Gå til innhold

Diesel er og har alltid vært et latterlig drivstoff

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dagens gode gjerning:

På vei til sushi-henting i dag havner jeg bak en Audi A3 2.0 tdi (trolig litt tunet). Den gir jernet og utklasser en A3 1.6 som lå ved siden av han. Jeg tenkte jeg skulle sette ham på plass og det røk svart av eksosen(e) hans.

Det gikk lett som en lek å plassere ham der diesel hører hjemme med min 3 liters bensinsekser, nemlig bakerst i køen.

Barnslig, men jeg håper virkelig aldri jeg blir for voksen til dette :-) Orker ikke dieselsot på panseret!

Kommentarer?

Anonymkode: 5a69f...c1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagens gode gjerning:

På vei til sushi-henting i dag havner jeg bak en Audi A3 2.0 tdi (trolig litt tunet). Den gir jernet og utklasser en A3 1.6 som lå ved siden av han. Jeg tenkte jeg skulle sette ham på plass og det røk svart av eksosen(e) hans.

Det gikk lett som en lek å plassere ham der diesel hører hjemme med min 3 liters bensinsekser, nemlig bakerst i køen.

Barnslig, men jeg håper virkelig aldri jeg blir for voksen til dette :-) Orker ikke dieselsot på panseret!

Kommentarer?

Hva var den gode gjerningen i det du gjorde? Du virker mer som å være patetisk! Det du ikke vet er at du mest sannsynlig var den som forurensa mest.....

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, tdm900 skrev:

Hva var den gode gjerningen i det du gjorde? Du virker mer som å være patetisk! Det du ikke vet er at du mest sannsynlig var den som forurensa mest.....

Å få disse dieselrakleverk-tullingene med doble eksospotter (hører ikke hjemme i dieseldrevne biler) til å skjønne at det er bensin som er tingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få disse dieselrakleverk-tullingene med doble eksospotter (hører ikke hjemme i dieseldrevne biler) til å skjønne at det er bensin som er tingen.

Kanskje du skulle bli voksen før du uttaler deg om noe som helst? Slik fjortis holdinig har jeg ikke noe til overs for!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo bilen din større motor enn de fleste vanlige personbiler. En bil med 1,6 liter dieselmotor kjører forbi en tilsvarende med bensinmotor. I tillegg er diesel billigere :)

Anonymkode: b7443...9d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo bilen din større motor enn de fleste vanlige personbiler. En bil med 1,6 liter dieselmotor kjører forbi en tilsvarende med bensinmotor. I tillegg er diesel billigere :)

Anonymkode: b7443...9d0

1,6 liter diesel er ikke nødvendigvis raskere enn en tilsvarende bensinmotor, nei. 1,6 liters bensin er sjelden, 1,4 og 1,8 langt mer vanlig.

Men har du hørt lyden av en dieselfirer? Som en traktor! Finnes ikke noe sportslig med det, så sportslig styling på slike biler blir for dumt. Og så dauer motorene når de kommer opp i 4000 omdreininger, helt latterlig.

Ja, det er billigere, på samme måte som MUK-pølser er billigere enn indrefilet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, tdm900 skrev:

Kanskje du skulle bli voksen før du uttaler deg om noe som helst? Slik fjortis holdinig har jeg ikke noe til overs for!

Hva er fjortis med å konstatere at det er bensin som er tingen til litt sportslige biler?

En i gata har kjøpt seg en Audi A5. Pen bil, men holdt på å keepere av latter/oppgitthet da jeg så «TDI» bakpå første gang jeg så den, og enda mer da jeg hørte raklingen første gang jeg så den bli parkert. Blir nok tøft å få solgt videre når den tid kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er fjortis med å konstatere at det er bensin som er tingen til litt sportslige biler?

En i gata har kjøpt seg en Audi A5. Pen bil, men holdt på å keepere av latter/oppgitthet da jeg så «TDI» bakpå første gang jeg så den, og enda mer da jeg hørte raklingen første gang jeg så den bli parkert. Blir nok tøft å få solgt videre når den tid kommer.

Virker som en smart kar du.....not

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å si noe mer, skjønner at det er helt tomt et sted hos deg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

9 minutter siden, tdm900 skrev:

Du trenger ikke å si noe mer, skjønner at det er helt tomt et sted hos deg!

Hardtslående argumenter, må jeg si. At jeg har råd til en skikkelig sportsbil, noe du neppe har, henger nok sammen med hvem som har mest å rutte med, både økonomisk og når det kommer til hjernekapasitet.

For øvrig er dieselandelen i nybilsalget nå rundt 15 %. Diesel nærmer seg nå oppslutningen til Senterpartiet. Det er jo typisk de som er de naturlige kundene der (traktorer osv). Et stykke opp til da diesel lå på over 70 %, etter at SV og Kristin Halvorsen gikk ut og anbefalte det, sørget for avgiftsreduksjoner for faenskapen osv., av en eller annen uforståelig grunn.

http://m.side3.no/motor/norges-fremste-bilekspert-gir-sv-skylden-for-dieselproblemene-i-norge/3423141277.html

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, ferdig skrev:

Virker som en smart kar du.....not

Smartere enn deg, garantert! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hardtslående argumenter, må jeg si. At jeg har råd til en skikkelig sportsbil, noe du neppe har, henger nok sammen med hvem som har mest å rutte med, både økonomisk og når det kommer til hjernekapasitet.

