lavsel Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 I oktober 2017 tok jeg kontakt med en butikk som holder til i samme bygård som jeg bor. Jeg har observert at de hadde plassmangel, og at de ved en tidligere anledning hadde benyttet seg av min bod til oppbevaring av varer. Jeg spurte butikkeier om hun ville ha interesse av å leie boden min. Hun prutet kraftig på prisen, og sa seg villig til å betale 500kr i mnd. Jeg godtok dette å sendte hun en kontrakt der det var presisert at jeg på min regning skulle henge opp en kraftig lås på døren før overtakelse. Jeg fikk ikke noe svar på eposten etter dette, og har heller ikke fulgt opp saken siden. Altså er ingen kontrakt underskrevet, og fakturaen jeg sendte ut er heller ikke betalt. Idag gikk jeg ned i boden etter mistanke om at butikken har brukt boden min urettmessig. Der fant jeg ut at det har blitt hengt opp en stor lås på min bod. Samt så kunne jeg se gjennom et hull i døren at boden var fylt opp til randen med varer som tilhører butikken. Jeg blir ordentlig forbanna over at noen kan ta seg sånt til rette, og lurer på hvilke alternativer jeg har så jeg kan melke dette maksimalt. Kan oppsummere med at butikken har millionoverskudd. Boden er lokalisert på Frogner i Oslo der leieprisene er høye. Jeg har vurdert om jeg skal sette på en saftig lås på døren, og skrive en ny kontrakt der hun skal betale 3000 i mnd. Vil det være lovlig å låse tingene til butikken inne inntil videre slik at disse blir utillgjengelige. Jeg merker at jeg blir fryktelig sint og vil virkelig ta meg kraftig betalt når andre bruker min eiendom til å skape profitt til seg selv. Også mtp at jeg var temmelig raus innledningsvis å sa meg villig til å leie ut denne boden på 10-15 kvm. temmelig billig i forhold til andre boder jeg har sett på finn osv. Har dere evt noen bedre løsninger? mvh. 7
lavsel Skrevet 15. april 2018 Forfatter #2 Skrevet 15. april 2018 Håper noen gidder å ta seg bryet med å hjelpe meg i denne saken. Fant ingen lignende tråder etter å ha googlet problemstillingen ganske nøye. mvh.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #3 Skrevet 15. april 2018 Hva med å fjerne låsen, forsyne seg av varene (de står på din eiendom så da er de vel dine?) og så selv sette på en solid lås så de ikke får tilgang til varene sine? Anonymkode: 4b724...264 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Skrevet 15. april 2018 Fy så frekt av butikkeier! Jeg hadde lett satt en ny lås utenpå den hun har satt på selv😉 Og som du sier: kjør opp prisen på leia også! Lykke til👍🏻😊 Anonymkode: eaef0...dc5 8
herremann Skrevet 15. april 2018 #5 Skrevet 15. april 2018 (endret) Jeg hadde brutt opp døra og forsynt meg. Hvis de anmelder deg så anmelder du dem for innbrudd ettersom dere ikke har en kontrakt. Eller sett på 1 heftig lås og hold varene gissel inntil de betaler xx kroner (prisXmnd). Om de krever varene utbetalt så anmelder du for innbrudd og hærverk (låsen de satt opp) Endret 15. april 2018 av herremann 10
Gjest HanenIFlokken Skrevet 15. april 2018 #6 Skrevet 15. april 2018 Klipp låsen og sett varene i gangen utenfor, dette er ikke ditt problem Og om de da etterpå likevel vil leie boden din så har leia steget til 1000 kr per mnd..
lavsel Skrevet 15. april 2018 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2018 Vil utnytte at hun har driti seg ut. Hvis jeg bare flytter ut varene mister jeg jo dette kortet + jeg bruker min tid til å flytte på varer. 1
lavsel Skrevet 15. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 15. april 2018 Takk for alle som tar seg tid til å svare det er til stor hjelp
herremann Skrevet 15. april 2018 #9 Skrevet 15. april 2018 Just now, lavsel said: Vil utnytte at hun har driti seg ut. Hvis jeg bare flytter ut varene mister jeg jo dette kortet + jeg bruker min tid til å flytte på varer. Som sagt; Sett på en stor lås, da kommer de ikke til varene. Krev f.eks 3000 kr for hver mnd de har disponert boden. Ellers låser du ikke opp. Skulle de bryte opp låsen el kontakte politi/advokat så anmelder du for innbrudd og hærverk (låsen de satte opp). 12
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, lavsel skrev: Vil utnytte at hun har driti seg ut. Hvis jeg bare flytter ut varene mister jeg jo dette kortet + jeg bruker min tid til å flytte på varer. Jeg ville anskaffet meg et overvåkningskamera, og satt på en egen lås med alle tingene fortsatt stående der inne. Dersom de bryter seg inn, har du vel en god sak til å få dem til å inngå forlik eller ta dem til retten. Vet ikke hva reglene er angående overvåkningskamera. Regner med du har alt på din side, og at det ikke er noen tvil om at butikkeier har tatt seg til rette (gitt at butikkeier ikke leier en nabobod, og dermed kan bortforklare med at det har vært en misforståelse ang. hvilken bod som er hvem sin). Anonymkode: 56722...89f
Gjest boblebrist Skrevet 15. april 2018 #11 Skrevet 15. april 2018 Jeg hadde iallefall satt på min egen lås. Skjønner godt at du er fly forbanna, og jeg håper det ender opp med å svi for butikkeieren.
