Gå til innhold

Bloggerne sesong 8

prinsessa2282

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Daisy_B skrev:

I tillegg hadde jeg blitt skikkelig utilpass av den aggressive intervjustilen! 

- Liker du taco? 

- Liker du sterk mat? 

- Lager du mye mat? 

- Har du barn? 

- Liker du barn? 

- Har du en søster eller bror? 

- Ja, har hun barn da? 

- Nei vel, hun er kanskje ung? 

...:haar: 

Jeg syntes faktisk hun var flink på den daten jeg. Denne daten er jo selvfølgelig et opplegg der de har lett etter en som er villig til å ta en date på tv. Men ja, han var kanskje litt ukomfortabel, og da gjorde AB det riktig i å stille spørsmål. Pinlig stillhet er grusomt, og om man er TO som sliter med småprat er det jo katastrofe :P Jeg har ikke vært på date på det som føles ut som et århundre, men selv i sammenkomster der jeg er omgitt med masse ukjente er jeg evig glad for at det finnes mennesker som kan akkurat det trikset med å stille spørsmål og virke interresert for å holde samtalen i gang. Jeg greier det ikke, og hvis jeg møter en som er likedan så blir det stille og flaut :P 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med @Bustefisk. Synes også hun klarte seg bra. 

Er så lei av at hun snakker om hvor ambisiøs hun er. Hvordan er hun ambisøs? Det jeg forbinder med det er karriere. Har hun noen store mål i det henseende som jeg ikke har fått med meg? Hun er ambisiøs på barnas vegne. Hun lever gjennom barna sine og det er ikke riktig i den grad hun pusher dem

Endret av Miranda16
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bustefisk skrev:

Jeg syntes faktisk hun var flink på den daten jeg. Denne daten er jo selvfølgelig et opplegg der de har lett etter en som er villig til å ta en date på tv. Men ja, han var kanskje litt ukomfortabel, og da gjorde AB det riktig i å stille spørsmål. Pinlig stillhet er grusomt, og om man er TO som sliter med småprat er det jo katastrofe :P Jeg har ikke vært på date på det som føles ut som et århundre, men selv i sammenkomster der jeg er omgitt med masse ukjente er jeg evig glad for at det finnes mennesker som kan akkurat det trikset med å stille spørsmål og virke interresert for å holde samtalen i gang. Jeg greier det ikke, og hvis jeg møter en som er likedan så blir det stille og flaut :P 

Å pepre noen med 100 ja/nei-spørsmål er sjelden lurt hverken på date eller i andre sosiale settinger. Det hadde vært mindre krampaktig hvis hun stilte åpne spørsmål som stimulerte til samtale. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miranda16 skrev:

Enig med @Bustefisk. Synes også hun klarte seg bra. 

Er så lei av at hun snakker om hvor ambisiøs hun er. Hvordan er hun ambisøs? Det jeg forbinder med det er karriere. Har hun noen store mål i det henseende som jeg ikke har fått med meg? Hun er ambisiøs på barnas vegne. Hun lever gjennom barna sine og det er ikke riktig i den grad hun pusher dem

Ambisiøs kan man jo være på flere områder, ikke bare karriere. Det er jo et mål om å nå langt. Og sånn sett har hun jo virkelig gått all in for å nå langt, og klart det. Måten det er gjort på er jo heller tvilsom. Mulig hun har videre store planer hun jobber mot, da er hun fortsatt ambisiøs. Kanskje har hun planer om å åpne bake-butikk, konditori, eller noe helt annet. Så sant en jobber mot langsiktlige mål og prøver å få til noe så er man ambisiøs. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daisy_B skrev:

Å pepre noen med 100 ja/nei-spørsmål er sjelden lurt hverken på date eller i andre sosiale settinger. Det hadde vært mindre krampaktig hvis hun stilte åpne spørsmål som stimulerte til samtale. 

Jeg la faktisk ikke merke til det du beskriver.. De fleste spørsmål man stiller på en date eller i noen andre sammenhenger har et ja/nei svar. Eller andre former for svar som kan være korte. Man stiller jo spørsmålene for å få i gang en samtale, og dersom vedkommende velger og kun svare ja eller nei, da går man videre til spørsmål nummer to og håper på et bedre svar der. 
Hva mener du man skal spørre om helt i starten av en date? "Kan du gi meg din fullstendige mening rundt syriakrisen?" "Fortell meg om din oppvekst frem til barneskolealder".

