Gå til innhold

Min søster er slitsom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk mer om deg selv, ta opp egne ting og spør hva hun mener om det. Etter hvert kan det gå opp for henne at hun har glemt å spørre om deg. Jeg er slik selv, ikke fordi jeg er så lite opptatt av andre. Hodet blir bare fullt i blant.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Har du lest hi?

Anonymkode: 8926d...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det har jeg sagt at jeg er helt enig i, men poenget mitt er at noen ganger må man gi opp mennesker og slutte å håpe at det blir bedre, om det er familie eller venner .

Og det er en viktig ting å få fram i slike diskususjonen at man burde ikke å få dårlig samvitighet for å kutte ut noen og gi opp noen. Så lenge man har prøvd og fosøkt.

Anonymkode: 81acb...0c9

Og det er vi helt enige om også. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lest hi?

Anonymkode: 8926d...059

Ja jeg leste at det er ei som er mest opptatt av å prate om sitt eget og ei søster som ikke slipper til.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg leste at det er ei som er mest opptatt av å prate om sitt eget og ei søster som ikke slipper til.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Og hvis det hadde vært så enkelt tror jeg neppe ts hadde lagt en tråd om det. Og hun sier jo i hi at hun har prøvd å si det til søster, men da bli søster sinna.

Anonymkode: 8926d...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånne mennesker startet krangler og drama, og gjerne står å skriker til deg om du nekter å bare være stille og lytte-og gjerne bryr seg ikke om det er privat eller ute blant folk når de gjør det...

Dette er ikke en gjennomsnittlig person som er reagere som vanlig oig normale mennesker gjør.

Anonymkode: 81acb...0c9

"Sånne mennesker"/ "ikke gjennomsnittelig person"? Hva vet du om det? Du er da ikke ts eller kjenner søstra hennes? Du kan ikke vite at søstra til ts er som din bror. 

Anonymkode: 90954...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis det hadde vært så enkelt tror jeg neppe ts hadde lagt en tråd om det. Og hun sier jo i hi at hun har prøvd å si det til søster, men da bli søster sinna.

Anonymkode: 8926d...059

Jeg sa ikke at hun skulle fortelle søsteren sin hva søsteren gjør feil. Jeg skrev at hun ts kunne legge ut om seg og sitt, ikke sitte å vente på at noen skal spørre hvordan det går med henne. 

Anonymkode: 4c5eb...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at hun skulle fortelle søsteren sin hva søsteren gjør feil. Jeg skrev at hun ts kunne legge ut om seg og sitt, ikke sitte å vente på at noen skal spørre hvordan det går med henne. 

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Når ts har prøvd det er søster ustabil og sinna.

Anonymkode: 8926d...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når ts har prøvd det er søster ustabil og sinna.

Anonymkode: 8926d...059

Enig, hvordan ellers skulle ts vite om reaksjonene til søstren.

Anonymkode: 81acb...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ts har prøvd det er søster ustabil og sinna.

Anonymkode: 8926d...059

Leser bare at ts har prøvd å ta opp med søsteren at søsteren ikke spør nok om henne. 

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, hvordan ellers skulle ts vite om reaksjonene til søstren.

Anonymkode: 81acb...0c9

Kan være måten ts tar opp ting. Mange blir defensive om de føler alle samtaler går negativt ut mot en.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være måten ts tar opp ting. Mange blir defensive om de føler alle samtaler går negativt ut mot en.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Jeg tror ikke du helt forstår problemstillingen :)

Anonymkode: 8926d...059

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du helt forstår problemstillingen :)

Anonymkode: 8926d...059

Eller så forstår ikke dere hva jeg vil frem til.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller så forstår ikke dere hva jeg vil frem til.

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Joda, skjønner godt hva du vil fram til, men disse forenklete løsningene du kommer med (som "alle" vet, og gjør) passer ikke helt med denne litt mer kompliserte sitausjonen.

Anonymkode: 8926d...059

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, dillyduzit skrev:

Søster er lik. Grusomt slitsomt, prøver man å si i fra blir man totalt ignorert i flere mnd før hun plutselig skal ta opp kontakten for å nettopp snakke om "Meg meg meg meg meg, alle andre gjør feil, meg meg meg" 

En av grunnene til at jeg nå ikke orker å feire jul hjemme. 

Ikke sant. Skjønner deg godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, skjønner godt hva du vil fram til, men disse forenklete løsningene du kommer med (som "alle" vet, og gjør) passer ikke helt med denne litt mer kompliserte sitausjonen.

Anonymkode: 8926d...059

Mulig jeg vet ut fra min egen kompliserte familie. Er det noen andre som tar mye plass og man føler på det så får man ta mer plass selv da. 

Anonymkode: 4c5eb...7f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig jeg vet ut fra min egen kompliserte familie. Er det noen andre som tar mye plass og man føler på det så får man ta mer plass selv da. 

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Det er det jeg snakker om, dette er ikke bare om en person tar mye plass.

Anonymkode: 8926d...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.4.2018 den 13.53, Salka skrev:

Høres slitsomt ut. Kan du ikke bare si det akkurat som det er og bare la henne bli sint? Fortell henne hvor skapet skal stå og hvor David kjøpte ølet! Hun er jo søsteren din. Hadde vært annerledes om det var en kollega eller noe, da er det vanskeligere å si fra. 

Har David kjøpt øl? :sjokkert:

Anonymkode: 6fa06...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2018 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Søker råd...

Jeg blir veldig sliten av min søster. Hun snakker om seg selv og sine problemer hele tiden. Hun spør sjeldent om hvordan det går med meg. Jeg føler jeg blir spist opp og vet ikke hva jeg skal gjøre! Blir litt bekymret da det ofte er negativt om andre mennesker. Hva andre rundt henne gjør galt... Meg, meg, meg og atter meg.... Vil si ifra til henne, men hun er ustabil og blir fort sint. 

 

Hva bør jeg gjøre???

Anonymkode: 89962...079

Høres kanskje enkelt ut, men kanskje spørre henne om hun reflekterer over hva hun sier og hvorfor. Å snakkes ned om andre er får å styrke sitt eget ego, altså å heve seg over andre. Det er litt naivt kanskje, men verdt et forsøk? En vei til visdom er vel motgang, så du får håpe hun møter det ettersom selvrefleksjon ikke er tilstede

Anonymkode: fd610...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har David kjøpt øl? :sjokkert:

Anonymkode: 6fa06...314

Det er et ordtak. Har du ikke hørt det før? Å lære noen hvor David kjøpte ølet betyr noe ala lære noen hvor skapet skal stå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres kanskje enkelt ut, men kanskje spørre henne om hun reflekterer over hva hun sier og hvorfor. Å snakkes ned om andre er får å styrke sitt eget ego, altså å heve seg over andre. Det er litt naivt kanskje, men verdt et forsøk? En vei til visdom er vel motgang, så du får håpe hun møter det ettersom selvrefleksjon ikke er tilstede

Anonymkode: fd610...e7a

Neinei, dette er mye mer innviklet og det finnes ingen enkle løsninger her.:sprettoy:

Anonymkode: 4c5eb...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...