Gå til innhold

Mads Hansen

AneKS

Anbefalte innlegg

På 20.5.2018 den 21.26, Drikkeflaska skrev:

Enig, hun ødela for sine egne synspunkter og argumentasjon. Men var ikke det også et slags lite stikk og en parodi av nettopp det Mads Hansen har gjort da? Han har jo flere ganger oppfordret sine følgere til å gå inn på andre sine profiler for å trolle. 

Jeg har sansen for Ulrikke, hun har mange gode poenger. På den andre siden er ofte poengene ganske naive og lite reflekterte, men så er hun tross alt en svært ung dame, fortsatt bare barnet i manges øyne. Men hun har guts og potensiale. Jeg er delt i denne saken, jeg forstår begge parter. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, fitnessjenta skrev:

At du mener det er helt greit, men hvis alle skal begynne å latterliggjøre og håne de man er uenige med istedenfor å diskutere med dem, så får vi et problem. Jeg syns Ulrikke Falch er et godt forbilde fordi hun jobber hardt for å bekjempe kropps/operasjonspresset som mange unge kjenner på i dag, men hun klarer å skille sak og person. Mats Hanssen oppfordrer derimot folk til å håne andre, noe som fort kan føre til mobbing, og det synes jeg ikke er greit. Syns det er viktig å ha i bakhodet at friske folk ikke opererer seg fra topp til tå, det ligger ofte ekstremt mye usikkerhet bak og psykiske problemer. Jeg syns absolutt ikke at vi skal normalisere det, men det motsatte av det er ikke å mobbe de som har gjennomført det.

Falch er jo en hykler. Hun sier det er greit å legge ut lettkledde bilder om du ser ut som henne, men ikke om du har en operert eller tynn kropp...

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Viking-girl skrev:

For å ha det på det tørre så er det Stian «Staysman» som er plateselskap og utgiver sammen med Mads Hansen, ikke noe kalas. Mads har sagt at det kun forblir med denne ene låta, men jeg har mine forhåpninger om mer fra han  

Låta fenger, teksten likeså. Har fått den på hjernen og syns Mads har gjort det veldig smart. 

Jeg skrev ikke at freddy kalas har gitt ut låta jeg, men at det er samme sjanger. Staysman og hans musikk er også i samme kategori som "freddy-kalas"- musikk for meg! Får øreverk av det der🙈

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
På 31.5.2018 den 21.25, Hummingbird2 skrev:

Da har du misforstått Mads. 

Hva mener du er veien å gå? Personlig synes jeg det er et sunnhetstegn at datteren min og venninnene hører på denne sangen. De digger den! De vokser opp i en tid der bloggere fremmer helt ekstreme kroppsideal. Nå ler de av dem og innser hvor idiotisk hele bransjen er! Og mye av det er takket være Mads 👏🏻👏🏻👏🏻

Jeg tenkte at du hadde et poeng. Kanskje er dette veien å gå for å nå frem til den yngre garde. Jeg gjorde derfor en uhøytidlig undersøkelse i min nærmeste krets.

Jeg er usikker på hvor stor refleksjon sangen skaper. Min datter på 14 var på overnattingstur med et trinn på 60 elever denne uka. Da hun kom hjem spurte jeg hva slags musikk som ble spilt og hun nevnte da at mange hadde nynnet på denne. Så spurte jeg om de hadde snakket noe om innholdet, men det hadde de ikke og hun visste heller ikke hva den handlet om og hva som var bakgrunnen. 

Min bror i førtiårene nynnet også på sangen. Han er fast seer av Spårtsklubben og vet derfor godt hvem Mads er. Han sang med på «hvorfor trene, når jeg kan operere» På mitt spørsmål visste heller ikke han hva som var bakgrunnen for sangen og at tekstlinjen refererer til et faktisk utsagn fra Isabell Raad. 

