Gå til innhold

Samboeren min sier at jeg jobber lite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Min utheving. Slike normer ligner veldig på reglene jeg forholdt meg til da jeg var room mate med folk i kollektiv. Høres ihvertfall ikke ut som et kjærlig forhold. Når det er sagt er jeg den som gjør mindre husarbeid enn mannen fordi jeg har høyere stillingsprosent enn ham. Da faller det seg naturlig at han gjør større del av husarbeidet. Men den dagen da en av oss skifter på halve senga eller tilbereder/kjøper take away uten å spørre om den andre også vil ha mat - ja, da skjønner jeg at forholdet er i ferd med å havarere. Vi har heller ikke et system eller lister som viser hvem som gjør hva. 

Anonymkode: c5e3b...520

denne

Anonymkode: 0c210...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Rosatoast said:

Jeg er forsåvidt helt enig med han, det er relativt innafor at du gjør mer husarbeid enn han, siden du er mer hjemme enn det han er. Det er for det første, helt naturlig at det blir slik, den som er mest hjemme gjør mest hjemme. Hva er egentlig problemet med det om jeg kan spørre? Samboeren min jobber nesten hver dag, alt fra 4-9 timer. (80%). Jeg er fulltidsstudent uten jobb, jeg gjør alt husarbeid her hjemme. Foruten når jeg er på skolen, hvis han er hjemme, eller kvelder jeg er sliten så vasker han opp og henger opp klær/setter på en vask etc. Så han gjør jo litt, og jeg har ikke noe problem med det :) Syntes ikke du skal legge deg så mye opp i detaljene her, hvis du elsker denne fyren så gjør du ekstra husarbeid for han også. Hvis det er vanskelig for deg, kanskje det er du som har problemer. 

Og denne.

Anonymkode: 0c210...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min utheving. Slike normer ligner veldig på reglene jeg forholdt meg til da jeg var room mate med folk i kollektiv. Høres ihvertfall ikke ut som et kjærlig forhold. Når det er sagt er jeg den som gjør mindre husarbeid enn mannen fordi jeg har høyere stillingsprosent enn ham. Da faller det seg naturlig at han gjør større del av husarbeidet. Men den dagen da en av oss skifter på halve senga eller tilbereder/kjøper take away uten å spørre om den andre også vil ha mat - ja, da skjønner jeg at forholdet er i ferd med å havarere. Vi har heller ikke et system eller lister som viser hvem som gjør hva. 

Anonymkode: c5e3b...520

Ikke vi heller. Men det er fordi vi har oppegående menn!

Hadde jeg hatt en som ikke løftet en finger, så hadde jeg søren meg ikke tatt alt bare fordi jeg elsket han! Hva med meg, da? Når man bare bytter på halve senga, så har det jo gått for langt, og det er et desperat forsøk på å få et menneske til å forstå at ikke huset gjør seg selv! Da har man jo prøvd å snakke med vedkommende endel ganger først!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulla Ullsokk said:

Ikke vi heller. Men det er fordi vi har oppegående menn!

Hadde jeg hatt en som ikke løftet en finger, så hadde jeg søren meg ikke tatt alt bare fordi jeg elsket han! Hva med meg, da? Når man bare bytter på halve senga, så har det jo gått for langt, og det er et desperat forsøk på å få et menneske til å forstå at ikke huset gjør seg selv! Da har man jo prøvd å snakke med vedkommende endel ganger først!

 

Hvor har TS skrevet at han ikke løfter en finger i det hele tatt?

Anonymkode: 0c210...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har TS skrevet at han ikke løfter en finger i det hele tatt?

Anonymkode: 0c210...4cc

Det er ikke TS som rer opp halve senga, det er en annen i tråden. Og hun gjør jo ikke det første gang fyren glemmer å støvsuge, liksom!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, atte hva? 100% er jo 4-5 dager i uken, litt avhengig av turnus og lengden på vaktene. Det er jo dette som er normalt, det er ikke lite.

Anonymkode: 44140...0e4

4 dager er lite

27 minutter siden, tirben skrev:

Virkelig?? Jeg har 100% stilling og jobber 5 dager i uken. Det er det som er normen i Norge. Hvor mange arbeidsdager pr uke har du?

4 dager er ikke normen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Ulla Ullsokk said:

Det er ikke TS som rer opp halve senga, det er en annen i tråden. Og hun gjør jo ikke det første gang fyren glemmer å støvsuge, liksom!

Hæ?

Så du driver å skriver om en bruker som har skrevet i tråden tidligere som ikke er ts?

Anonymkode: 0c210...4cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Så du driver å skriver om en bruker som har skrevet i tråden tidligere som ikke er ts?