Noe så simpelt som å spørre om noen liker sterk mat kan faktisk utvikle seg til en samtale. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bustefisk skrev:

Ambisiøs kan man jo være på flere områder, ikke bare karriere. Det er jo et mål om å nå langt. Og sånn sett har hun jo virkelig gått all in for å nå langt, og klart det. Måten det er gjort på er jo heller tvilsom. Mulig hun har videre store planer hun jobber mot, da er hun fortsatt ambisiøs. Kanskje har hun planer om å åpne bake-butikk, konditori, eller noe helt annet. Så sant en jobber mot langsiktlige mål og prøver å få til noe så er man ambisiøs. 

Mulig det er meg, men det å utlevere seg selv og ikke minst sine egne barn ser jeg ikke på som å være suksess yrkemessig. Hun snakker og har snakket om disse store målene hele tiden, men ser ikke så mye på andre ting hun har oppnådd bortsett fra denne kakebedriften hun hadde. På meg virker hun bare hun som om hun en drømmer og nå har hun blogget en stund. Er det å være ambisiøs å drømme om et stort hus, fin bil at ungene blir leger, advokater eller  eller olymiske mestre? Nei, vil jeg si

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Miranda16 skrev:

Mulig det er meg, men det å utlevere seg selv og ikke minst sine egne barn ser jeg ikke på som å være suksess yrkemessig

Nettopp derfor jeg skrev at at det ble gjort på en tvilsom måte. 
Men hun har jo vært åpen om at "jeg skal bli stor", hele veien. Og sånn sett har hun jo jobbet seg oppover. Hun er ikke en av de som har holdt seg jevnt på topplista i mange år. Hun har nok tatt mye intiativer selv ifm sammarbeidspartnere etc, og dermed virkelig KJEMPET for å komme seg oppover. Men måten hun har brukt plassen sin på, og triksene for å holde seg der er ikke akkurat til å skryte av. 
Det er ambisiøst og tenkte på hus, penger og barns fremtid jo, men da skal man pokker meg jobbe for det også (og da helst ikke i den grad hun holder på nå). Om hun derimot bruker den suksessen hun har nå, til å opparbeide seg noe seriøst, noe hun kan leve av i lang fremtid, da blir jeg imponert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bustefisk skrev:

Nettopp derfor jeg skrev at at det ble gjort på en tvilsom måte. 
Men hun har jo vært åpen om at "jeg skal bli stor", hele veien. Og sånn sett har hun jo jobbet seg oppover. Hun er ikke en av de som har holdt seg jevnt på topplista i mange år. Hun har nok tatt mye intiativer selv ifm sammarbeidspartnere etc, og dermed virkelig KJEMPET for å komme seg oppover. Men måten hun har brukt plassen sin på, og triksene for å holde seg der er ikke akkurat til å skryte av. 
Det er ambisiøst og tenkte på hus, penger og barns fremtid jo, men da skal man pokker meg jobbe for det også (og da helst ikke i den grad hun holder på nå). Om hun derimot bruker den suksessen hun har nå, til å opparbeide seg noe seriøst, noe hun kan leve av i lang fremtid, da blir jeg imponert.

De fleste bloggere som ligger på topp, lever av sosialporografi, men jeg tror ikke at det er så mange enn dem selv som ser det som å være suksessfull. De er altfor høye på seg selv og særlig AB. Det at hun snakker om alle disse materialistiske tingene er nettopp drømmer da hun tror det vil lande i fanget sitt. Hvor mange år har hun ikke feks snakket om dette huset hun skulle bygge? Et velkjent fenomen hos bloggere, store drømmer, ingen gjenomføringsevne. Ambisjoner er nettopp evnen til å gjennomføre

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

De fleste bloggere som ligger på topp, lever av sosialporografi, men jeg tror ikke at det er så mange enn dem selv som ser det som å være suksessfull. De er altfor høye på seg selv og særlig AB. Det at hun snakker om alle disse materialistiske tingene er nettopp drømmer da hun tror det vil lande i fanget sitt. Hvor mange år har hun ikke feks snakket om dette huset hun skulle bygge? Et velkjent fenomen hos bloggere, store drømmer, ingen gjenomføringsevne. Ambisjoner er nettopp evnen til å gjennomføre

Nå starter hun på start, kanskje hun får til noe? 
Måtte le litt da jeg googlet denne definisjonen:

Ambisjon, ærgjerrighet, æresfølelse; sosial forfengelighet. Honnett ambisjon (etter Holbergs Den honette Ambition), overdreven og latterlig ærgjerrighet, lyst til å oppnå titler eller heve seg over sin stand.

