Gå til innhold

Hvordan skal barnehagen få min bærebaby/klistremerke til å sove?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må dessverre sende mini i barnehagen i august, da er han 1 år. Livet hans til nå har vært ganske utfordrende med mye magevondt og refluks. Det har ført til at soving har blitt et sorgens kapittel. På dagtid foregår nesten alle dupper i bæresjal. Eneste alternativ har vært å amme han i søvn.

Hvordan i alle dager skal dette gå i barnehagen? :icon_frown:

Anonymkode: a8861...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke sikkert det blir noe problem for da er det ikke du som legger han. Når det blir en helt annen så går det ofte mye lettere. Ut i vogn og bevege litt på vogna kan holde i massevis. Også er det jo lenge til August, mye kan skje til da. 

Anonymkode: b358e...014

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke sommeren til å la han bli vant til å sove på dagen i vogn. Trille ham i søvn. Det er bedre enn at han sovner inntil kroppen som nå. Det er enda et par måneder til sommerferien. Et barn utvikler seg fort og er klar for nye rutiner fortere enn man tror. Dette går bra!

Anonymkode: bfdf8...421

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ovee 4 mnd til...en evighet i et barneliv! :)

Anonymkode: 7b8e9...c14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble ammet eller bært i søvn til han var 10 mnd. Etter hvert oppdaget jeg at han syntes det var ok å sove i vogn dersom han satt bort fra meg mens jeg trillet. Når han var sovnet lå jeg ned ryggen på vognen. Gikk gradvis over til å legge ned ryggen før han sovnet, og senere å la vær å trille vognen til han var helt sovnet. Nå legger jeg han bare ned i vognen i ro, også sovner han. 

Anonymkode: d1c18...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan nok ta litt tid før han lærer seg det, men soving blir uansett hva du gjør annerledes i barnehagen. I noen barnehager sover de på madrass på et egnet rom, så det er ikke sikkert at det hjelper ham å sovne i vogna. Når det er sagt, synes jeg det er helt sprøtt at vi sender ungene i barnehagen før de er rundt to år. Mange er jo ikke klare for det, og argumentet om at de trenger sosialiseringen er jo helt på trynet. De leker uansett ikke særlig med andre før de begynner å snakke. 

Anonymkode: ba2aa...cce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så trenger du ikke øve på å sove i vogn o.l. Dagen i bhg er mye mer slitsom for barna enn å være hjemme, så de minste sovner som regel uansett. Det pleier alltid å gå seg til. Det er veldig mange foreldre som stresser med å få ungen til å sove rundt 12 eller bli vant til å sove i vogn, helt unødvendig. I bhg er ikke mamma og pappa, så ungene er mye lettere å legge. Jeg bruker kortere tid på å rugge 3-4 1 åringer i søvn i barnehagen, enn min egen om jeg er hjemme. 

Anonymkode: 70ecf...99d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått medisin mot reflux? Om det er slik at barnet ikke kan ligge flatt selv ved 8 mnd burde dere fått medisiner?

Anonymkode: 32230...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...