Anonymkode: 0c210...4cc

Det var du som nevnte å bare re opp på den ene siden! Det har ikke TS sagt noe om, såvidt jeg har fått med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ulla Ullsokk said:

Det var du som nevnte å bare re opp på den ene siden! Det har ikke TS sagt noe om, såvidt jeg har fått med meg.

Eh nei, jeg har ikke sagt noe om det i det hele tatt.

Anonymkode: 0c210...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei, jeg har ikke sagt noe om det i det hele tatt.

Anonymkode: 0c210...4cc

Nei, sorry, en annen Anonym, jeg vet ikke åssen jeg rotet deg inn i det. Mente "...520"

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min utheving. Slike normer ligner veldig på reglene jeg forholdt meg til da jeg var room mate med folk i kollektiv. Høres ihvertfall ikke ut som et kjærlig forhold. Når det er sagt er jeg den som gjør mindre husarbeid enn mannen fordi jeg har høyere stillingsprosent enn ham. Da faller det seg naturlig at han gjør større del av husarbeidet. Men den dagen da en av oss skifter på halve senga eller tilbereder/kjøper take away uten å spørre om den andre også vil ha mat - ja, da skjønner jeg at forholdet er i ferd med å havarere. Vi har heller ikke et system eller lister som viser hvem som gjør hva. 

Anonymkode: c5e3b...520

Så flott at dere, som oss, har funnet et system som funker for dere :) 

Du er klar over at mitt svar var ment som en hjelp til ts, ikke sant? Hun opplevde at fordelingen i hjemmet ikke funket for henne og jeg fortalte hvordan jeg gikk fram for å få likestilling hos oss.

Svaret mitt var ikke ment som en fornærmelse til deg og ansvarsfordelingen hjemme hos deg. Ei heller er det jeg som har bedt om råd og vink i denne saken -men takk for innspill! De er tatt til orientering.

 

Endret av marihuet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, marihuet skrev:

Så flott at dere, som oss, har funnet et system som funker for dere :) 

Du er klar over at mitt svar var ment som en hjelp til ts, ikke sant? Hun opplevde at fordelingen i hjemmet ikke funket for henne og jeg fortalte hvordan jeg gikk fram for å få likestilling hos oss.

Svaret mitt var ikke ment som en fornærmelse til deg og ansvarsfirdelubgen hjemme hos deg. Ei heller er det jeg som har bedt om råd og vink i denne saken -men takk for innspill! De er tatt til orientering.

 

Anser ikke innlegget eller svaret ditt som en fornærmelse, synes det bare ligner på et room mate opplegg, og synes dermed at dine råd var dårlige. Markerer deres også maten deres med navn? 

Anonymkode: c5e3b...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Han sier ikke at du jobber lite, han sier at du jobber mindre enn han.

Det er naturlig at den som jobber minst tar større skjerv hjemme.

Anonymkode: 7c0d0...72f

Ikke når de har delt økonomi, hadde de hatt felles hadde jeg kjøpt argumentet ditt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anser ikke innlegget eller svaret ditt som en fornærmelse, synes det bare ligner på et room mate opplegg, og synes dermed at dine råd var dårlige. Markerer deres også maten deres med navn? 

Anonymkode: c5e3b...520

Det siste er det unødvendig å svare på, og vi er venner, room mates, kjærester og elskere med en svært høy respekt for den andre part. 

Endret av marihuet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Ikke når de har delt økonomi, hadde de hatt felles hadde jeg kjøpt argumentet ditt

:laugh:

Anonymkode: 0c210...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Så du driver å skriver om en bruker som har skrevet i tråden tidligere som ikke er ts?

Anonymkode: 0c210...4cc

Ja- det er mitt innlegg som har gjort dypt inntrykk på henne, tydeligvis...

Det var kun ment som et svar til ts. Ingenting annet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, marihuet said:

Ja- det er mitt innlegg som har gjort dypt inntrykk på henne, tydeligvis...

Det var kun ment som et svar til ts. Ingenting annet :)

En ting du skal ha, du har humor :laugh:

Anonymkode: 0c210...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Det er ikke TS som rer opp halve senga, det er en annen i tråden. Og hun gjør jo ikke det første gang fyren glemmer å støvsuge, liksom!

Det har du rett i! Jeg fortalte ts  om hvordan jeg gikk fram for å få likestilling i vårt forhold. Da jeg og min samboer ble sammen "glemte" han sine plikter. Så jeg droppet rett og slett å gjøre de for ham- og nå husker han (det mesre). Det at vi er likestilte i forhold til husarbeid fungerer veldig fint for oss. Jeg er aldri for sliten for sex, lenger ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt said:

?

God underholdning på lørdags ettermiddag :laugh:

Anonymkode: 0c210...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...