Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?

Krøllalfa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bumper denne tråden i håp om flere erfaringer!😊 

Anonymkode: 3968f...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Drar frem en gammel tråd. Ny mysimba bruker her. Lurer på hvor lang tid det tar før den begynner å fungere?

Anonymkode: 85448...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble så kvalm av Mysimba at jeg måtte slutte med medisinen før jeg merket noen som helst effekt, dessverre.

Anonymkode: 9e392...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei! 
Ny her inne og nylig oppstartet med mysimba. Er på dag 3 idag. Har opplevd kvalme og svetting par timer etter inntak av medisinen, og så går det seg til. Opplever og noe nakkestivhet og hodepine, men dette har jeg vært plaget med tidligere, så ikke godt å si om akkurat det er av medisinen nå. 

Startvekt 84,2 kg, 156cm høy. 

ikke fått på blåresept. 

Hvordan går det med dere andre?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LN82 skrev (15 timer siden):

Hei! 
Ny her inne og nylig oppstartet med mysimba. Er på dag 3 idag. Har opplevd kvalme og svetting par timer etter inntak av medisinen, og så går det seg til. Opplever og noe nakkestivhet og hodepine, men dette har jeg vært plaget med tidligere, så ikke godt å si om akkurat det er av medisinen nå. 

Startvekt 84,2 kg, 156cm høy. 

ikke fått på blåresept. 

Hvordan går det med dere andre?☺️

Glemte forøvrig de positive bivirkningene jeg har fått: kjenner mye mindre på sult og søtsug! Kjenner selvsagt på det tidvis, men da holder det å spise noe smått, så er det over. Blir mye fortere mett også. 👍😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var de første ukene helt jævlig,så håper du slipper unna med det du har nå :) Men det positive er jo at man ikke er konstant på jakt etter mat. Jeg gikk ned 35 kg med hard jobbing og kaloritelling uten noen form for hjelp,men jeg klarer ikke å holde vekta fordi jeg sliter med overspising,så nå går jeg rett og slett på dem for å hjelpe meg med å holde meg sånn nogenlunde. Dette er min andre runde faktisk.. Vet ikke hvor lenge jeg får gå på de på det grunnlaget,men jeg gjør det så lenge jeg kan. Suget etter noe å spise er tilbake da,jeg har blitt vant med dem,men de gjør jobben litt allikevel :) Ønsker deg masse lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Brukte Saxenda i ett år mens det var på blå resept. Gikk fra 35,6 BMI til 28,5 BMI.

Begynte på Mysimba for 4 uker siden (får den på blå pga opprinnelig vekt) og synes den hjelper null og niks. Er skrubbsulten hele tiden og sprekker med hvetebakst og fet mat. Med Saxenda gikk dette greit. Tror jeg rett og slett må punge ut for Wegovy.

Anonymkode: 76329...2c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RunRuby skrev (På 12.7.2023 den 8.00):

For min del var de første ukene helt jævlig,så håper du slipper unna med det du har nå :) Men det positive er jo at man ikke er konstant på jakt etter mat. Jeg gikk ned 35 kg med hard jobbing og kaloritelling uten noen form for hjelp,men jeg klarer ikke å holde vekta fordi jeg sliter med overspising,så nå går jeg rett og slett på dem for å hjelpe meg med å holde meg sånn nogenlunde. Dette er min andre runde faktisk.. Vet ikke hvor lenge jeg får gå på de på det grunnlaget,men jeg gjør det så lenge jeg kan. Suget etter noe å spise er tilbake da,jeg har blitt vant med dem,men de gjør jobben litt allikevel :) Ønsker deg masse lykke til!

Nå er jeg en uke inn i det og kvalmen har avtatt. Men kjenner en slik småuggen følelse med svetting og ‘føling’, men er levelig med ihvertfall for en god periode.. 

Gått ned 1 kilo på 1 uke. Virker enda like godt som dag 2, kjenner ikke mye søtsug og sult. Idag har jeg derimot vært i selskap og spist mye mer enn jeg trengte samt drukket alkohol, så har nok hatt høyere kcal inntak idag enn resten av uken som var. Men alkoholen syntes jeg ikke smakte like godt som før medisinen heller. Så virker som jeg har mindre lyst på alt man kan putte i munnen.
Tenker ikke øke dosen før jeg merker det trengs. Blir fortsette på 1 tab dagen. 
Hvordan går det med deg da? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Brukte Saxenda i ett år mens det var på blå resept. Gikk fra 35,6 BMI til 28,5 BMI.

Begynte på Mysimba for 4 uker siden (får den på blå pga opprinnelig vekt) og synes den hjelper null og niks. Er skrubbsulten hele tiden og sprekker med hvetebakst og fet mat. Med Saxenda gikk dette greit. Tror jeg rett og slett må punge ut for Wegovy.

