Gå til innhold

Hva snakker dere om i "bli kjent fasen" (nettdating)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av Tinder-tråden om jenter som gir lite, hva snakker dere om når dere chatter med nye folk på slike datingsider?

Jeg har nylig laget meg en profil på et slikt sted og har chattet med noen få, men synes det er kjempevanskelig å finne på noe å snakke om. Jeg prøver å være "på" og stiller en del spørsmål for å bli kjent og holde samtalen i gang (jeg er dame), men synes det blir litt jobbintervju-aktiv. Jeg synes det er vanskelig å være morsom når alt er skriftlig og vil ikke virke som om jeg spørrer og graver om alt mulig heller.

Jeg har nå f.eks en jeg har chattet med flere kvelder. Han tok kontakt først og har stilt noen spørsmål, men det er mest jeg som holder samtalen i gang. Etter vi har sagt "god natt" en kveld, er det han som tar opp tråden neste kveld, med et kort "hei" og kanskje et spørsmål om hva jeg gjør/hvordan dagen har vært, men etter det svarer han stort sett bare på mine spørsmål uten å stille spørsmål tilbake. Frustrerende...

Noen tips? Er det bare å gi opp fyren eller hva skal til?

Anonymkode: 4642c...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av Tinder-tråden om jenter som gir lite, hva snakker dere om når dere chatter med nye folk på slike datingsider?

Jeg har nylig laget meg en profil på et slikt sted og har chattet med noen få, men synes det er kjempevanskelig å finne på noe å snakke om. Jeg prøver å være "på" og stiller en del spørsmål for å bli kjent og holde samtalen i gang (jeg er dame), men synes det blir litt jobbintervju-aktiv. Jeg synes det er vanskelig å være morsom når alt er skriftlig og vil ikke virke som om jeg spørrer og graver om alt mulig heller.

Jeg har nå f.eks en jeg har chattet med flere kvelder. Han tok kontakt først og har stilt noen spørsmål, men det er mest jeg som holder samtalen i gang. Etter vi har sagt "god natt" en kveld, er det han som tar opp tråden neste kveld, med et kort "hei" og kanskje et spørsmål om hva jeg gjør/hvordan dagen har vært, men etter det svarer han stort sett bare på mine spørsmål uten å stille spørsmål tilbake. Frustrerende...

Noen tips? Er det bare å gi opp fyren eller hva skal til?

Anonymkode: 4642c...cd8

Ikke gi opp!! flørt litt så ser du responsen, er det som å prate med murstein, kan du droppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som intervju sånn er det :P
Men fortsett å snakk, personlig ville jeg ha møtt dem. 
Da kan man snakke ansikt til ansikt, så har man ikke brukt opp alle spørsmålene på chatting. 
Et møte er helt uforpliktende synes jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, bulken skrev:

Ikke gi opp!! flørt litt så ser du responsen, er det som å prate med murstein, kan du droppe.

Gir ikke opp helt enda, men det er ikke så lett å flørte skriftlig :P 

Vurderer å spørre om vi skal møtes over en kaffekopp eller noe, men er ny på dating og synes det er litt skummelt. Jeg ble single for noen måneder siden etter et forhold som har vart omtrent halve livet mitt.

Anonymkode: 4642c...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Det er som intervju sånn er det :P
Men fortsett å snakk, personlig ville jeg ha møtt dem. 
Da kan man snakke ansikt til ansikt, så har man ikke brukt opp alle spørsmålene på chatting. 
Et møte er helt uforpliktende synes jeg. 

Uff, skal ikke være lett.

Vurderer å spørre han ene jeg tror kan passe meg på en kaffedate, men vet ikke om jeg tør helt enda. Håper han skal spørre...

Anonymkode: 4642c...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff, skal ikke være lett.

Vurderer å spørre han ene jeg tror kan passe meg på en kaffedate, men vet ikke om jeg tør helt enda. Håper han skal spørre...

Anonymkode: 4642c...cd8

Alle liker dem som tar initiativ, kanskje han også er litt sjenert. 
Spør i vei, du har ingenting å tape :D 
Som sagt uforpliktende kaffe. 
Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener heller ikke at du skal gi opp dersom du liker fyren 😉

Her snakker vi om alt fra fritidsinteresser, familie, jobb, oppvekst, hva man gjør om dagene, hva man leter etter i en partner/forhold f eks. Så blir det jo flørting og vi snakker også om når vi skal møtes.

Jeg er helt enig med de som sier at du bør bare hoppe i det og ta initiativ dersom du ønsker å møte han 😀 Du har ingenting å tape, kun masse å vinne 😊 Det er mye som er lettere å snakke om når man møtes enn å sitte å skrive. Jeg sitter selv og bare venter på en dag det passer for begge å møtes ☺ Lykke til 😀

Kvinne 33

Anonymkode: abe8a...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med de om alt, men hvis de bare svarer kort tilbake og ikke er med på å holde samtalen gående, går jeg videre til nestemann. 

Hvis du liker han så spør om han vil treffe deg. Du har jo ingenting å tape på det.

Anonymkode: 4cc1f...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket mye om reising i begynnelsen. Det er noe vi begge liker godt. Det førte oss fort inn på andre temaer, og jeg følte jeg kjente flere sider av han da vi møttes IRL ca. 14 dager etter første hei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye snakk om reising, famile, retro, personlighet osv osv.  
Jeg ønsket også å få frem ganske raskt at jeg har fire barn, i tilfelle det var en dealbreaker. 

Dirty talk og flørting kom mer etter første møtet, da vi begge skjønte at dette kanskje kunne bli noe. 

Jeg ville ikke vært redd for å "bruke opp" samtale emnene.
Jeg tror bare det er en fordel at man vet en del om hverandre før første møte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for alle svarene :) 

En liten oppdatering:

Gav ikke opp chattingen og "flyten" har blitt litt bedre etterhvert. Vi har nå avtalt en kaffedate. Var jeg som spurte, for jeg orker ikke chatte i evigheter for så å finne ut at vi har 0 kjemi i virkeligheten. Er litt nervøs for den daten, redd det bare skal bli pinlig, men må vel bare kaste meg uti det!

Anonymkode: 4642c...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for alle svarene :) 

En liten oppdatering:

Gav ikke opp chattingen og "flyten" har blitt litt bedre etterhvert. Vi har nå avtalt en kaffedate. Var jeg som spurte, for jeg orker ikke chatte i evigheter for så å finne ut at vi har 0 kjemi i virkeligheten. Er litt nervøs for den daten, redd det bare skal bli pinlig, men må vel bare kaste meg uti det!

Anonymkode: 4642c...cd8

ja, hittil har alt vært kunstig, ingen fortoning eller nærvær. Overgangen kan bli innmari stor, og kan enten bli en stor nedtur eller en stor opptur. Ville vært spennende å være flua på veggen, som kunne se om det var to mennesker med tilstedeværelse som kommer hverandre i møte. :)

Anonymkode: 017a9...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎04‎.‎2018 den 9.50, DonaldDuck skrev:

Det ble mye snakk om reising, famile, retro, personlighet osv osv.  
Jeg ønsket også å få frem ganske raskt at jeg har fire barn, i tilfelle det var en dealbreaker. 

Dirty talk og flørting kom mer etter første møtet, da vi begge skjønte at dette kanskje kunne bli noe. 

Jeg ville ikke vært redd for å "bruke opp" samtale emnene.
Jeg tror bare det er en fordel at man vet en del om hverandre før første møte.

Dirty talk... hjelp, er ikke helt der enda i alle fall, men kanskje et møte løser opp noe ja :P 

Anonymkode: 4642c...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...