Gå til innhold

Min søster er slitsom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, AnonymBruker said:

Neinei, dette er mye mer innviklet og det finnes ingen enkle løsninger her.:sprettoy:

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Forenklete løsninger som å prøve å heve seg over den andre personen og skal snakke over de og tvinge at man skal snakke om seg selv enn å lytte er lik å lage mye bråk.

Det er ting som kan forsøkes, men det der er bare en dårlig ide.

Anonymkode: 81acb...0c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forenklete løsninger som å prøve å heve seg over den andre personen og skal snakke over de og tvinge at man skal snakke om seg selv enn å lytte er lik å lage mye bråk.

Det er ting som kan forsøkes, men det der er bare en dårlig ide.

Anonymkode: 81acb...0c9

Ja som sagt så er dette krise og ingen løsning da?

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja som sagt så er dette krise og ingen løsning da?

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Joda det er det om du leser tråden.

Anonymkode: 8926d...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forsøkt å satt meg ned med henne og ta en ordentlig samtale om hvordan du oppleve det og gi henne en sjanse til å endre atferd, spesielt siden det er familie. Evner hun ikke det må du finne ut om du orker å forholde deg til det eller om du blir nødt til å kutte ned på kontakten med henne. Jeg hadde det slik med min søster, i tillegg til at hun sa mye stygge ting til meg og krevde at jeg kastet alt jeg hadde i hendene dersom hun ville møtes. 

Jeg forsøkte i mange år å fortelle henne at det ikke var greit og hvordan det påvirket meg negativt at hun oppførte seg slik mot meg, men uten at det hjalp. Det ble i grunn nesten bare verre. Til slutt orket jeg ikke mer og kuttet kontakten, vi har ikke snakket sammen på noen år nå. Det føles trist, men allikevel var det et riktig valg for meg, jeg har det bedre nå enn med den konstante negative energien i livet mitt. Jeg ville allikevel ikke følt meg komfortabel med valget dersom jeg ikke gjentatte ganger hadde forsøkt å finne en løsning på det, så jeg anbefaler deg å ihvertfall forsøke å løse det før du kutter kontakten. Har du prøvd så vet du ihvertfall med deg selv at det ikke står på deg. Noen mennesker endrer seg aldri og det er dessverre ikke slik at familie nødvendigvis er en ressurs eller noe som er bra å ha i livet for deg. 

Anonymkode: 64ec3...04c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ja som sagt så er dette krise og ingen løsning da?

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Uansett hva ts velger tror jeg det blir bråk, men kan velge den beste måten for å prøve å ordne opp i sitausjonen, din ide kommer bare det eskalere  sitausjonen og kommer ikke til å gjøre forholdet bedre og kan ødelegge forholdet for alltid.

Det beste er å snakke med henne om hvoirfor man trenger pause/kutte ut, og sette sine grenser ved å ta avstand og overse henne i familieselskap etter samtalen.

Anonymkode: 81acb...0c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎04‎.‎2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Søker råd...

Jeg blir veldig sliten av min søster. Hun snakker om seg selv og sine problemer hele tiden. Hun spør sjeldent om hvordan det går med meg. Jeg føler jeg blir spist opp og vet ikke hva jeg skal gjøre! Blir litt bekymret da det ofte er negativt om andre mennesker. Hva andre rundt henne gjør galt... Meg, meg, meg og atter meg.... Vil si ifra til henne, men hun er ustabil og blir fort sint. 

 

Hva bør jeg gjøre???

Anonymkode: 89962...079

kutt henne ut, flytt ut fra hjemmet, og få endelig kjenne på friheten.

Anonymkode: d1900...840

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, AnonymBruker said:

kutt henne ut, flytt ut fra hjemmet, og få endelig kjenne på friheten.

Anonymkode: d1900...840

Hvorfor tror du ts bor hjemme?

Anonymkode: 81acb...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Søker råd...

