Gå til innhold

Vil så gjerne flytte til østlandet.Men så mye krim/dop/gjeng som folk skriver så


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja er flere som har sagt Drammen. Er det klespress der eller ok å gå i cubusklær feks?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Det kommer da helt ann på elevene. Jeg ble mobbet på barnskole og ungdomsskolen, men det var aldri pga klær eller annet, de hadde rett og slett valgt ut meg som sitt offer. Det gikk andre elever i dårligere klær enn meg, men et var alikevel meg de skulle ta. Spør du andre som gikk på trinnet mitt var de nok stornfornøyd og syntes det var et kjempegodt miljøe på skolen. Samme hvor man bor tror jeg aldri man slipper unna mobbing dessverre. Det er ikke alltid man får det med seg en gang.

Ellers er Drammen helt supert, blitt mye bedre de siste årene og har flere skoler med et godt miljø. Ville ikke flyttet opp mot Fjell, men ikke pga kriminalitet eller noe fælt, men rett og slett fordi store deler er fremmedspråklige og dermed ikke like lett å bli kjent med nye folk.

Anonymkode: fa175...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man følge TS sin logikk omat man skal tro alt man leser/hører så er jo vestlandet fylt av religiøse fanatikere som liker barn og Nor Norge fylt av alkoholikere og uføre.

Er ingen steder som slipper unna en narkoman eller to. Ikke et eneste sted er fri for mennesker som ikke har det helt ok. Ikke engang der det kun bor 5 familier på mils omkrets.

Det er IKKE mye narkomane og drittfolk på Østlandet. Men i såfall 1 som tror dritt omalle utenom en selv der TS bor😤

Anonymkode: 8fbd6...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Arkana skrev:

Ja, hele østlandet består av innvandrere, gjenger, dop og vold. Det er nok best å flytte til en bitteliten hytte ute i skogen så slipper man å forholde seg til andre mennesker overhodet. Lenge leve fordommer. 

Har ikke fordommer, men har hatt ett helvete selv i så mange år med ting jeg ikke vil barna skal måtte oppleve så da velger jeg vekk der jeg kan velge vekk ja.Kan ikke beskytte de mot alt. Men å flytte rett i dritet er jo ikke nødvendig om man kan slippe!

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man følge TS sin logikk omat man skal tro alt man leser/hører så er jo vestlandet fylt av religiøse fanatikere som liker barn og Nor Norge fylt av alkoholikere og uføre.

Er ingen steder som slipper unna en narkoman eller to. Ikke et eneste sted er fri for mennesker som ikke har det helt ok. Ikke engang der det kun bor 5 familier på mils omkrets.

Det er IKKE mye narkomane og drittfolk på Østlandet. Men i såfall 1 som tror dritt omalle utenom en selv der TS bor😤

Anonymkode: 8fbd6...1fc

Her vi bor no er det ikke noen rundt oss i mils omkrets verken som mobber eller gjenger dop og drit!Ja litt lengre unna er det jo det. Sånn som alle andre plasser. Har vært igjennom mye drit uten å måtte fortelle om det her derfor spør jeg om det er noen tryggere plasser på østlandet enn det folk beskriver i flere tråder. Ikke flytt der og ikke der. Verste plassen. Mye dop og gjenger og drit.. Har ingen fordommer. Men en trygg oppvekst der man kan velge vekk det verste miljøet er vel alle opptatt av som har barn og bryr seg om det? Eller trakket jeg på noen tær her inne?Noen som er alkoholiker eller narkoman som følte seg trakket på?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kongsberg og skolene der og miljøet? Hvor er det ok og mange barn?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer da helt ann på elevene. Jeg ble mobbet på barnskole og ungdomsskolen, men det var aldri pga klær eller annet, de hadde rett og slett valgt ut meg som sitt offer. Det gikk andre elever i dårligere klær enn meg, men et var alikevel meg de skulle ta. Spør du andre som gikk på trinnet mitt var de nok stornfornøyd og syntes det var et kjempegodt miljøe på skolen. Samme hvor man bor tror jeg aldri man slipper unna mobbing dessverre. Det er ikke alltid man får det med seg en gang.

