Gå til innhold

Statistisk sett er det en stor sannsynlighet at du profeten Muhammed er en av dine forfedre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.4.2018 den 10.00, Midgard skrev:

Nei, det levde ikke én "mitokondrie Eva" det levde tusenvis. På samme måte så var det ikke én "Adam", det var tusenvis. "Adam" og "Eva" har IKKE samme tidsenhet (de var avskilt i tid) så dette har ingenting med at de fikk barn sammen.

Nei, den nyeste forskningen viser at det finnes faktisk en kvinne og en mann vi alle har gener fra, men jeg er dom jeg skrev enig i at de ikke hadde barn med hverandre. Kan anbefale boken min europeiske familie hvis du er spesielt interessert i folkevandring forskning :)

Anonymkode: 11161...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jesus, det hadde vært råkult, digger han! :) Synd han ikke fikk noen barn :( 

Anonymkode: 8d7b4...16b

Men han hadde flere søsken. Brødrene hans står det visstnok om i skriftene, mens søstrene hans regnet man jo ikke med på den tiden dette ble skrevet, så der er det mer usikkerhet. Jeg regner jo med at disse søsknene fikk barn, så kanskje du deler gener med Jesus likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den nyeste forskningen viser at det finnes faktisk en kvinne og en mann vi alle har gener fra, men jeg er dom jeg skrev enig i at de ikke hadde barn med hverandre. Kan anbefale boken min europeiske familie hvis du er spesielt interessert i folkevandring forskning :)

 

Nei, det er bare tull. Det finner du også ut når du prøver å gi meg link til denne forskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, omarel skrev:

Fordi Han skapte alt og kjenner det gode og det onde.

Det onde (satan) spiser med venstre, går inn med venstre og i dommedagen så får de som har gjort ondt livets bok på sin venstre hånd og de som er verre, bak sin rygg.

De som gjør godt får sin bok på sin høyre hånd, entrer Guds hus med sin høyre hånd, nevner Guds navn (med Guds navn) i deres gjøremål osv. Dette er sendebudenes og profetens (Abrahams, Moses, Jesus, Mohammads mm.) vei osv. Slik gjorde de og de følger vi.

Det har også med beskyttelse og følge fra demonenes dimensjon, djinner. De onde som vil skade menneske jakter alltd på de som deres vesen ikke har lys fra Gud og følge med engler. De som har følge med engler er de som lever rettskaffent, fromhet, åndelig renhet og i tilbedelse.

Tilbedelse i islam er ikke bare å be, det har noe med effekten av ord og handlinger i dette og neste liv med mer.

Dette minner meg om bøker jeg leser for små barn, kampen mellom det gode og det onde, magi, og alt ender bra tilslutt, den slemme får sin straff og den snille vinner :) . Slike temaer treffer noe dypt psykologisk i oss.

Anonymkode: 8d7b4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette minner meg om bøker jeg leser for små barn, kampen mellom det gode og det onde, magi, og alt ender bra tilslutt, den slemme får sin straff og den snille vinner :) . Slike temaer treffer noe dypt psykologisk i oss.

Anonymkode: 8d7b4...16b

Alt som du ikke ser er vel fantasi virker det som, sånt sett er livet etter døden også en fantasi for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, omarel skrev:

Alt som du ikke ser er vel fantasi virker det som, sånt sett er livet etter døden også en fantasi for deg?

Livet etter døden, det skal bli spennende å se hva som skjer :) .Kanskje det bare blir en ikke-eksistens, eller kanskje vi blir født et helt annet sted på denne kloden, og starter livet på nytt igjen som et nyfødt barn, altså en evig sirkel av gjenfødelse og død, eller kanskje man kommer til Paradis eller det motsatte. Spennende å tenke på, men det er bare de døde som har svaret.

Anonymkode: 8d7b4...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For oss som bor i norge, Sverige og Danmark er det ikke så stor sannsynlighet som at vi er etterkommere etter profeten Muhammed, men de aller fleste av oss deler samme opphav. 

Etterkommere etter denne fyren, endte opp i disse områdene. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gaius_Julius_Alexio han er også en av forfedrene til Muhammed.

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 17.46, Commander skrev:

Huneren Attila hadde mer enn 1000 barn har man regnet seg frem til vha DNA testing i Asia. Dvs de har kommet frem til at veldig mange har samme stamfar og Attila var den mektigske mannen i perioden disse barna kom til verden. Stor sjangse for at at finnes deler av en mongolsk barbar og.....:)

Det er ikke Djengis Khan du sikter til her da?

Attila ble sannsynligvis født i Europa og tilbragte nok hele, eller i det minste mesteparten av, livet sitt i Europa. Etterkommerne hans er nok først og fremst å finne blant Europas befolkning, selv om hans opphav antakelig var blant nomadefolk i Sibir. Så vidt jeg har forstått er det lite man vet med sikkerhet om Attila, om både hans opphav og hans etterkommere. Attila etterlot seg sikkert en drøss med (løs)unger rundt omkring Europa sånn som han herjet. Men det er gjerne Djengis Khan som trekkes fram som forfar for store deler av Asias befolkning. I motsetning til Attila etterlot Djengis Khan seg et imperie med dynastier omkring Asia som sprang ut fra barna han etterlot seg. I tillegg hadde han sikkert også en skokk med unger han ikke visste om.

Endret av Klossmajor
rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klossmajor skrev:

Det er ikke Djengis Khan du sikter til her da?

Attila ble sannsynligvis født i Europa og tilbragte nok hele eller i det minste mesteparten av livet sitt i Europa. Etterkommerne hans er nok først og fremst og finne blant Europas befolkning, selv om hans opphav antakelig var blant nomadefolk i Sibir. Så vidt jeg har forstått er det lite man vet med sikkerhet om Attilas, om både hans opphav og hans etterkommere. Attila etterlot seg sikkert en drøss med (løs)unger rundt omkring Europa sånn som han herjet. Men det er gjerne Djengis Khan som trekkes fram som forfar for store deler av Asias befolkning. I motsetning til Attila etterlot Djengis Khan etterlot seg et imperie med dynastier omkring Asia som sprang ut fra barna han etterlot seg. I tillegg hadde han sikkert en skokk med unger han ikke visste om.

Du har selvsagt helt rett....husket feil fyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har forfedre fra Frankrike, Nederland eller Tyskland ( vest Europa), er Charlemagne (konge) en av dine forfedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/15/2018 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Dette er et faktum enten du liker det eller ikke. 

Anonymkode: e7ca8...b1b

Hvor er dokumentasjonen?

On 4/16/2018 at 7:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jesus, det hadde vært råkult, digger han! :) Synd han ikke fikk noen barn :( 

Anonymkode: 8d7b4...16b

Jeg digger også Jesus. :) Det finnes legender om at han hadde egen familie, og at etterkommere har flyttet til Europa.

On 4/17/2018 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke forstå at en allmektig Gud som styrer over alt som eksisterer ( tenk på hvor gigantisk universet er ) , skal bry seg over noe så bagatellmessig som kjønnet på et menneske. Og hvorfor skal denne allmektige Gud bry seg om hvilken fot man går inn i et rom med ( høyre eller venstre fot ) ?

Anonymkode: 8d7b4...16b

Eller hårfrisyrer og hva vi har på hodet. Eller hvordan vi blander matvarer eller tekstiler. Hva vi gjør på hvilken ukedag. Og så videre. Gud brukes som alibi for en drøss med påbud som menn har tenkt ut, for å sikre seg selv jordisk makt.

Anonymkode: 224ec...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 10.45, Midgard skrev:

Nei, det er bare tull. Det finner du også ut når du prøver å gi meg link til denne forskningen.

Google er din venn, tom wiki har fått med seg dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, pautina skrev:

Google er din venn, tom wiki har fått med seg dette ;)

Så synd du ikke fant dem da.

