Gå til innhold

Bloggerne sesong 8

prinsessa2282

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Glorious skrev:

Jeg føler at alt rundt Anna er regissert. Tror aldri det var hennes plan å fullføre SVD, men det skapte enormt engasjement rundt bloggen. Hun skulle jo ta datteren ut av skole og greier. Tror heller ikke dette med bryllupet er noe annet en skuespill. Ser det i dagens episode når Anna begynner å flire flere ganger under den «seriøse» praten. Begge vil jo gifte seg, men sitter og «stuker». Veldig lite troverdig. Og hun burde vurderere å gå tilbake på skolebenken. Hun har forferdelig dårlig språk. 

Tenkte det samme. Tror det bare var skuespill og at hun måtte ha en god grunn for å trekke seg. Det hele ble så teit. Skjønner ikke hvorfor de begynte å krangle en gang. Bare tull. Men synes ingenting om å kaste bort tiden til andre og Tv2 måtte jo finne en som kunne være med på kort varsel. Ikke bare bare det. Bra Marna tok utfordrngen på strak arm 

Endret av LeilaS
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. Funkygine: Jeg synes det er kjempefint at det snakkes om at det å være gravid ikke nødvendigvis er en dans på roser. Ikke alle er komfortabel med det og det må være lov. Hvis man ikke skal få klage fordi andre har det verre (ikke kan få barn) kan jo ingen klage noensinne. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jolanda skrev:

Ang. Funkygine: Jeg synes det er kjempefint at det snakkes om at det å være gravid ikke nødvendigvis er en dans på roser. Ikke alle er komfortabel med det og det må være lov. Hvis man ikke skal få klage fordi andre har det verre (ikke kan få barn) kan jo ingen klage noensinne. 

Jeg skjønner tanken, jeg synes bare måten det klages på virker noe spesiell. Du kan liksom ikke forvente at du skal gå rundt med vaskebrett når du er gravid. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
15 minutter siden, Jolanda skrev:

Likevel, det er noe ned hva slags fokus hun fremmer. Det enorme fokuset som er på den perfekte kroppen og som nå også har nådd gravide kvinner er skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, CecilieX skrev:

Likevel, det er noe ned hva slags fokus hun fremmer. Det enorme fokuset som er på den perfekte kroppen og som nå også har nådd gravide kvinner er skremmende. 

Skal ikke hun få fremme fokus at noen faktisk synes det er ubehagelig? Noen gjør faktisk det, meg selv inkludert. Jeg synes hun er drittøff som våger å si akkurat det hun sier og føler. Ikke prøver å strebe etter sånn "alle" snakker om er politisk korrekt å si. Tullete. Viktigste er ærlighet og ikke alltid være politi og arrestere de som våger å være ærlige. Tror ikke det handler om perfekt kropp men mer et generelt ubehag med alt som vokser. Jeg var diger som ei låvedør og likte det ikke. Men våget jeg å si det? Nei. For alle andre synes jo det var helt fantastisk. Blæh

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
6 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Skal ikke hun få fremme fokus at noen faktisk synes det er ubehagelig? Noen gjør faktisk det, meg selv inkludert. Jeg synes hun er drittøff som våger å si akkurat det hun sier og føler. Ikke prøver å strebe etter sånn "alle" snakker om er politisk korrekt å si. Tullete. Viktigste er ærlighet og ikke alltid være politi og arrestere de som våger å være ærlige. Tror ikke det handler om perfekt kropp men mer et generelt ubehag med alt som vokser. Jeg var diger som ei låvedør og likte det ikke. Men våget jeg å si det? Nei. For alle andre synes jo det var helt fantastisk. Blæh

Tror kanskje ikke din personlige opplevelse er et godt utgangspunkt for å diskutere dette videre, står i fare for å tråkke veldig galt.

Dette berører dog den evige diskusjonen om hva slags ansvar en influencer har. Du har rett i at hun sikkert når frem til de som har opplevd det samme og at de kan identifisere seg med henne og ikke føle seg alene. Veier det opp for de som hun påvirker negativt? Antar mange av leserne hennes er opptatt  av kropp og da er det jo uheldig at hun fremmer et slikt negativt fokus på vektoppgang i svangerskapet. Hvordan kom vi til et samfunn hvor man skal føle på kroppspress også i graviditeten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det stor forskjell på det Jørgine sier i bloggerne og feks det CBE frontet i sitt svangerskap. Jeg leser stadig om at alle mener bloggere må være mer ærlige og også vise de negative tankene og dårlige dagene. Dette gjør Jørgine nå, men da blir det også feil. Jeg er enig at man skal tenke på sin påvirkningskraft som influencer, men når det gjelder bloggerne må man ha i bakhodet at det til syvende og sist er klipperne i TV2 som bestemmer hva som kommer med i episodene. Jeg er ganske sikker på at disse uttalelsene fra Jørgine er en liten del av veldig mye materiale, og at det er tatt med og lagt fokus på nettopp for å skape debatt. For Jørgine er det kjipt å gå gravid. For Julianne er det fantastiske å gå gravid. Flott at vi mennesker er forskjellige! Jørgine kunne ha valgt å redigere bildene sine, telle kalorier og ta bilder fra vinkler som fikk henne til å se tynnere ut i svangerskapet, men alt hun faktisk gjør er å fortelle hvordan hun føler det og det tenker jeg egentlig må være helt greit. Jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen i Jørgine. Selv gjør jeg ikke det, jeg føler meg utrolig fin som gravid og går for første gang i livet med overdeler som strammer over magen. Det at Jørgine føler noe annet enn meg får ikke meg til å endre mening. Jeg syns heller ikke hun har fokusert noe særlig på dette ellers i sosiale medier, noe som gjør at jeg tenker at her har de vært svært bevisste i klippen på tv2.