Ellers er Drammen helt supert, blitt mye bedre de siste årene og har flere skoler med et godt miljø. Ville ikke flyttet opp mot Fjell, men ikke pga kriminalitet eller noe fælt, men rett og slett fordi store deler er fremmedspråklige og dermed ikke like lett å bli kjent med nye folk.

Anonymkode: fa175...7da

Tusen takk for svar :)

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd i Larvik hele livet, og er helt ærlig når jeg sier at jeg i alle mine 35 år aldri har opplevd noe som har fått meg til å føle meg utrygg her. Har heller ikke hørt om at noen av vennene mine eller familien min har opplevd noe. Det er helt sikkert et kriminelt miljø/narkotikamiljø her også, men det er det stort sett overalt, og hvis du lever et normalt liv med jobb og skole kommer du aldri til å komme i kontakt med dem.

De har lagt ned mange av småskolene for å bygge storskoler, men noen av de små står fortsatt, og vennene mine som har barn virker fornøyde med skolene hvertfall. :)

Vi (eller Stavern da, ti minutter unna Larvik) har også flest soldager i året av alle byer i landet! ;) 

 

Endret av princeofithilien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke det her. Jeg har vokst opp midt i Oslo, med all denne kriminalitet, all denne narkotikaen, all denne gjengproblematikken, all denne mobbingen og alt dette merkepresset, og jeg har virkelig ikke vært borti noe som helst av det. Halve Norge bor på Østlandet, det er da virkelig ikke slik at det er så mye verre her enn andre steder. Selvfølgelig trekker rusmiljøer og denslags inn til større byer fremfor de aller minste tettstedene, men det er ikke spesielt for Østlandet og ikke noe vi som bor her plages med eller preges av til daglig.

Det er helt greit å be om anbefalinger om steder på Østlandet, noen er sikkert bedre enn andre, men det er virkelig ikke sånn at man må lete med lys og lykte etter steder på Østlandet som ikke har store problemer med dop, gjenger og kriminalitet. Selv har jeg for ordens skyld kun hatt rusmiljøer tett på da jeg bodde to år i en liten vestlandsby, men det holder jeg ikke mot den.

Anonymkode: c80eb...79e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er min første tråd. Men har lest en del andre tråder her på KG ja!

TS

Anonymkode: 44b8d...ef6

Så denne tråden er ikke din? Det er bare tilfeldigheter?

Er det ikke best for deg å bli på Vestlandet hvis du tror hele Østlandet består av gjenger, dophuer etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Jeg er østlending, men bodde i flere år på Vestlandet, 3 forskjellige plasser (både i by og på landet/øysamfunn). Var like mye "dritt" der, spørs bare hvilke miljøer du beveger deg i. Vi flyttet faktisk tilbake til Østlandet da vi fikk barn, og det er mer barnevennlig her hvor vi bor nå (Akershus). Der vi bodde den siste tiden på Vestlandet, var det mye rus blant de unge og skremmende mange som fikk barn fra 14-års alderen, rett og slett fordi de kjedet seg så fælt og var så isolerte. Enda dette var en utrolig idyllisk og "trygg" plass, sett gjennom voksnes øyne...og det var jo det mens barna enda var små, før tenårene.. Her vi bor nå er det et helt annet miljø og kultur, enda det er mer folk og nærmere bl.a Oslo. Føler mer trygghet for barna her. 

Anonymkode: d5e95...0cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig godt inntrykk av Fredrikstad. Fin by, gode aktivitetstilbud, mange skoler og mange forskjellige strøk man kan bo i. Jeg har aldri følt meg utrygg der. Det eneste negative inntrykket jeg fikk var at man er litt avhengig av å ha bil der. Men til gjengjeld er veiene bra. Dop finner du overalt, og jeg tipper det er mest partydop som omsettes. Det finnes selvfølgelig noen kretser som er opptatt av fasade og merkeklær, men i en så stor by er det ikke noe problem å unngå disse. 