For øvrig er dieselandelen i nybilsalget nå rundt 15 %. Diesel nærmer seg nå oppslutningen til Senterpartiet. Det er jo typisk de som er de naturlige kundene der (traktorer osv). Et stykke opp til da diesel lå på over 70 %, etter at SV og Kristin Halvorsen gikk ut og anbefalte det, sørget for avgiftsreduksjoner for faenskapen osv., av en eller annen uforståelig grunn.

http://m.side3.no/motor/norges-fremste-bilekspert-gir-sv-skylden-for-dieselproblemene-i-norge/3423141277.html

Når det gjelder hjernekapasitet, har ikke det noe å si med hvilken type bil man kjøper! Når det gjelder valget av bil, med dertilhørende motorisering, har det med praktisk tankegang og sunn fornuft å gjøre! 

Du kommer ikke noe fortere fram med en bensinmotor på 400hk, mot en diesel på 90hk. For der er det noe som kalles fartsgrenser som holder for det sløseriet med å bruke mye penger på som egentlig er helt bortkasta! 

Det prøver å overbevise meg om, er at DITT valg det mest fornuftige, men det er og der du går skoene av deg! 

Og dessuten så forurenser du noe utrolig mye mer med partikkelutslipp med dagens moderne bensinmotor med direkte innsprøtning, for den har neppe noe partikkelfilter den heller, enda🤣😂🤣😂 Pluss mye mer Co2!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

feil. liker diesel mye bedre, da det er billigere og jeg kommer myyye lengre enn med en motor som går på bensin. dessuten har dieselmotorer penere lyder og lukter bedre, har ikke merket noe til eksos eller avgass nesten fra min bil eller stort sett dieselbiler jeg har vært borti. så skjønner ikke hvorfor folk klikker når du står på tomgang med diesel eller dieselforbud, dessuten kjører man alltid på høyere gir med dieselbiler som gir mindre utslipp. 

Anonymkode: 6ff33...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 10.4.2018 den 11.19, tdm900 skrev:

Når det gjelder hjernekapasitet, har ikke det noe å si med hvilken type bil man kjøper! Når det gjelder valget av bil, med dertilhørende motorisering, har det med praktisk tankegang og sunn fornuft å gjøre! 

Du kommer ikke noe fortere fram med en bensinmotor på 400hk, mot en diesel på 90hk. For der er det noe som kalles fartsgrenser som holder for det sløseriet med å bruke mye penger på som egentlig er helt bortkasta! 

Det prøver å overbevise meg om, er at DITT valg det mest fornuftige, men det er og der du går skoene av deg! 

Og dessuten så forurenser du noe utrolig mye mer med partikkelutslipp med dagens moderne bensinmotor med direkte innsprøtning, for den har neppe noe partikkelfilter den heller, enda🤣😂🤣😂 Pluss mye mer Co2!!

Her var det mye vås!

Selvsagt kommer man fortere fram. Mye enklere og tryggere forbikjøringer, uten at man nødvendigvis vil få bøter selv om politiet skulle dukke opp.

At du mener bensin forurenser mer enn diesel er jo til å le seg skakk. Diesel er det verste som er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 12.4.2018 den 23.37, AnonymBruker skrev:

feil. liker diesel mye bedre, da det er billigere og jeg kommer myyye lengre enn med en motor som går på bensin. dessuten har dieselmotorer penere lyder og lukter bedre, har ikke merket noe til eksos eller avgass nesten fra min bil eller stort sett dieselbiler jeg har vært borti. så skjønner ikke hvorfor folk klikker når du står på tomgang med diesel eller dieselforbud, dessuten kjører man alltid på høyere gir med dieselbiler som gir mindre utslipp. 

Anonymkode: 6ff33...69b

Feil fordi du liker diesel bedre, ja. God faglig begrunnelse.

Dieselbiler har ikke høyere gir enn bensinbiler, for øvrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2018 den 19.34, AnonymBruker skrev:

Dagens gode gjerning:

Kommentarer?

Latterlig med folk som desperat skal presse seg forbi andre på veien. Dere skaper farlige situasjoner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye vås!

Selvsagt kommer man fortere fram. Mye enklere og tryggere forbikjøringer, uten at man nødvendigvis vil få bøter selv om politiet skulle dukke opp.

At du mener bensin forurenser mer enn diesel er jo til å le seg skakk. Diesel er det verste som er.

Hadde du bare visst om selv, hvor latterlig du er😂😂😂😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lothlorien- skrev:

Latterlig med folk som desperat skal presse seg forbi andre på veien. Dere skaper farlige situasjoner.

Du må ha lest feil. Som jeg skrev gikk det lett som en lek å passere ham, nettopp fordi jeg har kraftig motor. Det er langt tryggere å få forbikjøringen unnagjort på null komma svisj enn å bruke haugevis av tid gjennnom å sakte dra seg forbi med en mindre dieselmotor. Sistnevnte er direkte trafikkfarlig på store deler av veinettet her i landet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...