Jeg blir veldig sliten av min søster. Hun snakker om seg selv og sine problemer hele tiden. Hun spør sjeldent om hvordan det går med meg. Jeg føler jeg blir spist opp og vet ikke hva jeg skal gjøre! Blir litt bekymret da det ofte er negativt om andre mennesker. Hva andre rundt henne gjør galt... Meg, meg, meg og atter meg.... Vil si ifra til henne, men hun er ustabil og blir fort sint. 

 

Hva bør jeg gjøre???

Anonymkode: 89962...079

Gadd ikke lese hele posten din, men herregud du virker plagsom selv. Heia søsteren din ! 👍

Anonymkode: 66b5d...b57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Gadd ikke lese hele posten din, men herregud du virker plagsom selv. Heia søsteren din ! 👍

Anonymkode: 66b5d...b57

:balltre:

Anonymkode: 81acb...0c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:balltre:

Anonymkode: 81acb...0c9

Anmeldes for trussel om vold.

Anonymkode: 66b5d...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Det er ikke lett å slite, så jeg forstår søstera di. Samtidig mener jeg helt ærlig, uten at jeg vil virke kynisk, at alle voksne mennesker har ansvar for sitt eget liv. Har man det ikke bra, så søker man hjelp. Det må man forlange av voksne folk, selv med psykiske lidelser (med mindre de er psykotiske eller i sjokk i den første fasen etter et brått dødsfall/traumatisk hendelse). 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Dette er en gammel tråd. Men hvordan gikk det med din søster? Fikk dere pratet ut? 

 

Anonymkode: 6b83b...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kuttet ut familien min, jeg nekter å være scapegoat!

Anonymkode: 4419f...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg kuttet ut familien min, jeg nekter å være scapegoat!

Anonymkode: 4419f...eb0

Å nei. Det var leit. Jeg kommer ikke til å kutte ut søsteren min, men blir mindre kontakt iallfall. 

Anonymkode: 6b83b...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke at du gjorde feil altså. Men leit at dette ble løsningen. 

Anonymkode: 6b83b...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei. Det var leit. Jeg kommer ikke til å kutte ut søsteren min, men blir mindre kontakt iallfall. 

Anonymkode: 6b83b...cc8

jge godtar ikke at hele familien mobber og mishandler meg lengre, nok er nok.

Anonymkode: 4419f...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10.4.2018 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Gadd ikke lese hele posten din, men herregud du virker plagsom selv. Heia søsteren din ! 👍

Anonymkode: 66b5d...b57

Javel, hvem bryr seg? 

Anonymkode: df167...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎04‎.‎2018 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Denne-"pausen" min nå er over 2 år :P

Anonymkode: 81acb...0c9

Denne pausen min er nå 8 år. Beste jeg noensinne har gjort.

Når man snakker med henne føles det alltid ut som om man er med i en konkurranse. Meg meg meg og meg.

Anonymkode: 310e7...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Søker råd...

Jeg blir veldig sliten av min søster. Hun snakker om seg selv og sine problemer hele tiden. Hun spør sjeldent om hvordan det går med meg. Jeg føler jeg blir spist opp og vet ikke hva jeg skal gjøre! Blir litt bekymret da det ofte er negativt om andre mennesker. Hva andre rundt henne gjør galt... Meg, meg, meg og atter meg.... Vil si ifra til henne, men hun er ustabil og blir fort sint. 

 

Hva bør jeg gjøre???

Anonymkode: 89962...079

Dette kunne jeg ha skrevet selv. Jeg blir spist opp av min søster. Hun ringer mange ganger daglig og snakker kun om negative ting. Alltid det samme gnålet. Spesielt om datteren og venninnene hennes, alt «dramaet» i gjengen der. Blir så sliten av henne. Men jeg må svare henne ellers blir hun sur og muggen og lager dårlig stemning:( Nei, jeg vet ikke hva du skal gjøre.

Anonymkode: 39085...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...