Anonymkode: f192b...141

Sarpsborg er veldig bra. Ligger midt i Østfold, kort vei til alle Østfold byene siden den ligger i midten. Siden Sarpsborg ligger langs E6 er det gode bussforbindelser I alle retninger. Bosetter du deg ved Bjørnstad, Grålum, Kalnes så trenger du så og si ikke bil. 

Mange flere fordeler som Sykehus med mer. Angrer ikke et sekund på å flytte hit. Kommer opprinnelig fra Fredrikstad.

Anonymkode: 69d0f...b25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Jeg bor midt i Oslo Sentrum og her er det veldig lite galskap. Meget trygg og hyggelig by å bo i.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spydeberg er også bra, har familie der. Midt mellom Oslo og Sverige, ca en time til begge steder, og det er et lite tettsted som er både landlig og sentralt samtidig. Butikker, tog og buss, flere skoler og barnehager. Bygges ut mye der nå, og gode muligheter for kjøp av både tomter og helt nye hus eller leiligheter. Er ellers enig i at både Sarpsborg og Fredrikstad er fine plasser. Og ellers flere fine steder i Akershus, men her er det litt dyrere, får kanskje mest for pengene i Østfold. 

Anonymkode: d5e95...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Eneste gangene jeg har følt at jeg var i sted der dop var veldig iøynefallende er når jeg har vært i Haugesund eller Mandal.

Anonymkode: 2eaa6...528

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste gangene jeg har følt at jeg var i sted der dop var veldig iøynefallende er når jeg har vært i Haugesund eller Mandal.

Anonymkode: 2eaa6...528

Enig i Haugesund, jeg har aldri vært et sted med mer rus. De narkomane på Østlandet kjørte til og med buss fra Oslo til Haugesund fordi det var et enda større rusmiljø og mer tilgang til dop der og på Karmøy. Mye mer blant tenåringene og på byen også, husker vi ble veldig overrasket siden vi trodde vi kom til et vakkert og roligere sted (veldig vakker by altså, og jeg har ingenting i mot verken byen eller Vestlandet). Bodde sentrumsnært, så vi både så og hørte om mye. Dette er riktignok noen år siden nå, men allikevel ikke så lenge siden.

Anonymkode: d5e95...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du/dere søke jobb? Skal dere kjøpe bolig? Er det muligheter for å få jobb der du tenker deg å flytte, og hvordan er boligprisene evn utleiemarkedet?  Slike spørsmål er minst like viktige å tenke over som dop/mobbing og merkepress.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er kongsberg og skolene der og miljøet? Hvor er det ok og mange barn?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Skolene er gode vil jeg si. Midt i byen er jo de største skolene, men du trenger ikke å dra langt utenfor byen for å finne mindre skoler som er like gode om ikke bedre. I tillegg har man videregående og høyskole så barna trenger ikke flytte hjemmefra for å studere. Kongsberg er også kalt teknologibyen og det finnes flere jobbmuligheter innenfor teknologiparken eller arsenalet. Selv er jeg veldig fornøyd med byen og har selv barn. I tillegg jobbet i flere barnehager her i byen og er kjempe fornøyd med de også. 

Anonymkode: 909ac...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet er et geografisk stort område, så å generalisere slik og innsnevre hele østlandet til et «problemfylt høl» blir bare for dumt. Jeg håper virkelig dette er en tulletråd.

Sosio-økonomiske problemer finnes overalt i verden. Det perfekte stedet der alle er lovlydige borgere, snille medmennesker og sola skinner og fuglene synger, som du ser etter, finnes dessverre ikke. 

Vestlandet er heller ikke perfekt...

Hilsen en som har bodd i nord, vest og øst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ulven skrev:

Skal du/dere søke jobb? Skal dere kjøpe bolig? Er det muligheter for å få jobb der du tenker deg å flytte, og hvordan er boligprisene evn utleiemarkedet?  Slike spørsmål er minst like viktige å tenke over som dop/mobbing og merkepress.

Dette!

Anonymkode: c7325...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...