Jeg er derfor veldig usikker på hvorvidt dette er virkemidler som vil skape særlig med refleksjon eller holdningsendring. Håper selvfølgelig du har rett. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, fitnessjenta skrev:

Veien å gå er ikke å latterliggjøre andre, det er en viktig ting å lære barna sine. Den riktige veien å gå er å gå i en saklig debatt der man lytter til hverandre og viser respekt, til tross for at man er uenige med hverandre. Å latterliggjøre, mobbe (sier ikke at han mobber), etc. Skaper splittelse istedenfor å åpne for debatt, noe som er uheldig hvis man skal prøve å komme til en løsning på problemet, som i dette tilfellet er kroppspress. 

23 timer siden, fitnessjenta skrev:

Sikkert upopulær mening, men uansett:

Mads Hansen virker ikke som en veldig sympatisk fyr som brenner for feminismen og kvinners kroppsbilde, tvert i mot så prøver han å gjøre seg så kjent som mulig gjennom å kritisere kjente bloggere/realitydeltakere for å tjene penger og få PR. Tror dere virkelig at han gjør narr av Raad sin opererte rumpe fordi han vil kjempe mot kvinners kroppspress? Dette er ikke rette veien å gå i så fall. Han skaper splittelse mellom seg selv og menneskene han kritiserer istedenfor å åpne for debatt. Dette fører ikke til at bloggerne ønsker å ta grep, heller motsatt. Ulrikke Falch er oppgitt over dette fordi han ødelegger noe som i utgangspunktet var en saklig debatt, samt at han skaper mer splittelse og hat. 

Er så enig med alt det du sier! Å være så usaklig, drive med latterliggjøring, stenger for en saklig, troverdig og viktig debatt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått helt dilla på sangen. Går å nynner på den hele tiden :P

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg tenkte at du hadde et poeng. Kanskje er dette veien å gå for å nå frem til den yngre garde. Jeg gjorde derfor en uhøytidlig undersøkelse i min nærmeste krets.

Jeg er usikker på hvor stor refleksjon sangen skaper. Min datter på 14 var på overnattingstur med et trinn på 60 elever denne uka. Da hun kom hjem spurte jeg hva slags musikk som ble spilt og hun nevnte da at mange hadde nynnet på denne. Så spurte jeg om de hadde snakket noe om innholdet, men det hadde de ikke og hun visste heller ikke hva den handlet om og hva som var bakgrunnen. 

Min bror i førtiårene nynnet også på sangen. Han er fast seer av Spårtsklubben og vet derfor godt hvem Mads er. Han sang med på «hvorfor trene, når jeg kan operere» På mitt spørsmål visste heller ikke han hva som var bakgrunnen for sangen og at tekstlinjen refererer til et faktisk utsagn fra Isabell Raad. 

Jeg er derfor veldig usikker på hvorvidt dette er virkemidler som vil skape særlig med refleksjon eller holdningsendring. Håper selvfølgelig du har rett. 

Min opplevelse er helt motsatt. Folk digger sangen på grunn av budskapet. Selv min 16 åring og hennes venninner vet godt hva den handler om, og det er derfor de liker den 😊

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2018 den 23.21, Monky skrev:

Sangen ER jævlig, som alt annet i "freddy kalas-sjangeren (hva er det med nordmenn og musikksmak), budskapet bra, men å legge ut video av og sammenligne rompa til dama på bildet med holmenkollen og gele i barnebursdag - det er ikke nødvendig lkksom.. ellers er jeg glad på hans vegne at han har funnet en ny karriere som "Fest-Madsen" nå som fotballkarrieren er over!:)

Så høykulturell du er da. Drepende kjedelig.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 19.48, CecilieX skrev:

Min 12-åring leser ikke blogger, men leser aviser og visste godt hva sangen handler om. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2018 den 22.46, Tockit skrev:

Han skaper ikke splittelse og hat. Ulrikke Falch er veldig for å kjempe mot kroppspress (som er kjempebra!), men fokuserer veldig på den ene siden av kroppsfasonger og kroppsvekt, isteden for å inkludere alle. Jeg er undervektig og tynn og alt jeg hører fra media nå til dags er hvordan folk vil kjempe mot kroppspress, men som sagt glemmer å inkludere alle fasonger og vekt. Det er derfor jeg setter utrolig stor pris for at Mats Hansen prøver å korrektere Falch på dette her, og hun svarer med å true å sende all skam fansen hennes på han. Det er umodent gjort.