lavsel Skrevet 15. april 2018 Forfatter #12 Skrevet 15. april 2018 1 minutt siden, herremann skrev: Som sagt; Sett på en stor lås, da kommer de ikke til varene. Krev f.eks 3000 kr for hver mnd de har disponert boden. Ellers låser du ikke opp. Skulle de bryte opp låsen el kontakte politi/advokat så anmelder du for innbrudd og hærverk (låsen de satte opp). Ja synes dette var et godt forslag. Tenker jeg setter opp lås + henger opp en maskinskrevet a4 ark på boden der det står i tydelig skrift at innbrudd i denne boden vil medføre anmeldelse for innbrudd samt hærverk, og at boden er tilgjengelig for leie til 3000kr pr. mnd. 22
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #13 Skrevet 15. april 2018 Jeg hadde bare satt opp en svær lås, og ikke sagt noe til butikken. Ikke gjør som noen andre her sier - ikke sett varene ut i gangen eller noe slikt. Selv om varene står i din bod så er du jo fullt klar over at det ikke er dine varer, så det blir bare kaos om du f.eks. forsyner deg av varene eller videreselger dem. Nei, hold deg til å sette opp en svær lås. Anonymkode: 9956e...6a8 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #14 Skrevet 15. april 2018 19 minutter siden, lavsel skrev: I oktober 2017 tok jeg kontakt med en butikk som holder til i samme bygård som jeg bor. Jeg har observert at de hadde plassmangel, og at de ved en tidligere anledning hadde benyttet seg av min bod til oppbevaring av varer. Jeg spurte butikkeier om hun ville ha interesse av å leie boden min. Hun prutet kraftig på prisen, og sa seg villig til å betale 500kr i mnd. Jeg godtok dette å sendte hun en kontrakt der det var presisert at jeg på min regning skulle henge opp en kraftig lås på døren før overtakelse. Jeg fikk ikke noe svar på eposten etter dette, og har heller ikke fulgt opp saken siden. Altså er ingen kontrakt underskrevet, og fakturaen jeg sendte ut er heller ikke betalt. Idag gikk jeg ned i boden etter mistanke om at butikken har brukt boden min urettmessig. Der fant jeg ut at det har blitt hengt opp en stor lås på min bod. Samt så kunne jeg se gjennom et hull i døren at boden var fylt opp til randen med varer som tilhører butikken. Jeg blir ordentlig forbanna over at noen kan ta seg sånt til rette, og lurer på hvilke alternativer jeg har så jeg kan melke dette maksimalt. Kan oppsummere med at butikken har millionoverskudd. Boden er lokalisert på Frogner i Oslo der leieprisene er høye. Jeg har vurdert om jeg skal sette på en saftig lås på døren, og skrive en ny kontrakt der hun skal betale 3000 i mnd. Vil det være lovlig å låse tingene til butikken inne inntil videre slik at disse blir utillgjengelige. Jeg merker at jeg blir fryktelig sint og vil virkelig ta meg kraftig betalt når andre bruker min eiendom til å skape profitt til seg selv. Også mtp at jeg var temmelig raus innledningsvis å sa meg villig til å leie ut denne boden på 10-15 kvm. temmelig billig i forhold til andre boder jeg har sett på finn osv. Har dere evt noen bedre løsninger? mvh. Ville du akseptert å få et rom i leieligheten din fyllt op med andres varer på samme måten? Neppe. Ingen forskjell på om boden din er fyllt til randen av andres ting eller om de fyller opp soverommet ditt. Kontakt Namnsmannen og forhør deg om hvordan du skal håndtere at andre tar seg til rette på din eiendom. Låsen kan du klippe om du har verktøy til å klippe med. Deretter setter du på egen lås og merker boden med privat eiendom, og ditt navn og telefonnummer. Men gjør du dette så kan du neppe regne med å få et godt forhold til butikken. Men her har du et visst ansvar selv for tingenes tilstander. Boder og utrom skal man normalt holde avlåst. Det pleier også stå i vedtektene for gårder, sameier og blokker. Så på en måte har du fått problemer fordi du ikke har påtatt deg vanlig ansvar for din eiendom. Anonymkode: 77780...012 8
