Gå til innhold

Drikke på en øy? Pakking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen venner skal ta båtene våre ut til en øy neste helg. Der skal vi drikke og kose oss. Vi skal også sove over der, så jeg lurte på om dere kan komme med en liste over ting jeg bør trenge eller må ha med meg. Jeg er foresten en 18 år gammel jente.

Takk for svar;)

Anonymkode: a5cb4...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dere sove i telt, så trenger dere soveposer og liggeunderlag bl.a.

Anonymkode: 90f4a...c63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovepose, liggeunderlag, telt, ullundertøy, varme klær, lue+hansker (kaldt om kvelden/natten), vann, ordentlig mat mtp. at dere skal drikke, solkrem, toalettsaker. Utstyr til å lage bål evt. engangsgrill om dere skal grille. 
Ellers sørge for å ikke drikke for mye. Det kan ende dårlig hvis man blir for full på en øy med vann rundt...Husk også at vannet er kaldere enn man tror selv om det er sol og varmt vær.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstehjelpssaker
Mat
Noe å tilberede maten på
Bestikk o.l.
Vann
Varme klær
Ekstra klesskift

tillegg til mye annet.

Anonymkode: 90f4a...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg og noen venner skal ta båtene våre ut til en øy neste helg. Der skal vi drikke og kose oss. Vi skal også sove over der, så jeg lurte på om dere kan komme med en liste over ting jeg bør trenge eller må ha med meg. Jeg er foresten en 18 år gammel jente.

Takk for svar;)

Anonymkode: a5cb4...d7a

Det beste er om dere planlegger sammen, hva dere skal ha med  og hvem som tar med felles ting (i tillegg til at alle  tar med det de selv trenger av klær, mat,  soveposer osv). (Felles ting er ting dere kan dele på, som feks førstehjelpsutstyr, grill, ved, telt osv). Jeg ville tatt  et planleggingsmøte sammen med de andre :) 

Anonymkode: 90f4a...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det kan bli både kaldt og vått, så jeg ville tatt med regntøy, ulllue, ullvotter, ullsokker, ulllongs og ullgenser, i tillegg til klesskift og alt det andre du trenger å ha med. 

Skal dere sove i telt?

Anonymkode: 90f4a...c63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy. Og tre ganger så mange par varme sokker enn du i utgangspunktet hadde tenkt å pakke 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ha med nok vann til å drikke. En og en halv liter per person per døgn er minimum.

Varme klær er viktig. Det blir kaldt om kvelden, og når man er full er man ekstra utsatt for nedkjøling. 18åringer pleier ikke å ha tid til å bli forkjølet på denne tiden av året.

Dopapir. 

Ha med tørt skift, i tilfelle uplanlagt bad.

Det innføres nå forbud mot ild enkelte steder i landet grunnet gressbrannfare. Finn ut om det gjelder øya dere skal til, og tilpass planene etter det. Grill i fjæra er f.eks mye bedre enn bål. 

Anonymkode: 9154a...f74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på følgende: "Det er i tidsrommet 15. april til 15. september forbudt å gjøre opp ild i eller i nærheten av skog og annen utmark uten tillatelse fra kommunen" - sakset fra allemannsretten. Vær forsiktig med bål selv i fjæren dersom det er vind, det er utrolig tørt mange steder nå. 

Redningsvest. Ha med nok drikke(vann) og mat, spesielt med tanke på at dere planlegger å drikke alkohol. Nok varme klær - sjekk værmeldingen på forhånd (ull innerst og som mellomlag, vindtett ytterst). Sovepose/liggeunderlag/evt telt. Våtservietter/håndduk/toalettsaker. Ved/engangsgrill/opptenning. Dopapir. 

 

Og du - husk å pakke med dere alt av søppel og tomflasker når dere drar hjem igjen. :)  Området skal se minst like bra ut som da dere kom (og hvis det ligger plast/søppel i fjæren, ha gjerne med poser og plukk opp litt ekstra). God tur! 

Anonymkode: 22244...38e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...