Jeg er enig i det du sier, jeg syns også at Ulrikke har et litt ensidig fokus når det kommer til kroppspress, men det er ikke dette som er grunnen til krangelen med Mads Hanssen. Ulrikke mener at Mads bruker en metode for å få frem meningene sine som ikke er greit, nemlig latterliggjøring og oppfordring til mobbing. Måten Mads Hanssen har blitt kjent på er den feigeste og enkleste måten å bli kjent, nemlig å latterliggjøre andre kjente folk. Var nettopp en sak om dette fra youtube, der en youtuber hadde blitt kjent gjennom å snakke dritt om andre youtubere i videoene sine. Han ble til slutt dømt til å betale erstatning. Poenget mitt er bare at man ikke skal hylle Mads hanssen opp i skyene for det han gjør uten å reflektere litt rundt hensikten med det og hva slags signal det sender ut. At han brenner for feminismen og kroppspress har jeg ihvertfall liten tro på.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Jeg er enig i det du sier, jeg syns også at Ulrikke har et litt ensidig fokus når det kommer til kroppspress, men det er ikke dette som er grunnen til krangelen med Mads Hanssen. Ulrikke mener at Mads bruker en metode for å få frem meningene sine som ikke er greit, nemlig latterliggjøring og oppfordring til mobbing. Måten Mads Hanssen har blitt kjent på er den feigeste og enkleste måten å bli kjent, nemlig å latterliggjøre andre kjente folk. Var nettopp en sak om dette fra youtube, der en youtuber hadde blitt kjent gjennom å snakke dritt om andre youtubere i videoene sine. Han ble til slutt dømt til å betale erstatning. Poenget mitt er bare at man ikke skal hylle Mads hanssen opp i skyene for det han gjør uten å reflektere litt rundt hensikten med det og hva slags signal det sender ut. At han brenner for feminismen og kroppspress har jeg ihvertfall liten tro på.

Det er forskjell på å snakke dritt om folk og å sette fokus på problemene med argumentasjonen til f.eks. Falch. Og Falch driter seg jo loddrett ut når hun prøver å bruke fansen sin til å utestenge ham!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, fitnessjenta skrev:

Han du henviser til snakket ikke bare «dritt» om andre. Det han ble dømt for var nok verre enn det. Han hevdet at navngitte personer hadde gjort straffbare handlinger av grov art. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langt innslag om han, låta og stikk til bloggere på Dagsrevyen i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym90059005 said:

Langt innslag om han, låta og stikk til bloggere på Dagsrevyen i dag.

Verd å se. Jeg applauderer det Mads Hansen gjør, men det er allikevel trist at det er først når en mann kommer på banen at media tar notis - det har vært flere kvinner som har ropt varsku tidligere. Vi har langt igjen...

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg så innslaget på Lørdagsrevyen og ble ikke mye klokere. 

Han sa at han var opptatt av å kritisere at noen som ikke var fornøyd med kroppen sin valgte å operere fremfor å trene seg til fin kropp. Det er vel essensen i låta også. 

Ikke noen argumentasjon i forhold til kroppspress eller fokuset på å se bra ut. Han sier jo indirekte at der er viktig å se bra ut, det er bare hvordan du oppnår bra kropp han kritiserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening og kosthold handler da vitterlig ikke bare om å se bra ut, det handler om sunnhet og livskvalitet.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

– Motstanden er i hovedsak mot bloggerne som fronter det, og ikke mot plastiske operasjoner i seg selv, sier han.

https://www.nrk.no/norge/mener-bloggere-ma-tale-kritikk-og-motstemmer-1.14076466

Hvis det er greit å operere seg, hvorfor er det så farlig at bloggere påvirker til at man gjør det? 

For meg begynner det å bli mer og mer klart at hans engasjement i hovedsak er personfokusert. Nå har det vokst over hodet på ham, og da viser han ikke har satt seg inn i problematikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber mot mobbing? 