Hei. Prøvde du mysimba før saxenda? Hvis ikke, kan det være en årsak til at du ikke merker noe til den? Jeg aner ikke hvordan dette fungerer så er derfor jeg spør ☺️

Så dumt. Jeg har kjempegod effekt av mysimba, nesten halvert kcal inntaket mitt pr dag med den.. og det uten å kjenne på ulvesulten jeg ofte gjorde før. 

Hva er wegovy?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LN82 skrev (18 timer siden):

Hei. Prøvde du mysimba før saxenda? Hvis ikke, kan det være en årsak til at du ikke merker noe til den? Jeg aner ikke hvordan dette fungerer så er derfor jeg spør ☺️

Så dumt. Jeg har kjempegod effekt av mysimba, nesten halvert kcal inntaket mitt pr dag med den.. og det uten å kjenne på ulvesulten jeg ofte gjorde før. 

Hva er wegovy?

Nei, gikk på Saxenda før Mysimba. Wegovy er den mer potente utgaven av Ozempic. Hvor lang tid tok det før du fikk effekt av Mysimba? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.7.2023 den 19.43):

Nei, gikk på Saxenda før Mysimba. Wegovy er den mer potente utgaven av Ozempic. Hvor lang tid tok det før du fikk effekt av Mysimba? 

Går du enda på mysimba, begynt å merke noe? 
På dag 2 var sult og søtsug ihvertfall halvert…slik er det enda, kjenner ikke så mye til stor sult lenger. Er på dag 7-8 nå, tar enda bare 1 tab på formiddag. Bivirkningene mine har også avtatt veldig, bare pittelitt svimmelhet og skjelving iblant. Er super fornøyd og takknemlig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
LN82 skrev (På 15.7.2023 den 1.02):

Nå er jeg en uke inn i det og kvalmen har avtatt. Men kjenner en slik småuggen følelse med svetting og ‘føling’, men er levelig med ihvertfall for en god periode.. 

Gått ned 1 kilo på 1 uke. Virker enda like godt som dag 2, kjenner ikke mye søtsug og sult. Idag har jeg derimot vært i selskap og spist mye mer enn jeg trengte samt drukket alkohol, så har nok hatt høyere kcal inntak idag enn resten av uken som var. Men alkoholen syntes jeg ikke smakte like godt som før medisinen heller. Så virker som jeg har mindre lyst på alt man kan putte i munnen.
Tenker ikke øke dosen før jeg merker det trengs. Blir fortsette på 1 tab dagen. 
Hvordan går det med deg da? ☺️

Hei! I dag har jeg bestemt meg for å slutte på Mysimbaen. Har lyst til å se hva jeg merker av forskjell,både på humør og sult. Som skrevet så kjenner jo ikke jeg det samme som i begynnelsen lenger,så det eneste den gjør er vel i forhold til,hva kaller man det,matenergi? Lurer på om jeg har begynt å få vondt i hue av de igjen da,så det er litt forskjellig som jeg kan se om blir anderledes uten :) Håper det har gått veien for deg,om så bare litt i hvertfall 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Begynte på Mysimba i Mai. Under opptrapping var det ymse bivirkninger, hodepine, svette, kvalme ( ble bilsyk, aldri blitt det før) 

Men når jeg kom opp i full dose så forsvant gradvis bivirkningene for min del.. Jeg kaldsvetter av og til hvis jeg ikke husker på å spise regelmessig. 

Generelt sett så spiser jeg mye mindre, veldig lav matlyst, ingenting som frister egentlig, blir raskere mett. 

Tok litt tid før jeg merket noe på vekta, begynte vel sånn smått å gå ned etter uke 5.. Så fra midten av Juni og til i dag så har jeg gått ned 11kg. Bmi gått fra 33,8 til 27.5. 

Når denne pakken er tom, skal jeg begynne å trappe ned, og se om effekten fortsetter på mindre enn full dose.. Hvis vekten fortsetter å gå ned de 4 ukene jeg skal trappe ned på, så fortsetter jeg en stund på lavdose. Nå vil jeg i grunn bare ned ca 3-5kg til også kun vedlikehold. 

Anonymkode: f60b3...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Begynte på Mysimba i Mai. Under opptrapping var det ymse bivirkninger, hodepine, svette, kvalme ( ble bilsyk, aldri blitt det før) 

Men når jeg kom opp i full dose så forsvant gradvis bivirkningene for min del.. Jeg kaldsvetter av og til hvis jeg ikke husker på å spise regelmessig. 

Generelt sett så spiser jeg mye mindre, veldig lav matlyst, ingenting som frister egentlig, blir raskere mett. 

Tok litt tid før jeg merket noe på vekta, begynte vel sånn smått å gå ned etter uke 5.. Så fra midten av Juni og til i dag så har jeg gått ned 11kg. Bmi gått fra 33,8 til 27.5. 

