Gå til innhold

Familie uten nettverk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns påsken har vært lang og litt trist. Vi er to voksne og to barn. Relativt sosiale mennesker. Ungene har venner, men de er alltid ganske opptatt i ferier. Så blir mye alenetid på oss som familie... noe som tærer, selv om vi har det fint sammen også. Vi er innflyttere her vi bor, men bodd i bygda lenge nå. Virker ikke som vi får fotfeste. Dessverre. Flyr jo på badeland mm. Men livet blir litt tomt uten godt nettverk. Føler jeg ikke har lov å klage, men føler meg ensom midt i familielivet. 

Anonymkode: 3215f...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns påsken har vært lang og litt trist. Vi er to voksne og to barn. Relativt sosiale mennesker. Ungene har venner, men de er alltid ganske opptatt i ferier. Så blir mye alenetid på oss som familie... noe som tærer, selv om vi har det fint sammen også. Vi er innflyttere her vi bor, men bodd i bygda lenge nå. Virker ikke som vi får fotfeste. Dessverre. Flyr jo på badeland mm. Men livet blir litt tomt uten godt nettverk. Føler jeg ikke har lov å klage, men føler meg ensom midt i familielivet. 

Anonymkode: 3215f...d09

Invitere på bli-kjent-kaffe?

Anonymkode: d8b32...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til bygden til mannen min for 20 år siden og er fremdeles "innflytter". Kommer ikke inn på de "innfødte" og har ikke mye til felles med dem heller. Jeg har prøvd, men når alle har flere generasjoner med historie sammen, så blir det vanskelig å komme inn. Ikke har vi gård og ikke jakter vi, og det er visst et minimumskrav. Plutselig ble det voldsom utbygging her og det ble flust med nytt blod. Nå har vi et godt nettverk. Det er skikkelig godt, for jeg har følt meg mye alene. Ingen av nyinnflyttere har kommet innpå de innfødte heller, så det er ikke meg det er noe galt med.

Meld deg inn i politikken og jobb for boligutbygging, kanskje?

Anonymkode: d388b...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bli kjent med voksne via barna? :)

Mange av min mors beste venninner fikk hun gjennom min brors fotballinteresse. Alle foreldrene var med på treningene som var en gang i uka da de var små, og da de ble litt eldre (slutten av barneskolen), ble alle foreldrene med på fotballturneringene i Sverige.

Det er lett å bli kjent med folk man har noe til felles med.

Har du noen barn som er så små at foreldre gjerne er med i barnebursdager?

Bruk barna som en unnskylding til å bli kjent med flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Tibbie skrev:

Hva med å bli kjent med voksne via barna? :)

Mange av min mors beste venninner fikk hun gjennom min brors fotballinteresse. Alle foreldrene var med på treningene som var en gang i uka da de var små, og da de ble litt eldre (slutten av barneskolen), ble alle foreldrene med på fotballturneringene i Sverige.

Det er lett å bli kjent med folk man har noe til felles med.

Har du noen barn som er så små at foreldre gjerne er med i barnebursdager?

Bruk barna som en unnskylding til å bli kjent med flere!

Jeg er med i barnebursdager ja. Og ellers stiller jeg ofte som frivillig medhjelper ved behov, på ungenes fritidsaktiviteter. Er klassekontakt. Har mye hyggelig kaffeprat, men stopper liksom der. Ts

Anonymkode: 3215f...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...