Han får fansen til å sende en bæsj emoji på bilder til isabell raad fordi han mener rumpen hennes ligner en bæsj. 

Han tråkker mennesker med allerede lav selvtillit enda lengre ned med å latterliggjøre dem og henge dem ut.

Isabell foreksempel, hun har jo ikke tatt de opperasjonene sine fordi hun følte seg bra. Hvem som helst med noe mellom ørene forstår jo det. Hvorfor da legge ut bilder å gjøre narr av hun da? 

Jobben hans er jo faktisk å mobbe folk. Han tjener penger på å henge ut mennesker. 

Ikke bare henge ut, men han lar jo fansen skrive vanvittig fæle komentarer om personene han henger ut. Han liker komentarene og ler av det. 

HVOR ER HAN EN BRA MANN? 

Dere må ha vanvittig stygg humor og null og niks mellom ørene om dere kan le av at han henger ut, håner, gjør narr av og mobber andre mennesker.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 30juli
23 minutter siden, Ronjajo skrev:

Jobber mot mobbing? 

Han får fansen til å sende en bæsj emoji på bilder til isabell raad fordi han mener rumpen hennes ligner en bæsj. 

Han tråkker mennesker med allerede lav selvtillit enda lengre ned med å latterliggjøre dem og henge dem ut.

Isabell foreksempel, hun har jo ikke tatt de opperasjonene sine fordi hun følte seg bra. Hvem som helst med noe mellom ørene forstår jo det. Hvorfor da legge ut bilder å gjøre narr av hun da? 

Jobben hans er jo faktisk å mobbe folk. Han tjener penger på å henge ut mennesker. 

Ikke bare henge ut, men han lar jo fansen skrive vanvittig fæle komentarer om personene han henger ut. Han liker komentarene og ler av det. 

HVOR ER HAN EN BRA MANN? 

Dere må ha vanvittig stygg humor og null og niks mellom ørene om dere kan le av at han henger ut, håner, gjør narr av og mobber andre mennesker.

Okei, her var det mye å ta tak i. Jeg husker selv de såkalte «spamming-wedensday» dagene, og poenget med denne emojien 💩 var aldri at rumpa hennes så sånn ut! Mads Hansen nevnte ALDRI at rumpa til IR så ut som en bæsj. Det er jo også en meget spesiell ting å si, og gir ikke mening. 

Mads Hansen tråkker heller ikke på mennesker som allerede ligger nede, greit, han er kanskje i grenseland i noen av kommentarene sine. Men hele poenget hans med dette er jo å sette fokus på hvor mye, la oss være ærlige, DUMT disse bloggerne skriver. Spesielt når det kommer til kropp, utseende og nettopp operasjoner. Hvis ingen hadde sagt noe om dette, hadde jo alle unge jenter og gutter som leste disse innleggene gått rett på og trodd det de leste og så på bloggene var normalt! Mads Hansen, derimot er resten av folket sin stemme, nei det er ikke normalt!! 

Og så klart tar bloggerne (og andre kjente profiler) seg nær av dette, begynner å dra mobbekortet osv. For når gjør bloggere noe galt? Når tåler bloggere å få kritikk? Klarer de å ta til seg kritikk uten å nevne mobbing og trakassering? At visse bloggere faktisk bruker ordet mobbing om det Mads Hansen gjør, er en skam. Det utvasker begrepet, og spør du meg, ler av dem som faktisk blir mobbet!! For ja, utenfor den rosa bloggbobbla blir faktisk folk mobbet! 

Det at Mads Hansen spiller på humor når han gjør dette, bidrar bare til at han treffer enda flere. Vet selvfølgelig ikke, men kan se for meg at gruppen han treffer ikke hadde vært så stor, hadde det ikke vært for at han var morsom i tillegg. For å være litt generaliserende, tror jeg ikke like mange menn i 30-40 årene hadde slengt seg på denne kroppsdebatten og fått øynene opp for dette, hadde det ikke vært for humoren i innleggene til Mads Hansen feks. Nå når jo Mads Hansen ut til de fleste i some. 

Sånn, takk for meg. 

Endret av 30juli
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...