Lurer på hvor jeg skal plassere AB

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Daisy_B skrev:

I tillegg hadde jeg blitt skikkelig utilpass av den aggressive intervjustilen! 

- Liker du taco? 

- Liker du sterk mat? 

- Lager du mye mat? 

- Har du barn? 

- Liker du barn? 

- Har du en søster eller bror? 

- Ja, har hun barn da? 

- Nei vel, hun er kanskje ung? 

...:haar: 

Det var fordi han var stille (stilte ikke henne noe særlig splrsmåll) og hun ville ikke det skulle bli pinlig taushet, noe som er forståelig. Skal jeg på date og han ikke sier mye, så stiller jeg masse spørsmål. For å holde samtalen gående. Pinlig taushet er det verste!

Endret av Aurora**
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet veldig lite om han på daten, husk det kan være klippet slik at han framstår som mutt .. for det vi vet så kunne han ha stilt masse spørsmål han og...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, fjær skrev:

Vi vet veldig lite om han på daten, husk det kan være klippet slik at han framstår som mutt .. for det vi vet så kunne han ha stilt masse spørsmål han og...

Joda, det er klart, men dømmer utifra det som vises. Hun sa han var stille og derfor stilte hun spørsmål, for å unngå pinlig taushet 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrik «Hvis man har noe man er misfornøyd med og har mulighet til å endre på det skal man gjøre det» Før han hiver seg under nålen 😂 Kloke ord av en kommende far. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest formula
1 time siden, fjær skrev:

Det kan tenkes. Men sånn som det framstår, og som det vi har å forholde oss til, så er det Anne Brith som holder det hele i gang, og det gjør hun glimrende synes jeg. Hun småprater og ler, stiller ham helt greie spørsmål og må da være ganske fin å være på første date med etter min mening. Motparten gir veldig lite, og til og med antyder at han ikke er helt ferdig med tidligere forhold. Synes hun gjorde en god figur i denne settingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, formula skrev:

Det kan tenkes. Men sånn som det framstår, og som det vi har å forholde oss til, så er det Anne Brith som holder det hele i gang, og det gjør hun glimrende synes jeg. Hun småprater og ler, stiller ham helt greie spørsmål og må da være ganske fin å være på første date med etter min mening. Motparten gir veldig lite, og til og med antyder at han ikke er helt ferdig med tidligere forhold. Synes hun gjorde en god figur i denne settingen.

Virker ikke som han ikke en gang var ferdig med eksen? Virket i hvert fall slik da spiste maten. Huff, for en ting å si på date. Turn off

Jeg er ikke noe fan av dama, men hun gjorde det bra på daten. Var flink til å holde samtalen i gang. Synes ikke hun skal få kritikk for det

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den daten så arrangert og klein ut, men jeg synes han virket søt og god. Akkurat det får hun vel nok av i kakebakingen sin :fnise:.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Den daten så arrangert og klein ut, men jeg synes han virket søt og god. Akkurat det får hun vel nok av i kakebakingen sin :fnise:.

Syns det virket i overkant oppsatt ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bustefisk skrev:

Jeg la faktisk ikke merke til det du beskriver.. De fleste spørsmål man stiller på en date eller i noen andre sammenhenger har et ja/nei svar. Eller andre former for svar som kan være korte. Man stiller jo spørsmålene for å få i gang en samtale, og dersom vedkommende velger og kun svare ja eller nei, da går man videre til spørsmål nummer to og håper på et bedre svar der. 
Hva mener du man skal spørre om helt i starten av en date? "Kan du gi meg din fullstendige mening rundt syriakrisen?" "Fortell meg om din oppvekst frem til barneskolealder".

Noe så simpelt som å spørre om noen liker sterk mat kan faktisk utvikle seg til en samtale. 

Er du virkelig så unyansert i måten du tenker på, at det ikke finnes noen mellomting mellom å bare stille enkle ja-/nei-spørsmål og de eksemplene du drar fram her? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bahir skrev:

Ulrik «Hvis man har noe man er misfornøyd med og har mulighet til å endre på det skal man gjøre det» Før han hiver seg under nålen 😂 Kloke ord av en kommende far. 

Jeg så faktisk ingen forskjell heller? Folk er fine nok som de er, skulle ønske plastisk kirurgi-kjøret roet seg litt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daisy_B skrev:

Jeg så faktisk ingen forskjell heller? Folk er fine nok som de er, skulle ønske plastisk kirurgi-kjøret roet seg litt. 

Nei det er ingen forskjell😂 Trist at en mann i den alderen føler behov for å fikse på utseendet sitt på den måten.. og at han normaliserer det slik

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...