Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg startet på Mysimba for halvannen uke siden, trappet opp til 1+1 i går. Jeg må bare si at det er helt fascinerende hvor fort jeg merket effekt! Jeg har alltid slitt med et enormt søtsug og har vært avhengig av Cola Zero til kveldskosen. Nå frister det ikke i det hele tatt. I går spiste jeg en neve mandler til tv-kvelden og var fornøyd med det! Altså hallo, det her er helt sprøtt 😅 

Merker litt bivirkninger da, som følelsen av å være litt ør i hodet og litt skjelven i kroppen. Svetter også utrolig mye ved bare den minste anstrengelse. Akkurat det er ganske plagsomt. Håper det gir seg etterhvert. 

Veldig spent på å se hvor mye effekt dette har på vekta. Har bestemt meg for å ikke veie meg før neste kontroll hos legen om 2,5 uker. 

Anonymkode: 4bd27...508

• Liker 1
Skrevet

Er på andre uken på Mysimba og opplever litt treg mage. Finnes det noe midler man kan ta som anbefales mot treg mage som man kan ta jevnlig i de periodene jeg opplever det?

Anonymkode: 7989c...8bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er på andre uken på Mysimba og opplever litt treg mage. Finnes det noe midler man kan ta som anbefales mot treg mage som man kan ta jevnlig i de periodene jeg opplever det?

Ja, Lactulose eller Duphalac kan man ta over lengre tid 

Skrevet
Fjugur skrev (3 timer siden):

Ja, Lactulose eller Duphalac kan man ta over lengre tid 

Ok, supert.Da noterer jeg meg det. 🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått resept på Mysimba i dag,  og skal begynne i morgen. 

Jeg er motivert, men kvir meg til bivirkningene jeg leser om... 🙈

Det å være kvalm er noe av det verste jeg vet.  Håper ikke jeg mister piffen underveis. 

Anonymkode: a7345...11f

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er litt usikker på om det er bivirkninger jeg føler, eller om det er noe annet som feiler meg.  🤔

Begynte på Mysimba tirsdag for halvannen uke siden.  I starten kjente jeg bare litt rumling i magen. På mandag (dagen før opptrapping)fikk jeg migrene/hodepine, og det har jeg hatt nærmest konstant siden.  Har vært på jobb,  men hodepinen har økt på utover dagen,  og om kveldene har jeg stort sett sovet og lagt som et slakt på sofaen.

Jeg har kjent på sultfølelse og craving etter usunne ting(!)

I kveld etter å ha spist en sein middag,  fikk jeg en heftig reaksjon. Kraftig mageknip,  diaré, kvalme og ikke minst kaldsvetting. Jeg tok kveldstabletten sammen med dette måltidet.

Hva tenker dere? Bivirkninger? Er det andre som har hatt det på samme måten? Synes mine evt bivirkninger er annerledes enn andre jeg leser om...

Anonymkode: a7345...11f

Skrevet

Startet med mysimba på onsdag. Har merka noe fra første tablett. Blir fortere mett, ikke noe som helst frister egentlig. Utover det ingen bivirkninger enn så lenge. Legen sa jeg ikke skulle øke hvis det hadde effekt med lav dose. Har faktisk kjent på mer energi.

Håper det fortsetter🙏 BMI på 35, så dette bør hjelpe🥵

Skrevet

har gåt på den i snart 3 mnd syns den fuker greit

men det er jo ikke alle den funker så bra på og man kan ikke tenke at det er en mirakel kur for det er det ikke man må forsatt spise sunt og trene

å man må gå til legen for oppfølging

Anonymkode: 1b504...9d7

Skrevet

Kryss fingrene for at dere ikke trenger å bli akuttoperert. 

Anonymkode: b99a4...1c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kryss fingrene for at dere ikke trenger å bli akuttoperert. 

?? 

Anonymkode: 5d44a...889

Skrevet

Blir hard i magen av mysimba, men er vist vanlig sier apoteket...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

?? 

Anonymkode: 5d44a...889

Veldig vanskelig å bedøve de som bruker mysimba. Da mysimba inneholder antidot for opiater. Noe som er en stor del av narkose og smertelindring etterpå. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen av dere som sliter med uregelmessig mensen? Er det vanlig liksom? Jeg er fire dager over nå, og har hatt murringer i magen i flere dager. Men mensen kommer ikke! Har tatt flere graviditetstester, men de er negative. 

Anonymkode: 4bd27...508

Skrevet

Min 2 dag på mysimba, kun 1 tablett  morgen nå første uka.

Merker kvalme og tung i hode.

Går turer bare ca 10000 skritt, kutter ut cola zero og godteri, prøver å spise lavkarbo mat i tillegg.

Håper på ned 20 kg over tid.

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Går på vedlikeholdsdose av Mysimba etter å ha gått på det i to år. Har gått ned 35 kilo og er fornøyd med det kan en vel si.

Tre ting som gjorde at Mysimba fungerte til meg:

1. Jeg er vant til antidepressiva og slet dermed ikke bivirkningene en kan få i forhold til den delen av Mysimba'en (Bupropion) (Jeg hadde/har bivirkninger, men har uansett gått på antidepressiva med de samme bivirkningene.)

2. Min store "last" var trøstespising og søtsug, noe som Naltrekson hjalp mot.

3. Min vektnedgang var stødig og passe stor (-0,6 kilo i uka), noe som gjorde at kropp og hode greide å følge med.

Anonymkode: b98cb...72a

• 1 måned senere...
Annonse
Skrevet

Jeg drar opp gammel tråd da jeg nylig har startet på Mysimba selv. 

Jeg er nysgjerrig på hvor fort jeg kan merke noe på vekta? BMI på 30,4 med moderat aktivitetsnivå, men sunt og bra kosthold. 

Av bivirkninger så merker jeg mest at jeg blir tung i hodet, men ikke noe sammenlignet med migreneanfall, så det går fint. Også følt meg litt uggen, men ingen enorm kvalme. 

Anonymkode: 0d77c...859

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er nysgjerrig på hvor fort jeg kan merke noe på vekta? BMI på 30,4 med moderat aktivitetsnivå, men sunt og bra kosthold. 

Av bivirkninger så merker jeg mest at jeg blir tung i hodet, men ikke noe sammenlignet med migreneanfall, så det går fint. Også følt meg litt uggen, men ingen enorm kvalme. 

Det er veldig individuelt, men behandlingen er regnet som å ha effekt hvis du mister mer enn 5% av startvekten i løpet av de 16 første ukene. 

Se også denne tråden.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som har opplevd forsinket mensen som bivirkning? Jeg er nå 5 dager på overtid, noe som er veldig uvanlig for meg. 
Ikke gravid. 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er i uke 2 med mysimba tabletter og har noe smerter i magen og kvalmhet av og til. Har noen av dere hatt samme bivirkningene og hvor lenge varte dette?

Skrevet

Blir kvalm hvis jeg spiser "feil" mat eller for mye, så det er en virkning og ikke en bivirkning. Vanskelig å si om magesmerter har noe med Mysimba å gjøre. Jeg har irritabel tarm, så hos meg kommer og går slike smerter uansett. Er på mitt 3. år med Mysimba.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...