Når denne pakken er tom, skal jeg begynne å trappe ned, og se om effekten fortsetter på mindre enn full dose.. Hvis vekten fortsetter å gå ned de 4 ukene jeg skal trappe ned på, så fortsetter jeg en stund på lavdose. Nå vil jeg i grunn bare ned ca 3-5kg til også kun vedlikehold. 

Anonymkode: f60b3...013

Hei! Nøyaktig 1 mnd siden idag jeg startet.

Første 1,5 uke tok jeg bare 1 tab på formiddag og hadde god effekt. Gikk ned 1 kilo på den tiden. 
men jeg fortsatte med bare 1 tab daglig da jeg hørte fra så mange at ved å øke fikk man mye mer bivirkninger og effekten avtok. Fet resulterte i at jeg ble skremt fra å øke og har fortsatt med 1 tab daglig i 4 uker…. Fortsatt bare gått ned litt over 1 kilo! MEN det positive jeg merker er at jeg ikke er styrt av sult og søtsug lengre. Så går saaakte men sikkert nedover virker det som. Er siste dagene begynt å noen dager øke til 2 tab, altså har det vært et par dager hvor det har passet seg å ta en til på ettermiddag.. tenker fortsette med dette, allså øke døgndose til 2 tab og se hva som skjer da. 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet på Mysimba i dag og er spent på virkningen av den. Ser det er en lang liste med oppførte bivirkninger så får håpe jeg ikke merker så mye til de. Gått direkte over fra saxenda så lurer på om 1 er for lite da jeg har gått på full dose med saxenda. Finner vel ut av det og øker gradvis tenker jeg 🙂

Anonymkode: 7989c...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei! Kvinne 55 her, BMI 32, på femte dagen med Mysimba.  Det virker helt utrolig bra, må nesten fortelle meg selv at "nå må du spise".

1)Hadde EN skremmende bivirkning første dagen, et slags kvalme/svimmel/kaldsvetting som varte 2-5 minutter. Denne første dagen tok jeg IKKE tabletten med mat, noe jeg har gjort siden.

2) FORSTOPPELSE.  Tok fire dager å trykke ut en murstein.  Og det skjedde etter 16 km lang fjelltur. Jeg har ikke anledning til å gå på fjellet hver dag for å gå på do 😞 tenker å prøve å drikke (søt)melk, for det gir meg vanligvis diaré. Kanskje laktosen kan hamle opp med treg mage?

3) Ser at det er flere her som ikke trapper opp medisinen som foreskrevet, ettersom de får god effekt av 1 eller 1-1 eller 2+1. Tenker at jeg også venter med å trappe opp til jeg skjønner at 1 tablett ikke funker lenger. Det kan jo også hende at 1 tablett pluss placebo- effekten tilsammen gjør meg (oss?) motiverte til å gå ned.?

4)BLODTRYKKET STIGER HOS MEG. Dette er også vanlig bivirkning. Jeg går fra før på zanidip, men jeg har økt dosen på blodtrykksmedisinem. ANBEFALER alle å kjøpe seg blodtrykksmåler.

Lykke til, til oss alle ❣️

Endret av DominiqueFrancon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I pakken på Mysimba så skal man trappe opp gradvis, men kan man f.eks stoppe på 2 og sjekke en periode før man evt øker videre? Er på 2 nå og er litt trøttere enn vanlig og litt mageknip innemellom men ikke noe voldsomt. Ikke noen bivirkninger ellers..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Mysimba i ca 2 uker og har null problemer med bivirkninger, startet med litt trøtthet og litt mageknip men dette har nå gått helt over. Har før jeg begynte på mysimba gått på saxenda i et år og sluttet på den og begynte på mysimba for å holde på vekten og evt gå videre ned. Vekten er foreløpig uforandret så jeg holder på vekta. Øker dosen til 3 og 4 etterhvert for å få full effekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.8.2023 den 15.09):

I pakken på Mysimba så skal man trappe opp gradvis, men kan man f.eks stoppe på 2 og sjekke en periode før man evt øker videre? Er på 2 nå og er litt trøttere enn vanlig og litt mageknip innemellom men ikke noe voldsomt. Ikke noen bivirkninger ellers..

Ja jeg er først nå oppe på full dose, jeg har lenge vært på dem forkjellige dosene man kan, før jeg trappet opp. Brukt dem siden februar. Gått ned 23 kilo. Fungerer dem godt på der du er kan du fint holde deg der, frem til du tenker du må øke om det er sånn 

Anonymkode: a3964...41f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ja jeg er først nå oppe på full dose, jeg har lenge vært på dem forkjellige dosene man kan, før jeg trappet opp. Brukt dem siden februar. Gått ned 23 kilo. Fungerer dem godt på der du er kan du fint holde deg der, frem til du tenker du må øke om det er sånn 

Anonymkode: a3964...41f

wow, 23 kg er jo mye. gratulerer 🙂 Jeg holder meg på 2 en periode siden det går så bra, og øker trolig etterhvert. Foreløpig har jeg bare beholdt vekten jeg hadde når jeg sluttet på saxenda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...