en mer introvert person enn henne, og hun skravler mye mer enn meg, og etter at vi har tilbragt tid sammen hender det at jeg ikke vil ha så mye mer med henne å gjøre. Hun kan oppfatte ting som "silent treatment" eller "grettenhet" når jeg egentlig bare vil være i fred. Det er godt mulig at jeg fremstår mer gretten enn jeg forstår, men hun er også langt mer skravlete og masete enn hun selv har begrep om. Hun synes hun holder igjen - omverdenen ser det ikke slik.

- Hun har en "hard" tone. Dette hører hun aldri selv, men hun fremstår veldig irettesettende. Jeg vet jeg ikke er den eneste som merker det, da hun har en venninne som er blitt veldig lei seg da hun sa ifra til henne tidligere. Min søster mente da at denne venninnen er altfor nærtagende, mens jeg selvsagt kan se at det står på søsteren min og.

Du trenger ikke "forsvare" eller svare på noe av dette, det er bare mine erfaringer, som et annet perspektiv :) 

Anonymkode: 69da3...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han blir sur for hver minste ting.. om jeg gir ham feil svar på ting (noe annet enn han vil høre), om jeg stiller spørsmål ved handlingene hans (hvorfor går vi ikke den veien, den er raskere), eller er kritisk til valgene hans (jeg påpeker f.eks. at inngangen er lengre bort i en butikk). Dette er bare eksempler.. 

Men han blir sånn langsur og hele kvelden er ødelagt. Jeg sier unnskyld, legger meg helt flat, men så sier han at jeg er sarkastisk..Men jeg er jo ikke det, mener det faktisk (vil ikke ødelegge kvelden). 

Jeg tenker at han føler akkurat at du er sarkastisk uten at du nødvendigvis er det. Sarkastisk er håning av, gjøn av eller latterliggjøring av ham. Han føler at det du sier framføres med et nedlatende kroppsspråk. Det er ikke slikt ment fra din side, men han føler det, og kanskje føler han det fordi han har komplekser i forhold til deg (kanskje vet han at du kan mer enn ham, du er flinkere), eller at han har noe å stri med. Det unnskylder ikke oppførselen hans, men kan gi en forklaring.

Jeg synes det er feil av deg å legge deg flat. Det gir et signal om bla at du utvisker deg selv, en holdning som "unnskyld at jeg er til". Det kan og gi signal om at "jeg legger meg flat for deg og later som du  har rett, men jeg vet at jeg har rett (ædda bædda)". Det kan være irriterende hvis det er sånn han føler det.

Dine eksempler kan være tatt ut av det blå og at jeg tar feil når jeg "analyserer", men hvis vi skal ta for oss det ene eksemplet ditt: "Hvorfor går vi ikke den veien. Den er raskere". Dette utsagnet sier ikke noe om at du spør et spørsmål. I hvert fall ikke et spørsmål som forventer et riktig svar, for svaret vet jo du selv. I hvert fall viser utsagnet at du har svar på spørsmålet selv. Hvorfor da stille spørsmål i det hele tatt? Kan det virke litt overfladisk og nesten at det kommer fra en person som vet best selv? Hvordan kan man si det samme med en mer positiv vinkling? Rett og slett bare la være med å stille et spørsmål der du selv svarer. Er det han som kjører (hvis det var i bilen) så må han få bestemme hvilken vei hvis han da ikke lurer og spør. Eller hvis det er at dere går sammen, så synes jeg du kan si "denne vei mener jeg er raskest". Vis at du er trygg på deg selv. Jeg liker f.eks det andre eksemplet ditt der du viser trygghet og påpeker enkelt og greit at der borte er inngangen i butikken.

Jeg synes selvsagt han ikke skal bli langsur eller småsur uansett. Noe  sier meg at han føler seg ett latterliggjort av deg. 

Noe som er fint å tenke på er at "store" mennesker er de som får andre til å føle seg "store".

Jeg sier igjen; ikke legg deg flat og unnskyld for noe du ikke føler du trenger å unnskylde deg for. Du unnskylder deg bare for å få fred. Det er ikke, og oppfattes ikke greit. 

For å få en fredelig stemning, så la heller være med å dvele med samme ting. Sett strek og snakk om noe annet.

Sitat

Har blitt så usikker på meg selv pga dette, aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen ganger har jeg latt være å gi nyttig informasjon dersom han spør, for han blir bare sur. 

Hvilken usikkerhet føler du? Synes det virker som du ser på at det er mannen som har skyld og at du er uskyldig? Så lenge du er uskyldig er det ikke mannens skyld for at du føler deg usikker, eller? Du må gi nyttig informasjon hvis han spør, selvfølgelig må du det. Begge parter må huske på å ville lytte til hverandre, og også få den andre personen til å føle seg nyttig.

Sitat

Jeg vil ikke være masete eller noe sånt, jeg er jo oppegående og veit hvor grensa går. Men noen ganger er det viktig at jeg sier noe mtp sikkerhet og barn. 

Så jeg holder jo kjeft da og går etter over den gule linja..

Virker som han blir sur bare fordi det er jeg som sier noe..

Hva skal jeg gjøre..:( 

Anonymkode: a6ca9...2d7

Klart du skal si ting du føler for. Noen ganger kan vi ofte si ting på en måte som viser glede og respekt, i stedet for å selv kreve bekreftelse på det en selv sier. Det kan være nyttig og snakke sammen om hvordan dere oppfatter hverandre, spørre ham hvordan han synes du kan være/si ting annerledes, og omvendt. Det kan være lærerikt. Synes alltid det er fint å fortelle hverandre at man ønsker det beste for den andre. Men noen ganger kommer ting feil ut, man tenker og tolker forskjellig. Viktig da å stille spørsmål til hverandre før man klandrer.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure menn er det verste som finnes. Han må slite med noe. Du er nødt å snakke med han om dette. Si at du ikke orker å ha det sånn, og han må fortelle hva det er og søke hjelp om det er det han trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...