For min del er det viktigste at en influencer er ærlig. Det som provoserer meg er løgn, skuespill og falsk idyll. Dette er mye mer skadelig enn en ærlig mening, selv om man ikke nødvendigvis er enig.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er galt av Jørgine å være ærlig om at hun ikke trives med å være gravid, men synes ikke måten hun fronter det på er greit. Hun snakker om at hun gruer seg til å bli feit, og egentlig ikke mer. Hun kunne heller tatt opp på en ordentlig måte at hun synes det er tungt at kroppen forandrer seg, og hva enn hun synes er vanskelig. Det er lov å mene det, men jeg synes det er viktig å være bevisst på hvordan man uttaler seg som influencer. At vi på få episoder fikk høre Jørgine snakke om å se feit ut, føle seg feit, eller bli feit, er ikke helt innafor. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Jeg synes ikke det er galt av Jørgine å være ærlig om at hun ikke trives med å være gravid, men synes ikke måten hun fronter det på er greit. Hun snakker om at hun gruer seg til å bli feit, og egentlig ikke mer. Hun kunne heller tatt opp på en ordentlig måte at hun synes det er tungt at kroppen forandrer seg, og hva enn hun synes er vanskelig. Det er lov å mene det, men jeg synes det er viktig å være bevisst på hvordan man uttaler seg som influencer. At vi på få episoder fikk høre Jørgine snakke om å se feit ut, føle seg feit, eller bli feit, er ikke helt innafor. 

Vi kan ikke vite at hun ikke har hatt en stor uttredelse rundt dette. Jeg tviler på at det eneste materiale klipperne fikk var "gruer meg til å bli feit", men det er nok det eneste de valgte å ta med, nettopp for at vi skal sitte her å diskutere det :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye bedre Marna gjør seg i SVD enn det Anna så ut til at hun hadde kommet til å gjort. Marna er en så mye mer åpen person og åpen med dansepartner. Anna så jo ut som at hun helst ikke ville være i samme rom som dansepartneren.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anniken gråter og gråter fordi hun er så sliten!

Er så mye jobb hele tiden,tenk å bare ha 3-4 dager på rad uten å ha nor å gjøre,det er jo utmattende må vi vite.

🙄

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, maipai skrev:

Så utrolig mye bedre Marna gjør seg i SVD enn det Anna så ut til at hun hadde kommet til å gjort. Marna er en så mye mer åpen person og åpen med dansepartner. Anna så jo ut som at hun helst ikke ville være i samme rom som dansepartneren.

Marna er både voksen og profesjonell. Der ligger nok forskjellen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, maipai skrev:

Enig. Anna så bare ukomfortabel ut og at hun egentlig ikke ville være der. Så ut som hun tenkte "shit, hva er det jeg begått meg selv ut på?"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg skrev om griningen til Anniken i går ble moderert bort, så i dag skal jeg omformulere: Anniken kommer ikke så heldig ut av å være med på Bloggerne. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, J.. skrev:

Anniken gråter og gråter fordi hun er så sliten!

Er så mye jobb hele tiden,tenk å bare ha 3-4 dager på rad uten å ha nor å gjøre,det er jo utmattende må vi vite.

🙄

man kan bli sliten og totalt utmattet av å slite psykisk. Noe Anniken selv har forklart at hun sliter med.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kalini skrev:

man kan bli sliten og totalt utmattet av å slite psykisk. Noe Anniken selv har forklart at hun sliter med.

Første linje - såklart.

Andre linje - det sier hver 3 blogger..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, J.. skrev:

Første linje - såklart.

Andre linje - det sier hver 3 blogger..

Tror ikke Anniken sier det fordi det er «in» eller noe. I en tidligere sesong, bursdagsselskap med foreldrene, så holder jo moren en tale hvor hun bl.a nevner hvor vanskelig Anniken har hatt det osv, så det er jo reelle hendelser som har skjedd og en reell psykisk lidelse her. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...