Gå til innhold

Hvor mye koster barnehage når man er alenemor?


Gjest apriljuli

Anbefalte innlegg

Gjest apriljuli

Sønnen min skal gå 50% i barnehage. Er 19 år og mottar støtte fra NAV. Jeg kan derfor søke om å betale mindre enn fullpris. Noen som vet hvor mye jeg kommer til å måtte betale for barnehage i mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 1000kr, spørs hvor dyr bhg er. Den jeg bruker koster litt over 3000kr også får jeg litt under 2000kr fra nav. 

Anonymkode: 3bfe6...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke om redusert foreldrebetaling på bakgrunn av lav inntekt. Beløpet kan være alt fra null kroner og oppover. 

Anonymkode: 22599...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig forsørger og student. Os er eneste som regnes som inntekt, jeg betaler 900kr, da er det inkl 300kr i kostpenger. Har også stipend/lån, men det regnes ikke som inntekt. 

Anonymkode: 8d431...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er enslig forsørger og student. Os er eneste som regnes som inntekt, jeg betaler 900kr, da er det inkl 300kr i kostpenger. Har også stipend/lån, men det regnes ikke som inntekt. 

Anonymkode: 8d431...0b4

Jeg får mottarikke stønad til tilsyn forresten, har kun redusert foreldrebetaling via kommunen.

Anonymkode: 8d431...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om barnehagen /daglig leder får vite mors inntekt, se ligning osv? Eller er det bare kommunen? 

Anonymkode: 65f15...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, apriljuli skrev:

Sønnen min skal gå 50% i barnehage. Er 19 år og mottar støtte fra NAV. Jeg kan derfor søke om å betale mindre enn fullpris. Noen som vet hvor mye jeg kommer til å måtte betale for barnehage i mnd?

Prisen på barnehage er den samme for alle, uansett økonomi. Unntaket er dersom du får friplass, men da må du bo i en kommune og et område der friplasser tilbyes. Men du kan vel søke støtte fra Nav til barnepass? Spør Nav. 

Anonymkode: c31fd...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om barnehagen /daglig leder får vite mors inntekt, se ligning osv? Eller er det bare kommunen? 

Anonymkode: 65f15...843

Barnehagen får ikke se ligningen nei, de har da ingenting med det å gjøre. 

Anonymkode: 1333a...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prisen på barnehage er den samme for alle, uansett økonomi. Unntaket er dersom du får friplass, men da må du bo i en kommune og et område der friplasser tilbyes. Men du kan vel søke støtte fra Nav til barnepass? Spør Nav. 

Anonymkode: c31fd...5dd

Dette stemmer ikke. Følgende gjelder ved redusert foreldrebetaling https://www.udir.no/regelverk-og-tilsyn/barnehage/foreldrebetaling/moderasjonsordninger-foreldrebetaling/

Anonymkode: d0090...89c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer du eller jobber faste dager? 50% i bhg er ikke halve dager hele uken, men 2,5 dager. Disse dagene kan du ikke bytte på dersom noe oppstår akutt. Du burde heller søke 100%, og heller ha barnet der i det tidsrommet du trenger. Med redusert foreldrebetaling er det liten forskjell fra 50-100% på selve betalingen.

Anonymkode: 3e32f...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er faren midt oppi dette?

Anonymkode: 4f91b...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...