Fru Uperfekt Skrevet 15. april 2018 #15 Skrevet 15. april 2018 26 minutter siden, lavsel skrev: I oktober 2017 tok jeg kontakt med en butikk som holder til i samme bygård som jeg bor. Jeg har observert at de hadde plassmangel, og at de ved en tidligere anledning hadde benyttet seg av min bod til oppbevaring av varer. Jeg spurte butikkeier om hun ville ha interesse av å leie boden min. Hun prutet kraftig på prisen, og sa seg villig til å betale 500kr i mnd. Jeg godtok dette å sendte hun en kontrakt der det var presisert at jeg på min regning skulle henge opp en kraftig lås på døren før overtakelse. Jeg fikk ikke noe svar på eposten etter dette, og har heller ikke fulgt opp saken siden. Altså er ingen kontrakt underskrevet, og fakturaen jeg sendte ut er heller ikke betalt. Idag gikk jeg ned i boden etter mistanke om at butikken har brukt boden min urettmessig. Der fant jeg ut at det har blitt hengt opp en stor lås på min bod. Samt så kunne jeg se gjennom et hull i døren at boden var fylt opp til randen med varer som tilhører butikken. Jeg blir ordentlig forbanna over at noen kan ta seg sånt til rette, og lurer på hvilke alternativer jeg har så jeg kan melke dette maksimalt. Kan oppsummere med at butikken har millionoverskudd. Boden er lokalisert på Frogner i Oslo der leieprisene er høye. Jeg har vurdert om jeg skal sette på en saftig lås på døren, og skrive en ny kontrakt der hun skal betale 3000 i mnd. Vil det være lovlig å låse tingene til butikken inne inntil videre slik at disse blir utillgjengelige. Jeg merker at jeg blir fryktelig sint og vil virkelig ta meg kraftig betalt når andre bruker min eiendom til å skape profitt til seg selv. Også mtp at jeg var temmelig raus innledningsvis å sa meg villig til å leie ut denne boden på 10-15 kvm. temmelig billig i forhold til andre boder jeg har sett på finn osv. Har dere evt noen bedre løsninger? mvh. Ville gått til politiet og anmeldt dem, samt klagd saken inn til forliksrådet 3
lavsel Skrevet 15. april 2018 Forfatter #16 Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du akseptert å få et rom i leieligheten din fyllt op med andres varer på samme måten? Neppe. Ingen forskjell på om boden din er fyllt til randen av andres ting eller om de fyller opp soverommet ditt. Kontakt Namnsmannen og forhør deg om hvordan du skal håndtere at andre tar seg til rette på din eiendom. Låsen kan du klippe om du har verktøy til å klippe med. Deretter setter du på egen lås og merker boden med privat eiendom, og ditt navn og telefonnummer. Men gjør du dette så kan du neppe regne med å få et godt forhold til butikken. Men her har du et visst ansvar selv for tingenes tilstander. Boder og utrom skal man normalt holde avlåst. Det pleier også stå i vedtektene for gårder, sameier og blokker. Så på en måte har du fått problemer fordi du ikke har påtatt deg vanlig ansvar for din eiendom. Anonymkode: 77780...012 hmm kan da uansett ikke være lov å benytte seg av noen andre sin bod på den måten mtp at de også har satt opp en lås på døren? Det står også navn og telefonnummer til eieren av boden på døren. Gidder ikke ta kontakt med namsmannen ønsker heller ikke at hun skal fjerne varene sine. Vil bare melke denne situasjonen til det maksimale når butikkeieren har driti seg totalt ut, samt i mine øyne brutt norsk lov. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #17 Skrevet 15. april 2018 Jeg hadde klippet låsen, tatt varene til et annet sted også hengt opp en egen lås. Hengt opp skilt på døra om at det er privat område samt kameraovervåkning av døren. Deretter holdt varene som 'gissel' og krevd et stort beløp, men ikke for stort slik at de fremdeles vil ha varene. Se om du kan finne ut ca verdi av varene de har plassert i boden din. Se på det som en forsinkelsesleie med saftige renter. Så, om de vil bruke boden til en senere anleding, hadde jeg krevt langt mer enn 500 kr/mnd! Anonymkode: 7a37d...bb3 1
lavsel Skrevet 15. april 2018 Forfatter #18 Skrevet 15. april 2018 Mener den beste løsningen er å henge opp et maskinskrevet a4 ark der konsekvensene ved å bryte opp døren står klart og tydelig + at boden er tilgjengelig for utleie til 3000 pr mnd. Henger også opp en gigantisk lås som krever mye arbeid å få fjernet. 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #19 Skrevet 15. april 2018 Et radikalt forslag: Start med å snakke med butikksjefen... Anonymkode: 8af79...52e 29
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #20 Skrevet 15. april 2018 Just now, lavsel said: Mener den beste løsningen er å henge opp et maskinskrevet a4 ark der konsekvensene ved å bryte opp døren står klart og tydelig + at boden er tilgjengelig for utleie til 3000 pr mnd. Henger også opp en gigantisk lås som krever mye arbeid å få fjernet. med vinkelkutter er det få låser som er særlig arbeid å fikse. Anonymkode: 4b724...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå