AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #1 Del Skrevet 14. april 2018 Hei, jeg og noen venner skal ta båtene våre ut til en øy neste helg. Der skal vi drikke og kose oss. Vi skal også sove over der, så jeg lurte på om dere kan komme med en liste over ting jeg bør trenge eller må ha med meg. Jeg er foresten en 18 år gammel jente. Takk for svar;) Anonymkode: a5cb4...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #2 Del Skrevet 14. april 2018 Skal dere sove i telt, så trenger dere soveposer og liggeunderlag bl.a. Anonymkode: 90f4a...c63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 14. april 2018 #3 Del Skrevet 14. april 2018 Sovepose, liggeunderlag, telt, ullundertøy, varme klær, lue+hansker (kaldt om kvelden/natten), vann, ordentlig mat mtp. at dere skal drikke, solkrem, toalettsaker. Utstyr til å lage bål evt. engangsgrill om dere skal grille. Ellers sørge for å ikke drikke for mye. Det kan ende dårlig hvis man blir for full på en øy med vann rundt...Husk også at vannet er kaldere enn man tror selv om det er sol og varmt vær. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #4 Del Skrevet 14. april 2018 Førstehjelpssaker Mat Noe å tilberede maten på Bestikk o.l. Vann Varme klær Ekstra klesskift tillegg til mye annet. Anonymkode: 90f4a...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 14. april 2018 #5 Del Skrevet 14. april 2018 Hodelykt, toalettpapir, vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #6 Del Skrevet 14. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg og noen venner skal ta båtene våre ut til en øy neste helg. Der skal vi drikke og kose oss. Vi skal også sove over der, så jeg lurte på om dere kan komme med en liste over ting jeg bør trenge eller må ha med meg. Jeg er foresten en 18 år gammel jente. Takk for svar;) Anonymkode: a5cb4...d7a Det beste er om dere planlegger sammen, hva dere skal ha med og hvem som tar med felles ting (i tillegg til at alle tar med det de selv trenger av klær, mat, soveposer osv). (Felles ting er ting dere kan dele på, som feks førstehjelpsutstyr, grill, ved, telt osv). Jeg ville tatt et planleggingsmøte sammen med de andre Anonymkode: 90f4a...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #7 Del Skrevet 14. april 2018 Her finner du pakkelister https://www.dnt.no/pakkeliste/ (Dette er for fjellet, men allikevel finner du gode tips om hva du trenger). Anonymkode: 90f4a...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2018 #8 Del Skrevet 14. april 2018 Husk at det kan bli både kaldt og vått, så jeg ville tatt med regntøy, ulllue, ullvotter, ullsokker, ulllongs og ullgenser, i tillegg til klesskift og alt det andre du trenger å ha med. Skal dere sove i telt? Anonymkode: 90f4a...c63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotehodet Skrevet 14. april 2018 #9 Del Skrevet 14. april 2018 Kondomer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 14. april 2018 #10 Del Skrevet 14. april 2018 Det viktigste er å ha nok å drikke på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitral Skrevet 14. april 2018 #11 Del Skrevet 14. april 2018 Ullundertøy. Og tre ganger så mange par varme sokker enn du i utgangspunktet hadde tenkt å pakke 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #12 Del Skrevet 15. april 2018 Husk å ha med nok vann til å drikke. En og en halv liter per person per døgn er minimum. Varme klær er viktig. Det blir kaldt om kvelden, og når man er full er man ekstra utsatt for nedkjøling. 18åringer pleier ikke å ha tid til å bli forkjølet på denne tiden av året. Dopapir. Ha med tørt skift, i tilfelle uplanlagt bad. Det innføres nå forbud mot ild enkelte steder i landet grunnet gressbrannfare. Finn ut om det gjelder øya dere skal til, og tilpass planene etter det. Grill i fjæra er f.eks mye bedre enn bål. Anonymkode: 9154a...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #13 Del Skrevet 16. april 2018 Husk på følgende: "Det er i tidsrommet 15. april til 15. september forbudt å gjøre opp ild i eller i nærheten av skog og annen utmark uten tillatelse fra kommunen" - sakset fra allemannsretten. Vær forsiktig med bål selv i fjæren dersom det er vind, det er utrolig tørt mange steder nå. Redningsvest. Ha med nok drikke(vann) og mat, spesielt med tanke på at dere planlegger å drikke alkohol. Nok varme klær - sjekk værmeldingen på forhånd (ull innerst og som mellomlag, vindtett ytterst). Sovepose/liggeunderlag/evt telt. Våtservietter/håndduk/toalettsaker. Ved/engangsgrill/opptenning. Dopapir. Og du - husk å pakke med dere alt av søppel og tomflasker når dere drar hjem igjen. Området skal se minst like bra ut som da dere kom (og hvis det ligger plast/søppel i fjæren, ha gjerne med poser og plukk opp litt ekstra). God tur! Anonymkode: 22244...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå