Gå til innhold

Ting å finne på når du er med andre


AneKS

Anbefalte innlegg

jeg opplever at folk på min alder(22) har blitt utrolig kjedelige! Mine venner og jeg kan være flinke å finne på forskjellige ting, som kino, volleyball, gå tur osv.. men da er det en planlagt aktivitet. Om vi bare skal «henge» går det helst i å se på TV, lage mat eller snakke. Om vi kjeder oss mens vi ser på TV, så gjør vi noe på mobilen, istedenfor å finne på noe annet. Jeg er så lei av dette! Har noen tips til aktiviteter som ikke krever planlegging, eller koster skjorta?

her er noen tips jeg har:

1. Tegne en liten «tegneserie» om foreksempel morsomme minner, eller en intern humor dere har. - dette pleide vi å gjøre for noen år siden, vi ler enda like godt når vi ser ogjennom tegningene. 

2. Male

3. Lage noe som man kan gi som gave, til for eksempel besteforeldre

4. Brett- og kortspill

5. Piknik

6. Samle klær du ikke lenger bruker, og ha en byttekveld

7. Skattejakt: lage en liste over ting du må finne, dele inn i 2 lag. Alt fra servietter fra en redtaurant til en blomst. De som fullfører først vinner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg 21 år og syns ofte at folk på min egen alder er kjedelige. Jeg tror det har vel mye å gjøre med hvilken tid vi lever i, og ikke fordi de egentlig er kjedelige. Sosiale medier er altoppslukende og slik har det desverre blitt, og jeg vet at jeg selv er slik. Ofte må planlegging til for at man skal gjøre noe produktivt, hvis ikke blir det til at man henger og lager mat. Jeg må være ærlig å si at mange av forslagene dine er litt.. kjedelig? Hvem er det som er i 20-årene og tegner tegneserie, maler, lager gaver og driver med skattejakt? Tviler på at mine venner ville vært med på det, og jeg ville heller ikke vært med på det. Men syns brett- og kortspill, piknik og byttekveld høres veldig innafor ut! Prøv å søke litt mer rundt på nettet, lag en gruppechat og vær den som tar initiativ til nye ting :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Ja forslagene mine er kjedelige! Det er derfor jeg trenger ideer fra noen med bedre forslag.

Men jeg vil tørre å påstå at alle forslagene mine er mer givende enn å stirre på hver sin mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AneKS skrev:

Haha. Ja forslagene mine er kjedelige! Det er derfor jeg trenger ideer fra noen med bedre forslag.

Men jeg vil tørre å påstå at alle forslagene mine er mer givende enn å stirre på hver sin mobil.

Det går an å dra på turer sammen. Både til fjells, skogen og syden. Nå som sommeren nærmer seg blir det lettere å gjøre ting. Da kan man dra på stranden, spille volleyball, fotball, håndball osv. Og grille så klart 😊 Det er det vi pleier å gjøre hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i tredveårene, og min vennegjeng koser seg skikkelig med å lage middager, og sitte å snakke hele kvelden. 
Men vi spiller brettspill/kortspill minst en dag i uken, vi går ut på quiz, eller for å spille biljard/shuffleboard. 
Vi planlegger middag/quiz, ellers planlegger vi bare å møtes og tar ting på sparket. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjekke leker og spill som kan slå an, feks alias, kortskalle, hint, ryktet går osv :) Ryktet går kan man også spille hvis man har penner og noen blanke ark! Så dikter man et ord selv.. For de som ikke har spilt det så er det sånn at ordet sendes rundt bordet og annenhver spiller rundt bordet skal trgne ordet/ gjette hvilket ord tegningen forestiller. Alle startet med hvert sitt ord og når arket du startet med har gått hele rundene ser man om man får tilbake det samme ordet eller om folk har misforstått tegningene helt 😂

Er også en sånn lek der alle skriver en lapp hver, typ «Hva hvis (navn på person i rommet) hadde vunnet en million i kveld» eller «Hva hvis 3. verdenskrig plutselig brøt ut» eller «Hva hvis jeg fikk mensen og blødde gjennom i sofaen nå» og så legges alle lappene oppi en bolle, så trekker alle en lapp og skriver et svar bakpå, eks «da hadde hun jublet og spandert en tur på spa til alle vennene sine!» (svar til den om hun som vant en million). Så skal man lese opp spørsmålet som står på lappen man trakk, men neste skal lese svaret (altså svaret fra en annen lapp).. høres teit ut men blir skikkelig morsomt 😂 Noe passer liksom kjempebra, andre ting blir bare helt feil...

Mimelek kan også være gøy, alle skriver noen forslag på lapper som legges i en bolle. Man kan mine egen lapp dersom man trekker den, men ikke gjette noe av det man har skrevet selv. 

Ellers kan jo kahoot være noe? Ligger mange ferdige ute.. bare å søke :) Eller hva med det gode gamle kortspillet presidenten? 

Anonymkode: 5782e...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...