Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å finne et passende lokale i Oslo??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Henger meg på denne.

Er det noen som kan anbefale lokaler / restauranter i Oslo som er egnet for å feire bryllup??

Krav:

Må kunne ta 50 til middag og minst 60 til kaffe.

Må ha egne sofagrupper som man flytter seg over i etter middag

(Ofte litt kjedelig å sitte ved middagsbordet under festen/dansen etterpå)

Må ha mulighet for å danse.

Takker for all respons! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Vi gifter oss på et sted som heter Fossekallen, Lysaker. (I Bærum). Der er det veldig fint.

Du kan se på sidene deres www.fossekallen.no.

Det koster 1400 pr pers, men da er det med tre retters middag og vin, kaffe og cognac samt fri bar resten av kvelden. Tror også de har et prisalternativ til som er litt rimeligere uten fri bar.

Det er et fint selskapslokale, har hørt mange som er kjempefornøyd, og de er kjent for å ha veldig god mat. De er også hyggelige og service innstilt i planleggingsfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi gifter oss 9/8-03 og Fossekallen er som mange andre steder i Oslo allerede booket. Det samme er Grefsenkollen.

Er det noen som har noen andre forslag å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønskes oss Gamle Logen, men valgte noen annet da dette var opptatt - det er jo verdt et forsøk å høre om det fremdeles er ledige.

http://www.logen.no./

Hadde fest med jobben der og det var vanvittig bra - mange muligheter og kjempebra service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solstua på Holmenkollen er et veldig fint sted. Jeg tror de står under kurs og konferanse senter i telefonkatalogen. Har vært dere flere ganger i selskap.

Mat og drikke tas med selv. Det er flere rom der.

Tiffany

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan anbefale Bogstad Gård, detmå være Osloområdets lekreste og mest romantiske!

Lysebu er fint, Soria Moria (kanskje litt konferansepreget), Eckbo er litt både-og, de arrangerer som regel bryllup i to etasjer samtidig.

Var nylig i bryllup på Vestby Prestegård i Vestby, og der var det kjempefint!! Nydelig, fredet gammel gård i to etasjer, må ordne mat og drikke selv og det er jo veldig prisgunstig. Men litt ut av byen er det jo.

Av restauranter har jeg vært i bryllup både på Bagatelle og le Canard, begge stedene veldig, veldig bra, synes mat og service er et hakk bedre på Bagatelle.

Hotel Continental har noen veldig koselige selskapslokaler litt "oppe i etasjene". Var der på en større middag, kan anbefales!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris :o , hvordan det ser ut på utsiden, innsiden og type møbler og farger, belligenhet, gammelt/nytt, kvalitet på mat, service, erfaring, årstid, dansemuligheter, hage/ikke og stengetid varierer, og du har ikke gitt spesielt mange ledetråder for oss, og hvis du også vurderer å leie lokaler + catering blir mulighetene ganske mange.... :roll:

Søk også på tidligere diskusjoner i dette forumet!

Foreslår de sjekker en del selv vha internet og gule sider, å bare ta først du finner blir litt tilfeldig, hvis dere har ubegrenset med penger og legger vegt på maten er det vel plass ved å reservere hele Bagatelle, hvis de aksepterer sånt, ellers så bør man vel se hva slags budget man har.

De fleste store hotellene har egne lokaler som kan egne seg, som oftest med mulighet for apertif :tunge1: og kaffe i et eget rom, noen restauranter kan reserveres for lukkede selskap, en del selskapslokaler i ulike villaer i byen finnes (tilhører ofte en organisasjon som har det som møtelokaler). Antallet gjester vil være for stort for en del steder.

Er dansen etterpå viktigst kan man leie et lite utested.

Noen steder, garanterer ikke om disse har rom med størrelse for dere:

Bærums verk

Bogstad Gård

Bristol Hotel

Den Merkantile Klubb (flott strøk i Oscarsgate, flott utenfor)

Det Norske Medecinske Selskap

Eckbo

Gamle Logen

Grand Hotel

Hotel Continental

Hvalstrand Restaurant (stor nok?)

Madserud Gård

Oro Restaurant (hele?)

Bagatelle (hele?)

Oslo Militære Samfund (ved Akershusfestning)

Plaza Hotel

Shippingklubben

Diverse lokaler man kan leie fra ulike bydeler i Oslo.

Refnes Gods (i Moss)

Losby Gods (plass nok?)

Holmen Fjorhotel (ved havet)

Ingierstrand Bad (kan være fint om sommeren, men nedslitt)

SAS park hotel (kan være ute om sommeren)

Villa Sandvigen (gamle Mosseveien, flott å kombineres med Oppegård Kirke)

Roklubbber i Frogner kilen og Bygdøy.

Kjærnsmo Gård (nær Årnes), har kapasitet for 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen, tusen takk for mange gode forslag. Vi har nå vært og reservert Østmarkseteren. En nydelig perle, som var akkurat det vi var ute etter. (Noe som var litt annerledes.) Tusen takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så flott. Moro at du valgte et av stedene jeg foreslo. Jeg bor ikke så langt unna Østmarkseteren, men jeg har faktisk aldri vært der. Kanskje det er der vi skal holde selskap selv hvis vi skal gifte oss en gang.

Hilsen meg som var gjest kl. 14.29 i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...