AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 Sliter med å bestemme meg. Vi er invitert i bryllup samme helg som konfirmasjon til min niese. Det er en nær venn av mannen som gifter seg. Mannen min drar uansett. Jeg har veldig lyst til å dra i dette bryllupet, blant annet fordi det skal være litt spesielt (uten å si mer om det), og fordi jeg ønsker å bli mer kjent med vennene til mannen min. Bryllupet blir ikke å koste oss noen ting (utenom gave, men det gir vi jo uansett om jeg drar eller ikke). Konfirmasjon blir å koste 5000 + en feriedag fra jobb, og vi må dra fra konfirmasjonen før kakene, for å rekke siste fly. Foreløpig er ikke dette penger vi har, men feriepengene kommer jo jort tid etterpå da. Familien til konfirmanten kom ikke i konfirmasjonen til en annen niese av meg i fjor (her vi bor), så de forstår nok hvis vi takker nei, samtidig som de forventer at jeg kommer (for jeg har ikke god grunn til å la være). Men jeg er så redd for at konfirmanten blir skuffet. Hun er veldig familiekjær og har god kontakt med oss. Til gjengjeld er det 70 gjester i konfirmasjonen, så det blir jo lite tid med oss da. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a007c...16d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Han drar i bryllup og du i konfirmasjonen Anonymkode: e88ef...dfd
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 Dratt i bryllup, og sendt kort og gave i posten til komfirmanten. Anonymkode: 708ad...2d0 19
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Han drar i bryllup og du i konfirmasjonen Anonymkode: e88ef...dfd Kan du si litt mer om hva du tenker rundt det? Jeg har ærlig talt ikke lyst til å dra i konfirmasjonen. Det er dyrt, det er stressende (reiser med baby), og det er så stort at det blir upersonlig. Men jeg ønsker jo å ta hensyn til konfirmanten også. Anonymkode: a007c...16d 2
Arkana Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Jeg synes niese trumfer din manns venn. Jeg tenker at her ville det være naturlig at dere splitter dere, du drar i konfirmasjon og han i bryllup. 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ærlig talt ikke lyst til å dra i konfirmasjonen. Det er dyrt, det er stressende (reiser med baby), og det er så stort at det blir upersonlig. Men jeg ønsker jo å ta hensyn til konfirmanten også. Anonymkode: a007c...16d Så det du egentlig er ute etter er bare støtte til å velge det du har mest lyst til? Anonymkode: 96ea3...144 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Jeg hadde IKKE brukt så mye penger på en komfirmasjon....I allefall ikke en med 70 (!!!!!) gjester. Så det burde du bare slå fra deg. Putt heller noen ekstra hundrelapper i gaven. Komfirmanten kommer nok ikke til å merke at dere ikke er der engang og som tenåringer flest så blir ho fornøyd så lenge det vanker presang. Unødvendig at dere blakker dere helt for å være 71 og 72. Anonymkode: 708ad...2d0 13
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: som tenåringer flest så blir ho fornøyd så lenge det vanker presang. Anonymkode: 708ad...2d0 For en teit ting å si. Det stemmer ikke heller. Anonymkode: 96ea3...144 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Jeg føler det kommer an på ditt forhold til konfirmanten og hennes familie. Jeg har én bror, som har to barn. Jeg er fadder på begge, og hele familien vår er veldig nær. Det hadde vært uaktuelt for meg å droppe en av konfirmasjonene deres, uansett. Samboeren min har én søster, og hun har to barn. Jeg har aldri møtt barna, og samboeren har ikke blitt invitert/fått komme på besøk siden 3-åringen var 4 mnder. Foreldrene til samboeren er skilt, og ingen av de holder noe særlig kontakt med hverandre. Hadde han stått ovenfor samme valg, så hadde han nok valgt bryllupet til kameraten. Jeg syns ikke blod automatisk går foran vennskap, det kommer an på forholdet du har til menneskene. Og det er kun du som kjenner hva som føles riktig. Anonymkode: 18143...