Gå til innhold

Nye detaljer i Skei Grande-saken offentliggjøres i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, MonsIvar said:

Fint at du er ærlig da. Da trenger vel ikke han du svarer å "dikte opp en reaksjon" kanskje.

Det er jo det jeg sier jeg også. Han trenger ikke dikte opp andres reaksjoner på tenkte scenarioer. Men det er jo nesten noe du må ta opp med han og ikke meg for jeg kan jo ikke bestemme hva han skal gjøre og ikke gjøre. 

Anonymkode: 8689c...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg sier jeg også. Han trenger ikke dikte opp andres reaksjoner på tenkte scenarioer. Men det er jo nesten noe du må ta opp med han og ikke meg for jeg kan jo ikke bestemme hva han skal gjøre og ikke gjøre. 

Anonymkode: 8689c...d9f

Tåpelig forsøk på unnaroing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, MonsIvar said:

Tåpelig forsøk på unnaroing.

Det er ikke jeg som bare slår fast noe som "tåpelig" og "unnaroing" uten noen argumenter.  Men for all del.......

Anonymkode: 8689c...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jeg som bare slår fast noe som "tåpelig" og "unnaroing" uten noen argumenter.  Men for all del.......

Anonymkode: 8689c...d9f

Argumentene gir seg selv. Det er bare å lese de aktuelle innleggene. Har såpass tiltro til leseres intelligens at jeg ikke fornærmer dem ved å dissektere det opplagte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Se for deg Bjarne Håkon Hanssen, en 17 år gammel jente og kornåker. Feministene ville marsjert mot stortinget med fakler og høygafler!

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig hvor lett Grande slipper unna iforhold til mannlige politikere.

Anonymkode: a6bc1...1c9

Hvilke da? Venter spent på sammenlignbare eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har iallefall flere større nettaviser også skrevet om denne saken. Da Resett.no først omtalte denne hendelsen, så var det jo INGEN andre journalister som skrev noe om dette. Det skulle jo tydeligvis ties i hjel. 

I tillegg ble flere forsøk på å opprette tråder (for eksempel her på Kvinneguiden) slettet på grunn av "Spekulasjoner" temmelig kjapt etter at de trådene ble opprettet...

Anonymkode: 9c71a...ca9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg reagerer på denne saken på akkurat samme måten som jeg ville gjort hvis kjønnene var omvendt - med vantro. Når det nå kommer enda flere opplysninger, til dels helt groteske, så kan jeg ikke tro at Erna må ha vært fullt oppdatert i saken da hun utnevnte Trine til kulturminister. 

I denne saken vil det jo være flere som har vært til stede, og som kan komme til å prate etterhvert. 

Når du er stortingsrepresentant, så har du et særlig ansvar 24/7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Leifern said:

Som hva? Her er det faktisk Resett som har vært nærmest sannheten. En rekke kommentarer omtalte jo alt dette som «usanne rykter». Resett har vel aldri hevdet at dette var en voldtekt, for øvrig.

Hvem omtalte dette som usanne rykter? Jeg vet mange som mente dette var privat og ikke noe som hadde plass i offentligheten. Jeg vet ikke om noen som påsto det var løgn.

Anonymkode: f4636...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mens du hadde heiet på Bjarne og sagt han var en hedersmann .  Man får naturligvis den vinklingen man vil om man skal dikte opp andres reaksjoner på tenkte scenarioer. 

Anonymkode: 8689c...d9f

Selvsagt ville jeg ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem omtalte dette som usanne rykter? Jeg vet mange som mente dette var privat og ikke noe som hadde plass i offentligheten. Jeg vet ikke om noen som påsto det var løgn.

Anonymkode: f4636...b95

Tja, Gunnar Stavrum hadde en fin en, han kan sikkert komme unna med at det kun var rykter om overgrep han siktet til. Men siste er jo at gutten i saken slett ikke utelukker at det kan ha vært en passende beskrivelse.

https://m.nettavisen.no/meninger/gunnarstavrum/stygge-og-usanne-rykter-mot-trine-skei-grande/3423406867.html

Itromsø sin var ikke noe mer imponerende/

https://www.itromso.no/meninger/leder/2018/01/18/«Hvorfor-var-dere-så-feige-at-dere-ikke-publiserte-Skei-Grande-saken»-15929338.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, jabx skrev:

Kilde?

Trenger du kilde når du blir bedt om å forestille deg noe? 🙄😂🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde det vært en eldre mann og en ungjente hadde jeg nok hevet ett øyenbryn men fortsatt ikke syntes det var en offentlig sak.

Anonymkode: f4636...b95

 

4 hours ago, GiftMann38 said:

Se for deg Bjarne Håkon Hanssen, en 17 år gammel jente og kornåker. Feministene ville marsjert mot stortinget med fakler og høygafler!

 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Merkelig hvor lett Grande slipper unna iforhold til mannlige politikere.

Anonymkode: a6bc1...1c9

 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

 Og Grande skal visst også ha tafset flere forskjellige menn i skrittet.

 Dersom en mannlig politiker hadde holdt på sånn, så ville han sannsynligvis fåtr sparken tvert...

Anonymkode: 9c71a...ca9

Dere misfortår kjønnsforskjellene i denne saken helt. Tror dere virkelig det ikke finnes norske mannlige politikere som har hatt frivillig seksuell kontakt med unge kvinner? Selvsat finnes det. Men de mennene omtales ikke engag. Det er DET som er den virkelige kjønnsforskjellen, er du mann så kan du lett ha frivillig seksuelle forhold uten at mediene skriver om det, eller kanskje vet omd et engang. 

 

Det er ikke bare kvinner som forsvarer Grande. Jeg forsvarer henne rett og slett fordi hun hadde frivillig sex med en lovlig sengepartner under private omstendigheter. Det må man jo neste få lov til å ha i Norge, eller burde vi alle bures inne fordi vi har frivillige sexpartnere, og tar de med i en blomstereng?

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det syntes hun, sammen med mange andre kvinner i sin desperasjon etter å forsvare Grande kun fordi hun er kvinne og ikke mann. Hadde han vært en mann så hadde de tatt helt av slik man så i sakene med Giske og lignende, men at det ikke er likestilling i behandlingen mellom kjønnene er ganske tydelig.

Anonymkode: aac48...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er beskrevet så var det ikke voldtekt. Det er veldig mange jenter (og gutter) som har angret på frivillig sex forholdsvis raskt etterpå. At man angrer gjør det ikke til voldtekt eller overgrep.

Anonymkode: f4636...b95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, Overrasket skrev:

 

 

 

Dere misfortår kjønnsforskjellene i denne saken helt. Tror dere virkelig det ikke finnes norske mannlige politikere som har hatt frivillig seksuell kontakt med unge kvinner? Selvsat finnes det. Men de mennene omtales ikke engag. Det er DET som er den virkelige kjønnsforskjellen, er du mann så kan du lett ha frivillig seksuelle forhold uten at mediene skriver om det, eller kanskje vet omd et engang. 

 

Det er ikke bare kvinner som forsvarer Grande. Jeg forsvarer henne rett og slett fordi hun hadde frivillig sex med en lovlig sengepartner under private omstendigheter. Det må man jo neste få lov til å ha i Norge, eller burde vi alle bures inne fordi vi har frivillige sexpartnere, og tar de med i en blomstereng?

Selv om gutten var rett over den seksuelle lav alder så var han dog en mindreårig tenårings gutt. Og moralsk sett så  er det umoralskt og stygt av modne mennesker som er dobbelt så gamle og lure og utnytte  tenåringer til å ha sex med dem. Uten å bry seg om konsekvensene eller skadene det kan påfører dem ! .

Anonymkode: 62323...774

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og innlegg med innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overrasket skrev:

Dere misfortår kjønnsforskjellene i denne saken helt. Tror dere virkelig det ikke finnes norske mannlige politikere som har hatt frivillig seksuell kontakt med unge kvinner? Selvsat finnes det. Men de mennene omtales ikke engag.

Sant det. Søviksnes-saken feks var det jo nesten ingenting snakk om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Overrasket skrev:

Dere misfortår kjønnsforskjellene i denne saken helt. Tror dere virkelig det ikke finnes norske mannlige politikere som har hatt frivillig seksuell kontakt med unge kvinner? Selvsat finnes det. Men de mennene omtales ikke engag. Det er DET som er den virkelige kjønnsforskjellen, er du mann så kan du lett ha frivillig seksuelle forhold uten at mediene skriver om det, eller kanskje vet omd et engang. 

Jada. Og Søviksnes saken, Giske saken, Hoksrud saken, osv. eksisterer ikke...

Anonymkode: 70ba9...b6b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...