Hvorfor i alle dager skal jeg liksom ta deg på ordet for det. Gi meg linkene til hvor disse forskerene skriver dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Midgard skrev:

Så synd du ikke fant dem da.

Hvorfor i alle dager skal jeg liksom ta deg på ordet for det. Gi meg linkene til hvor disse forskerene skriver dette. 

Hele slike forskningsrapporter ligger ikke på nett, men her er noen korte populærvitenskapelige sammendrag som viser at det begynner å bli den mest aksepterte teorien i dag.

http://www.norwaydna.no/mtdna/mtdna-haplogrupper/

https://sml.snl.no/mitokondrie-Eva

http://aktuelnaturvidenskab.dk/fileadmin/Aktuel_Naturvidenskab/tema/an3-2001pka2.pdf

 

og noen har selvsagt begynt å utfordre det, spennende hva de finner :

https://forskning.no/dna-evolusjon-genteknologi/2008/02/slurvefeil-i-genforskningen

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pautina skrev:

Hele slike forskningsrapporter ligger ikke på nett

ALLE seriøse forskningsrapporter fra de siste 20-30år (minst) ligger på nett. Se f.eks www.pubmed.com

De tre første linkene er av relativt liten verdi. Men se litt på den som nevner haplogrupper. OM det taes utgangspunkt i at alle mennesker stammer ut fra en og samme haplogrupe har du den mitokondrielle Eva. Det altså ikke snakk om en person pr se. med en gruppe kvinner med samme type mitokondrie. Klikker du videre på link her kommer du til wikipedia med dette sitatet:

"Även om hon döpts efter bibelns Eva, var den mitokondriska Evan inte den enda kvinnan i sin generation."

Dette sitatet er f.eks hentet DIREKTE fra en av DINE linker (min uthevelse):

"Der har været mange misforståelser, især i den populære presse, omkring “Eva-begrebet”. Mitokondrie-Eva er således blevet sammenlignet med den bibelske, hvilket har givet anledning til den udbredte misforståelse, at vi alle nedstammer fra ét og kun ét individ."

Utfordrer artikkelen din er fra 2003, altså den er 15år gammel. Langt eldre enn flere av de andre linkene dine, så begynt å utfordre er vel ikke dekkende. Dessuten så ligger ikke utfordringen i om de menes ett individ eller ikke.

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Så en kjerring i koranen fødte mer enn 1000 barn? 

En kvinne et kanskje fruktbar i 25år. Så da fødte hun 40 i året hvor alle skal hver fir seg vært 9mnd i magen? 

Der rakner det for meg. Er det faktisk noen som kjøper dette og tror på den religionen? Hva annet totalt usannsynlig står i den boka? Er den skrevet av en 5åring?

Anonymkode: 85a3a...aa1

De pleide visst å føde 'dobbelt opp' den gang(Minimum tvillinger) og barna kom både ut av fitta og rompa,samtidig..Så JA,kjerringa i koranen kan ha født 1000 stk..

Og NEI,koranen er skrevet av Allah..HELT SIKKERT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket

Altså, for å ta tråden tilbake til utgangspunktet, så er det nok usannsynlig at Muḥammad ibn ʿAbdullāh kan regnes som en forfader for nordmenn. ibn ʿAbdullāh ble født helt på slutten av den store folkevandringen som omhandlet migrasjon til og innenfor Europa. Det som i dag er Norge var allerede bosatt med faste bosetninger i vid skala før ibn ʿAbdullāh startet å lage barn. Så å kalle han en forfader til nordmenn er ikke bare feilaktig, det er rett og slett dumskap.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tyrk40 skrev:

De pleide visst å føde 'dobbelt opp' den gang(Minimum tvillinger) og barna kom både ut av fitta og rompa,samtidig..Så JA,kjerringa i koranen kan ha født 1000 stk..

Og NEI,koranen er skrevet av Allah..HELT SIKKERT...

Tvilsomt at du er har vært muslim ja, det er sikkert! 

Anonymkode: b022a...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...