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 Dra i bryllupet og send gave til konfirmanten. Anonymkode: 67a8e...faa 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 Du har jo en god grunn til å ikke dra i konfirmasjon, dere er jo invitert i bryllup. Hadde jeg vært brud hadde jeg forstått det om noen ikke kom da de allerede skulle i konfirmasjon, og hadde jeg vært konfirmant hadde jeg forstått om noen ikke kom fordi de allerede var invitert i bryllup. Hvilken av invitasjonene kom først? Anonymkode: 21072...9a2 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 Tanten og onkelen til min eldstemann kom ikke i hennes konfirmasjon, dette var fordi konfirmasjonen kom nokså tett opp i termin for fødsel av deres tredje barn. Dette visste de jo i god tid, og tok kontakt og initiativ til at de fikk feiret niesen sin allikevel. Broren min var i byen vi bor i samme uken som det var et konfirmasjonsarrangement (i forbindelse med konf.undervisningen), med konsert osv, og ble med på dette. Og så møttes vi i sommerferien noen måneder før konfirmasjonen, hvor vi gikk ut og spiste sammen og hvor konfirmanten var i fokus. Og så sendte de gave og en liten snutt på video vi spilte under "tale-sekvensen" i konfirmasjonen. Dette gjorde at datteren min følte at de tok stor del i hennes konfirmasjon, selv om de ikke var der på selve dagen. (Så hvis du velger å ikke komme - gi beskjed i så god tid som mulig, og foreslå alternative ting dere kan gjøre sammen.) Anonymkode: cfe71...5c8 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #15 Skrevet 3. april 2018 Hvorfor koster det 5000 kr? Er det flyreisen dit de bor? Anonymkode: 8de1b...abb 1
Millimani Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Sliter med å bestemme meg. Vi er invitert i bryllup samme helg som konfirmasjon til min niese. Det er en nær venn av mannen som gifter seg. Mannen min drar uansett. Jeg har veldig lyst til å dra i dette bryllupet, blant annet fordi det skal være litt spesielt (uten å si mer om det), og fordi jeg ønsker å bli mer kjent med vennene til mannen min. Bryllupet blir ikke å koste oss noen ting (utenom gave, men det gir vi jo uansett om jeg drar eller ikke). Konfirmasjon blir å koste 5000 + en feriedag fra jobb, og vi må dra fra konfirmasjonen før kakene, for å rekke siste fly. Foreløpig er ikke dette penger vi har, men feriepengene kommer jo jort tid etterpå da. Familien til konfirmanten kom ikke i konfirmasjonen til en annen niese av meg i fjor (her vi bor), så de forstår nok hvis vi takker nei, samtidig som de forventer at jeg kommer (for jeg har ikke god grunn til å la være). Men jeg er så redd for at konfirmanten blir skuffet. Hun er veldig familiekjær og har god kontakt med oss. Til gjengjeld er det 70 gjester i konfirmasjonen, så det blir jo lite tid med oss da. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a007c...16d Det er din niese som skal konfirmeres, og selvfølgelig skal du dra i konfirmasjonen. At det kommer så mange som 70 gjester handler vel om stor familie, men kanskje også at det er i overkant mange venner der. Når konfirmanten er veldig familiekjær, glad i dere og har god kontakt med dere, så bør du dra dit. At dere må ta en feriedag fra jobb og dra fra konfirmasjonen før kakene settes på bordet, er dere ikke alene om. Kanskje på den festen, men sammenlignet med andres konfirmasjoner. Bli bedre kjent med vennene til mannen din kan du vel klare på et annet tidspunkt. Har din niese andre søsken dere har vært i konfirmasjon til tidligere, eller som skal konfirmeres senere blir det også veldig dumt om du ikke viser deg i konfirmasjonen du nå er invitert i. Hvis familien til konfirmanten ikke kom i konfirmasjonen til en annen niese i fjor så er ikke det grunn god nok til at du skal takke nei uansett. Jeg kan heller ikke forstå at det skal være nok til at de nok vil forstå hvis dere takker nei. Jeg forstår at dette er et dilemma for dere, men hadde jeg vært dere ville jeg bitt i det sure eplet og bestemt at du drar i konfirmasjonen og han drar i bryllupet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke blod automatisk går foran vennskap, det kommer an på forholdet du har til menneskene. Og det er kun du som kjenner hva som føles riktig. Anonymkode: 18143...4d5 Hun skriver at hun og niesen har god kontakt, da blir det direkte slemt å prioritere bryllupet til en som ikke engang er ens egen venn, men en venn av mannen sin. Anonymkode: 96ea3...144 1
Ulrikke Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 Kjenner jeg lurer litt på hvilken invitasjon som kom først? 2
kaleidoskop Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 Du har jo ikke lyst til å dra i konfirmasjonen, men i bryllupet. Da drar du i bryllup! Mest sannsynlig blir du å sitte å "furte" i konfirmasjonen, forde du heller ville ha vært et annet sted. Send en ekstra fin gave! 4
Millimani Skrevet 3. april 2018 #20 Skrevet 3. april 2018 2 minutter siden, Ulrikke said: Kjenner jeg lurer litt på hvilken invitasjon som kom først? Det har da ingen ting med saken å gjøre. TS' niese er del av hennes familie, og mannens venn er del av hans vennekrets. Det er forskjell på det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå